  • 21. Data: 2010-08-19 16:44:29
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message news:i4jgfk$a87$1@inews.gazeta.pl...
    > Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

    te wymienione funkcjonalnosci podonosza cene o kilka-kilkanascie centow
    kazda

    a szukanie plyt bez nich ogranicza wybor do kilku modeli

    lepiej dac 20 zlotych wiecej za plyte ktora ma kilka niepotrzebnych rzeczy,
    czy na starcie miec wybor ograniczony do pojedynczych modeli?
    o ile wogole sie taka znajdzie...

  • 22. Data: 2010-08-19 17:08:32
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > To, że teraz nie wykorzystujesz IDE to nie znaczy, że na 100% choć
    > raz nie użyjesz.
    > Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

    Tobie.
    Dysk mam jeden taki drugi taki, nagrywarkę IDE. To skutek ciągłego, ale
    stopniowego unowocześniania sprzętu, a nie wymieniania całego komputera na
    raz.
    FDD ostatnio użyłem jakiś miesiąc temu, a poprzednio chyba pół roku
    wcześniej - obyłbym się bez, ale nie czuję potrzeby wyrzucania ;-)
    Na PS/2 mam i myszkę i klawiaturę. I znowu: póki mam takie porty, nie
    wyrzucę ulubionej klawiatury. Dzieki temu mam dwa USB więcej wolne.
    LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są
    na USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.
    COM-a używałem zawsze tylko do myszki, obecnie nie wykorzystuję.

    Czyli: korzystam z tego co jest, nie wymieniam na siłę ani się niczego
    specjalnie nie pozbywam póki mi nie przeszkadza.

    --
    Azarien

  • 23. Data: 2010-08-19 17:21:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości grup
    > FDD ostatnio użyłem jakiś miesiąc temu, a poprzednio chyba pół roku
    > wcześniej - obyłbym się bez, ale nie czuję potrzeby wyrzucania ;-)

    FDD użyłem 2 lata temu. Używany przeze mnie oscyloskop zapisywał tylko na
    dyskietki. To była siła wyższa, niż chęć.

    > LPT jest mi potrzebne, podpinam pod niego programator mikrokontrolerów. Są na
    > USB, ale póki co takiego nie potrzebuję.

    LPT użyłem rok temu (jtag). Obecnie do com podłączony mam czujnik podczerwieni.
    Portu stosowałem do wrzucania wsadów do splitera i programowania dekodera.

  • 24. Data: 2010-08-19 17:49:24
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 18:44, m4rkiz pisze:

    > te wymienione funkcjonalnosci podonosza cene o kilka-kilkanascie centow
    > kazda
    > a szukanie plyt bez nich ogranicza wybor do kilku modeli

    Których?

  • 25. Data: 2010-08-19 18:20:11
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Thu, 19 Aug 2010 14:44:35 +0200, pikny zenon wrote:

    > Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?
    >
    > Jest jakiś odważny producent?

    Jest tego mnóstwo. Płyty w prawie każdym netbooku, w wielu nowych laptopach
    nie mają tego całego przestarzałego szajsu.

    --
    Mar.

  • 26. Data: 2010-08-19 19:15:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-19 18:32, Użytkownik qwerty napisał:

    > Będziesz musiał zdjąć ściankę obudowy, aby podpiąć zasilanie. ;)

    Mało prawdopodobne, w komplecie z takimi przelotkami są zasilacze
    do dysków 3,5 cala czy napędów CD/DVD. :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-08-19 19:19:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    >
    > FDD użyłem 2 lata temu. Używany przeze mnie oscyloskop zapisywał tylko na
    > dyskietki. To była siła wyższa, niż chęć.

    FDD użyłem w sumie całkiem niedawno. Potrzebowałem zaktualizować firmware w
    starym laptopie używanym jako narzędzie diagnostyczne (nie potrafi z USB się
    botować)

    Mam tak samo. Niestety LPT na karcie PCI. Ale mam też laptopa z LPT.

    > LPT użyłem rok temu (jtag). Obecnie do com podłączony mam czujnik
    > podczerwieni. Portu stosowałem do wrzucania wsadów do splitera i
    > programowania dekodera.

    Oprócz SAT do komunikacji ze SmartUPS czy programowałem centralke alarmową.

    Na IDE mam nagrywarkę starą CD-RW i Pioneera DVD-RW (stary dory pionek, na
    którym jak nagram to nikt nie ma problemu z odczytem)

    Porty USB? użyłem sporo, dodatkowo monitor ma HUB'a USB.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2010-08-19 19:58:16
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 20:20, MAR pisze:

    > Jest tego mnóstwo. Płyty w prawie każdym netbooku, w wielu nowych laptopach
    > nie mają tego całego przestarzałego szajsu.

    Ok, a jakiś przykład do kupienia osobno?

  • 29. Data: 2010-08-19 20:00:33
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik MAR napisał:

    > Jest tego mnóstwo. Płyty w prawie każdym netbooku, w wielu nowych laptopach
    > nie mają tego całego przestarzałego szajsu.

    "Szajsu"??? To czemu DOBRA (FTDI) przejściówka USB->serial to 50zł?
    A jest (przynajmniej wspieranych pod Linuksem) prawie 10 różnych
    rodzajów...

    Czyli jednak JEST potrzeba takich interfejsów.

    W.P.

  • 30. Data: 2010-08-19 20:05:02
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 22:00, W.P. pisze:

    > Czyli jednak JEST potrzeba takich interfejsów.

    Nie ma, bo takie są założenia tego wątku:)

    Chodzi oczywiście o płytę do klasycznego blaszaka (ATX czy jak to się
    tam nazywa).