  • 11. Data: 2010-08-19 15:08:48
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 16:52, kamil pisze:

> [...]

    No pewnie.

    Za dużo tego mam, ciężko się to odkurza, za dużo ustawień w biosie
    itd... Zastanawiam się po prostu, czy jest już taka płyta, czy może aż
    do armagedonu będę musiał mieć kontroler FDD.

    Zauważcie, że pomimo tego, że nie podałem żadnych wymagań co do
    producenta, chipsetu, procka a nawet ceny, to ciężko znaleźć taką płytę.
    A u mnie i u kilku moich znajomych z powodzeniem działała by od kilku lat.

    > Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

    Też. Choć akurat w tym przypadku nie gra to większej roli. Bo ile może
    kosztować port PS/2 a ile przestawienie całej taśmy, które na pewno
    przełoży się na cenę tylko w drugą stronę. Ale nie o tym;)

    Czekam na nowe typy. Kto da mniej?

  • 12. Data: 2010-08-19 15:08:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > To "kastraty" są znacznie tańsze? To, że nie używasz RS-232 to nie znaczy,
    > że inni z niego nie korzystają.

    W domowych sprzetach RS232, COM, PS2 ani stacji dyskietek nie uzywam juz tak
    z 5 lat. Zamiast zbednych portow wolalbym dodatkowe USB i wiecej miejsca nad
    podpiecie SATA, zamiast upychania go miedzy gniazdem IDE a FDD..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2010-08-19 15:10:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "pikny zenon" <z...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > kosztować port PS/2 a ile przestawienie całej taśmy, które na pewno
    > przełoży się na cenę tylko w drugą stronę. Ale nie o tym;)

    Wsteczna kompatybilnosc zawsze kosztuje. Jesli nie pieniadze, to chocby miej
    miejsca na bardziej przydatne porty na tylnym panelu. IDE jeszcze czasem da
    sie wykorzystac, ale zamiast COM i FDD wolalbym dodatkowy port eSATA chocby.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-08-19 15:17:03
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 17:10, kamil pisze:

> [...]
    > miej miejsca na bardziej przydatne porty na tylnym panelu. IDE jeszcze
    > czasem da sie wykorzystac, ale zamiast COM i FDD wolalbym dodatkowy port

    Też bym wolał.
    I nie potrzebuję wstecznej komatybilności, bo ileż można.
    Nie twierdzę przecież, że od dziś trzeba przerobić wszystkie płyty na
    rynku. Szukam jednej...

  • 15. Data: 2010-08-19 15:18:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    > W domowych sprzetach RS232, COM, PS2 ani stacji dyskietek nie uzywam juz tak z
    > 5 lat.

    No popatrz. Ja korzystałem z RS-232 w celu programowania sprzętu.

    Zamiast zbednych portow wolalbym dodatkowe USB i wiecej miejsca nad
    > podpiecie SATA, zamiast upychania go miedzy gniazdem IDE a FDD..

    To, że teraz nie wykorzystujesz IDE to nie znaczy, że na 100% choć raz nie
    użyjesz.
    Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

  • 16. Data: 2010-08-19 15:19:58
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "pikny zenon" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?
    >
    > Jest jakiś odważny producent?

    jest tego trochę, nawet już 3 lata temu składałem przez przypadek kompa na
    Asus P5GD1. Zero ps2, zero rs232 itp. Jedyne wyjścia to usb. wersja płyty
    mocno okrojona.
    Osobiście jednak wolę pracować na kompie wyposażonym w PS2. Stare
    przyzwyczajenia ale jakoś te złącza mnie nie zawiodły a z USB to różnie
    niestety bywało. Czasem zdarza mi się korzystać z dosowych programów
    odpalanych z boot-cd i wtedy z myszą podpiętą pod usb różnie bywa,
    najczęściej nigdy nie działa.

  • 17. Data: 2010-08-19 15:49:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > No popatrz. Ja korzystałem z RS-232 w celu programowania sprzętu.

    A ja w domu nie programuje sprzetow ani nie hackuje dekodera cyfrowego
    polsatu, mam prawo chyba? ;)

> [...]
    > użyjesz.
    > Do FDD i ps/2 muszę się zgodzić - są zbędne.

    Mozna by argumentowac, ze FDD bylo przydatne do czasu nadejscia Visty/2008,
    gdzie brakujace sterowniki mozna podac na dysku USB (chociaz w XP mozna je
    zintegrowac, a serwery zazwyczaj maja swoje system deployment tools na
    plytce). IDE zadnego dysku w tej chwili w domu nie mam i nie planuje, a w
    szufladzie lezy adapter IDE/SATA > USB, wiec nawet jesli bede dysk IDE
    potrzebowac, szybciej podepne pod USB niz rozkrece obudowe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 18. Data: 2010-08-19 15:51:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Doxent" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > niestety bywało. Czasem zdarza mi się korzystać z dosowych programów
    > odpalanych z boot-cd i wtedy z myszą podpiętą pod usb różnie bywa,

    To, ze pasjonaci modelarstwa lotniczego potrzebuja odpowiedniej benzyny nie
    znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych DOSowe
    programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux i rozne
    inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-08-19 16:11:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.08.2010 17:51, kamil pisze:
    > nie znaczy, ze kazda stacja BP powinna ja sprzedawac. Ludzi bootujacych
    > DOSowe programy z plyty policzysz na palcach jednej reki, a kazdy linux
    > i rozne inne narzedzia lacznie z Hirensem obsluguja USB bez problemow.

    Ale już porty COM się przydają za każdym razem, gdy chce
    się podłączyć jakieś nie najnowsze urządzenie pomiarowe lub
    całkiem jeszcze sprawnego UPSa sprzed paru lat. Gniazda IDE
    z kolei doceniają wszyscy ci, którzy niedawno rozszerzyli
    swój stary komputer o nowy, szybki dysk, a teraz zmieniają
    płytę główną i nie chcą kupować kolejnego dysku. Stacje
    dysków też są w niektórych zastosowaniach wciąż jeszcze
    przydatne. Owszem, wszystko to można zastąpić odpowiednimi
    przejściówkami USB, ale po pierwsze nie zawsze działają one
    dobrze, a po drugie zintegrowanie gniazd COM czy FDD na pły-
    cie głównej kosztuje kilkakrotnie mniej, niż osobna przej-
    ściówka.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 20. Data: 2010-08-19 16:32:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    > IDE zadnego dysku w tej chwili w domu nie mam i nie planuje, a w szufladzie
    > lezy adapter IDE/SATA > USB, wiec nawet jesli bede dysk IDE potrzebowac,
    > szybciej podepne pod USB niz rozkrece obudowe.

    Będziesz musiał zdjąć ściankę obudowy, aby podpiąć zasilanie. ;)