  • 1. Data: 2010-08-19 12:44:35
    Temat: nowoczesna płyta główna
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

    Jest jakiś odważny producent?

  • 2. Data: 2010-08-19 13:35:21
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-19 14:44, pikny zenon pisze:
> [...]
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

    Sapphire PURE Mini 785G AM3

    Intel DH57JG
    ASUS M4A88T-I

    i jeszcze kilka innych

  • 3. Data: 2010-08-19 13:58:00
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 14:44:35 +0200, pikny zenon napisał(a):

    > Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?

    Oczywiście. Są takie płyty, które nie mają tych elementów, które wymieniłeś
    i tych nowszych też nie mają. Można znaleźć nawet takie bez gniazd na
    pamięć ani podstawki pod procesor...

    http://www.google.pl/search?q=laminat+pcb

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-08-19 14:14:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > wymieniłeś
    > i tych nowszych też nie mają. Można znaleźć nawet takie bez gniazd na

    Obsmialem sie jak norka, a to dowcip!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-08-19 14:18:51
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 15:58, Yakhub pisze:

    > Oczywiście. Są takie płyty, które nie mają tych elementów, które wymieniłeś
    > i tych nowszych też nie mają. Można znaleźć nawet takie bez gniazd na
> [...]

    Świetne!

  • 6. Data: 2010-08-19 14:25:09
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 15:35, konieczko pisze:

    Zaraz, zaraz:

    > Sapphire PURE Mini 785G AM3

    Ta ma np. IDE.

    > Intel DH57JG

    Ta ma np. port szeregowy.

    > ASUS M4A88T-I

    A ta np. PS/2.

    Żadnej z tych rzeczy od dawna nie potrzebuję.
    Wszystkie dyski/napędy mam na SATA.
    Wszystkie el. peryferyjne mam na USB (łącznie z klawiaturą i myszką).

    Jakieś nowe typy?

  • 7. Data: 2010-08-19 14:49:08
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "pikny zenon" <z...@g...pl> wrote in message
    > Żadnej z tych rzeczy od dawna nie potrzebuję.
    > Wszystkie dyski/napędy mam na SATA.
    > Wszystkie el. peryferyjne mam na USB (łącznie z klawiaturą i myszką).
    >
    > Jakieś nowe typy?

    znaczy sie nie wybierasz plyty ktora ma to co potrzebujesz, tylko taka
    ktora nie ma tego czego nie chcesz uzywac?

    jaki jest sens czegos takiego jezeli mozna spytac?

  • 8. Data: 2010-08-19 14:52:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "m4rkiz" <a...@b...cpl> wrote in message
    > "pikny zenon" <z...@g...pl> wrote in message

    > znaczy sie nie wybierasz plyty ktora ma to co potrzebujesz, tylko taka
    > ktora nie ma tego czego nie chcesz uzywac?
    >
    > jaki jest sens czegos takiego jezeli mozna spytac?

    Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-08-19 15:05:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    > Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

    To "kastraty" są znacznie tańsze? To, że nie używasz RS-232 to nie znaczy, że
    inni z niego nie korzystają.

  • 10. Data: 2010-08-19 15:06:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.08.2010 16:52, kamil pisze:
    > Mozna tez zapytac, jaki jest sens placic za niewykorzystana funkcjonalnosc.

    Ten argument akurat jest do kitu, bo za te dodatkowe złącza
    się, co może niektórych zdziwić, w zasadzie *nie płaci*. Ob-
    sługa w chipsecie jest, bo te kilkaset tysięcy dodatkowych
    tranzystorów prawie nic nie kosztuje. Niewiele więcej kosz-
    tują ścieżki na płycie i parę przewlekanych gniazdek szpil-
    kowych wyprowadzających ATA, FDD, COM i tak dalej.

    Ba, płyty główne pozbawione tych "starych" gniazd zazwyczaj
    były droższe od "zwykłych", bo od razu klasyfikowane jako
    produkt ekskluzywny, dla pasjonatów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./