eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 89

  • 51. Data: 2011-01-04 21:13:38
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "xs" <x...@g...pl>

    ttt <t...@n...pl> napisał(a):

    > Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
    > naszych salonow.

    Ja sie ciesze z tych pomyslow, sam bawie sie amatorsko w rajdy wiec umiem
    walnac hamulcem do podlogi, tak ze kubelek skrzypi czy wyciagnac auto idace
    bokiem ale jak jezdze z "normalnymi" kierowcami i widze ich wyczyny to sie
    ciesze z pomyslow UE. Niestety 90% ludzi nie zdaje sobie sprawy, ze mocne
    hamowanie na luku nawet jak jest tylko mokro potrafi obrocic auto, nie mowiac
    nawet o reszcie gwaltownych manewrow. Tak samo z abs, 99% osob nigdy nie
    nabyla odruchu puszczania hamulca przed przeszkoda i omijania jej. I chwala
    za abs, nawet jak na sniego-lodo-szutro-bloto-syfiastych nawierzchniach auto
    jedzie i jedzie i jedzie i jedzie i jedzie.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 52. Data: 2011-01-05 08:09:36
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: szymo <s...@w...pl>


    > Ja jestem ciekaw tylko,
    > jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich samochodow w naszych
    > salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost ceny.

    Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)


  • 53. Data: 2011-01-05 08:12:25
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Mateusz pisze:
    > On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    >> Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS
    >> i poduszek jako nikogo tak nie bulwersowa o..
    >
    > Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
    > ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
    > jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
    > zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
    > na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie

    To se kup auto bez ESP kto ci broni.


  • 54. Data: 2011-01-05 08:14:12
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Maciek pisze:
    > W dniu 2011-01-04 12:58, CeSaR pisze:
    >> A czemu światła do jazdy dziennej mają być obowiązkowym wyposażeniem na
    >> terenie całej UE skoro obowiązek jazdy na światłach w dzień chyba nie jest
    >> ogólnoeuropejski?
    > Widocznie niedługo będzie. Także w Grecji, Włoszech itp ;-)
    >

    o ile Grecja jeszcze będzie :)


  • 55. Data: 2011-01-05 08:18:42
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: szymo <s...@w...pl>


    > może i wystąpił "przeskok myslowy" ale można też sie troche zastanowić :P
    >
    > ps. podobnie bylo, gdy kiedyś napisalem o swiatłach przeciwmgielnych
    > nazywając je per halogeny.
    >
    > No i zjebał mnie ktoś, ze halogeny to taki rodzaj żarówki ;-)
    >

    Bo to taki rodzaj żarówki :):)


  • 56. Data: 2011-01-05 09:12:06
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ig15fg$d5t$1@news.man.bydgoszcz.pl...
    >
    >> Ja jestem ciekaw tylko, jak to sie przelozy na sprzedaz malych, tanich
    >> samochodow w naszych salonach - bo to na pewno spowoduje, niemaly wzrost
    >> ceny.
    >
    > Jestem ciekaw ile modeli zniknie z rynku :)

    pewnie żadne.
    Pytanie jest inne - jaka będzie jakość zainstalowanych dodatkowych systemów.

    ps. stworzyć takie systemy to pestka. Zrobic dobre systemy to już inna para
    kaloszy.
    Zwróć uwage, ze za markowy sprżed RTV czy np. komputery dzielą sie na
    markowe droga i dobre oraz podróbki chińskie tanie i słabe.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 57. Data: 2011-01-05 09:24:19
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ifvr1d$ba2$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Tyle, że nadal będę się dopytywał jak to zadziała na śliskim skoro nawet
    > niewielka siła nacisku wyzwala ochoczo ABS, dodatkowe "pierdolnięcie" w
    > hamulec wydaje mi się pozbawione sensu, niestety nie mogę stwierdzić tego
    > organoleptycznie, nie mam asystenta więc sobie gdybam, być może
    > opowiadając pierdoły :)

    mylisz dwie rzeczy.
    Siła hamowania i siła na tłoczkach zacisków oraz siła na pedale hamulca oraz
    siła na pompie ABS.
    Kiedy nie masz ABSu siła hamowania jest proporcjonalna do siły na pedale
    hamulca. W przypadku ABS już tak całkiem do konca nie jest.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem w porpzednim poście. ABS do tego, zeby
    szybko działał potrzebuje dużego cisnienia. Człowiek, nazwijmy to, nie jest
    przyzwyczajony do wciskania pedału hamulca na maksa ile sił w nodze, bo albo
    sie wystraszy, albo pulsowanie pedału "zmusi go" do odpuszczenia itd. Nie
    ważne jakie są przyczyny ważne jakie są efekty, a te są takie, ze na pompie
    spada cisnienie.
    Ty mówisz o sile hamowania na kołach, a ja mówie o sile na pompie ABS, ktora
    jest wytwarzana przez noge. Ta druga siła potrzebna jest duża, a siłą
    hamowania na kołach sie specjalnie nie zmieni - bo jak sam zauważyłeś zwykłe
    wspomaganie hamulca z łatwością radzi sobie z zablokowaniem kół i wcale nie
    trzeba wciskać aż tak mocno pedału.
    TU jednak w większości przypadków następuje pomylenie pojęć i kierownik
    mysli "skoro zablokowałem koła, to już mocniej wciskać pedału nie musze" a
    to błąd. Im mocniej wcisniesz pedał mając ABS tym sprawniej on będzie
    działał. Będą krótsze czasy reakcji ABS (patrz "wykresy" jakie narysowałem),
    bo elektronika nadąża, ale czas po odpuszczeniu hamulca na to żeby tłoczki
    zdążyły sie znów zacisnąć jest zależny włąsnie od cisnienia na pompie. Im
    będzie ono wyższe tym szybciej (a nie mocniej) będzie pracował tłoczek. I tu
    asystent bierze sprawe w swoje ręce. On podniesie cisnienie na pompie ABS a
    ta dopiero będzie hamować kołami.
    Czy to będzie suchy asfalt, czy oblodzona nawierchnia zasada działania ABSu
    sie nie zmieni, bo tak czy inaczej, jak już ABS jest, to zależy nam na tym,
    zeby czas niehamowania, był mozliwie najkrótszy. Mozna to osiągnąć tylko
    wciskając pedał hamulca z całych sił - innego wpływu na ABS nie mamy.
    Hamowanie z ABSem w sytuacji kiedy on już i tak odpuszcza hamulce w sposob
    delikatny mija sie z celem (chyba, ze jest mozliwość hamowania takiego,
    kiedy nie blokujemy kół - ale wtedy asysten też nam nie przeszkodzi)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 58. Data: 2011-01-05 09:49:03
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>


    >> I to kosztuje 1500zł czy jednak 150zł albo i połowę tego?

    Dołożenie do Forda Focusa z ABS systemu ESP (pompka/i hamulcowa jakaś inna,
    kawałek elektroniki, czujniki (obrotu kierownicy, żyroskop pod siedzeniem
    pasażera i tego typu dodatki-części z rozbitka bodajze) to kwota
    1000-1500zł.
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116
    884
    [Focus MK2] ESP założone!

    co fajniejsze cytaty

    -Co do kosztów to w mondeo kosztowało mnie to około 900 zł Wszystkie części
    były używane, ale w idealnym stanie.
    -pytałem się w serwisie forda ile kosztuje pompa ABS/ESP to dostałem
    odpowiedź,- 7000zł.
    -Ja za wymianę pompy ze sterownikiem dałem 6000zł
    ...itd
    czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.

    Pozdrawiam
    MK




  • 59. Data: 2011-01-05 09:55:15
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "MiKhau" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ig1b9u$1sn$1@node1.news.atman.pl...
    > czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.


    liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną
    brutto po rabacie?
    LOL

    ps. musisz startować na posła RP, tam tacy ekonomiści zwykle budżet ustalają
    :D
    Albo jeszcze lepiej do NFZu sie przyjmij. Zaraz problem braku środków
    zostanie rozwiązany.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 60. Data: 2011-01-05 14:20:30
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>


    >> czyli różnica w kosztach dla wytworcy pewno z 1000zł.
    >
    >
    > liczysz jako koszt produkcji róznice w cenie detalicznej brutto i ceną
    > brutto po rabacie?
    > LOL

    A skąd ci to przysło do głowy?
    Czytać umiesz więc przeleć szybciutko podany przezemnie wyżej wątek,
    ludziska podają różne ceny - ubawiły mnię ceny ASO, więc podrzuciłem.
    Jak znasz choćby powierzchownie poziom marż to łatwo dojdziesz do kwoty
    900-1000zł za dodatkowe części ABS vs.ABS ESP.
    To tyle.

    >
    (...blebleble...)
    Dałbyś se spokój z docinkami, pomyśl tylko chwilę.


    >
    > --
    > Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    > www.cita.pl
    > Dwa ogony Irma i Myszka

    Również pozdrawiam
    MK


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: