  • 11. Data: 2011-01-04 13:16:04
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Sty, 12:45, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Ciekawe, e jako wprowadzenie w dok adnie ten sam spos b obowi zkowego ABS
    > i poduszek jako nikogo tak nie bulwersowa o..

    Nijak ma się porównanie ABS i poduszek do ESP i asystenta hamowania.
    ABS jeszcze czasami się przydaje, ale ESP? Dlaczego ma być wymagane?
    jeżdżę bez ESP i jakoś się jeszcze nie owinąłem wokół drzewa na
    zakręcie ani nie wypadłem z drogi na łuku itp. Jakbym chciał się zabić
    na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi
    nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem
    szkoleń kierowców ? Dlaczego nie opracują wytycznych adekwatnych dla
    danego kraju (w tym naszego)? Za dużo pracy?

  • 12. Data: 2011-01-04 13:20:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 04:16:04 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

> [...]
    > na łuku albo przykozaczył to i tak bym wylądował w rowie, żadne ESP mi
    > nie pomoże, wystarczy odpowiednio duża prędkość. A co z systemem

    Żadne poduszki i ABS ci nie pomogą - wystarczy odpowiednio duża prędkość.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2011-01-04 13:22:48
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2011-01-04 13:01, Mateusz pisze:
    > On 4 Sty, 12:36, "ttt"<t...@n...pl> wrote:
    > O ile światła do jazdy dziennej i ESP są mniejszym złem koniecznym (w
    > kontekście użyteczności) to wszelkie systemy ostrzegające o zmianie
    > pasa ruchu i asystent hamowania to już jest skrajny debilizm. Te
    > wszystkie systemy "bezpieczeństwa" to wynik postępu, tylko szkoda, że
    > głównym powodem takiego postępu jest fakt, że ludziom już nie chce się
    > myśleć.
    >
    > Powinni wprowadzić dyrektywę, na mocy której kierowcy byliby
    > zobligowani do posiadania i używania mózgu w trakcie jazdy - ale z
> [...]
    Poczytaj reportaż z XXI wieku, radzieccy uczeni pięćdziesiąt lat temu
    nie takie rzeczy przewidzieli :)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-01-04 13:26:34
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Sty, 13:04, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Obstawiam, e nie masz poj cia co to jest asysten hamowania, bo by bzdur
    > nie pisa .

    Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach
    prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym
    systemem. Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora
    różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza.
    Nadal upieram się przy tym, że powinien być większy nacisk na
    szkolenie a nie na asekurację.

  • 15. Data: 2011-01-04 13:36:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    q.googlegroups.com...
> [...]

    >Stary mylisz się i to grubo... miałem okazję testować w ramach
    >prezentu w starym roku passata B7 i miałem do czynienia z tym

    Tym to znaczy jakim?
    No napisz, na czym polega działanie asystenta hamowania Twoim zdaniem?

    >Nawet robiłem testy. Ok, na normalnej nawierzchni jest spora
    >różnica. Na lodzie czy ściegu czy błocie już drastycznie mniejsza.

    LOL !!!
    Tylko potwierdzasz, że nie masz pojęcia o czym gadasz.

  • 16. Data: 2011-01-04 13:40:44
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Sty, 13:20, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > adne poduszki i ABS ci nie pomog - wystarczy odpowiednio du a pr dko .

    Waldku przecież oboje o tym dobrze wiemy, dlatego mając wybór pomiędzy
    autem bez w/w systemów a autem zaopatrzonym w te systemy wolę pierwszą
    opcję, bo jeszcze mam mózg i wolałbym sam panować nad tym co się
    dzieje z moim autem w sytuacji awaryjnej.

  • 17. Data: 2011-01-04 13:44:10
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Sty, 13:36, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > LOL !!!
    > Tylko potwierdzasz, e nie masz poj cia o czym gadasz.
    Jasne jasne... zwiększone ciśnienie w układzie hamulcowym podczas
    hamowania awaryjnego to tez bujda...

  • 18. Data: 2011-01-04 13:51:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Tylko potwierdzasz, e nie masz poj cia o czym gadasz.
    >Jasne jasne... zwiększone ciśnienie w układzie hamulcowym podczas

    Wreszcie doczytałeś.
    No to teraz już będziesz wiedział na czym to polega, oczywiście o ile
    zrozumiałeś co czytasz.
    A może nawet będziesz w stanie wymyślić w czym i komu to może przeszkadzać,
    że nazywałeś jego obowiązkowe montowanie debilizmem.

  • 19. Data: 2011-01-04 13:51:37
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Sty, 13:22, Piotr Jurczak <p...@p...pl> wrote:
    > Poczytaj reporta z XXI wieku, radzieccy uczeni pi dziesi t lat temu
    > nie takie rzeczy przewidzieli :)
    ;-)

    Nie dostanę linka to nie uwierzę.

    Również pozdrawiam.

  • 20. Data: 2011-01-04 13:55:15
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 12:36:41 +0100, ttt napisał(a):

    > http://moto.onet.pl/1634617,1,ue-nowy-rok-nowe-obowi
    azkowe-wyposazenie,artykul.html

    > Bedzie ciekawie, szczegolnie w kontekscie tych najtanszych samochodow z
    > naszych salonow.

    A jakie są aktualne wymogi? Poduszka dla kierowcy, ABS, czy może więcej
    poduszek? Oczywiście poza normami Euro.