  • 211. Data: 2011-08-09 13:10:24
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1r4ac$4rk$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Przyjmowanie czegoś na czuja, czego nie jesteś w stanie nawet
    > zweryfikować w żaden sposób, jest dla Ciebie obarczone mniejszym
    > błędem, niż wskazania czujnika rezerwy?

    >A w jaki sposób zweryfikować czujnik rezerwy?

    Zawierzyć, że producent jednak zrobił go poprawnie, skoro podaje powtarzalne
    wyniki.

  • 212. Data: 2011-08-09 13:19:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Zawierzyć, że producent jednak zrobił go poprawnie, skoro podaje
    > powtarzalne wyniki.

    No sorry, ale dla mnie to nie jest weryfikacja.

    Zresztą, tak samo mogę zawierzyć, że producent dystrybutora zrobił dobry
    miernik ilości tankowanego paliwa, dobry pistolet, który daje
    powtarzalne wyniki, i w końcu, że producent samochodu tak samo poprawnie
    i powtarzalnie zrobił bak i wlew paliwa, skoro czujnik rezerwy jest
    poprawny :-)

  • 213. Data: 2011-08-09 13:23:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1r54t$71b$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Zawierzyć, że producent jednak zrobił go poprawnie, skoro podaje
    > powtarzalne wyniki.

    >No sorry, ale dla mnie to nie jest weryfikacja.

    To licz sobie wg odbicia.
    Ja pozostaję przy swojej metodzie.

    >Zresztą, tak samo mogę zawierzyć, że producent dystrybutora zrobił dobry
    >miernik ilości tankowanego paliwa, dobry pistolet, który daje powtarzalne
    >wyniki,

    Nie możesz - bo gołym okiem widać (przynajmniej u mnie) że jest inaczej.
    Skoro po odbiciu pistoletu mogę dolać kolejne kilkanaście litrów paliwa i
    widzę pianę, a nie paliwo we wlocie - to jest już to temat zweryfikowany
    negatywnie.

  • 214. Data: 2011-08-09 13:33:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 13:10:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zawierzyć, że producent jednak zrobił go poprawnie, skoro podaje powtarzalne
    > wyniki.

    I stanac z dumnym "80km" ? :-)

    J.

  • 215. Data: 2011-08-09 13:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2011 13:23:53 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > widzę pianę, a nie paliwo we wlocie - to jest już to temat zweryfikowany

    Koreaniec :-)
    Do Nubiry tez mozna bylo paliwo dolewac, dolewac, dolewac i dolewac.
    W koncu cierpliwosc sie konczyla a bak nie wiadomo jak zapelniony :-)

    J.

  • 216. Data: 2011-08-09 13:42:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Koreaniec :-)

    W Punto pistolet odbijał po wlaniu 2 l paliwa, niezależnie od tego ile
    wcześnie było w baku.

  • 217. Data: 2011-08-09 13:46:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-09 07:49, *Bartłomiej Zieliński* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > W jakim celu?

    Unikania szoku termicznego :) - w zasadzie nie ma dla tego
    sensowniejszego wytłumaczenia.
    Kiedyś jeszcze z manualną klimą zdarzało mi się zbyt mocno wychłodzić
    wnętrze (bo nie kręciłem gałkami :) ) i raz przy 30°C na zewnątrz
    wygenerować sobie i żonie przeziębienie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 218. Data: 2011-08-09 13:52:49
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Skoro po odbiciu pistoletu mogę dolać kolejne kilkanaście litrów
    > paliwa i widzę pianę, a nie paliwo we wlocie - to jest już to temat
    > zweryfikowany negatywnie.

    U mnie nie było to nigdy więcej niż kilka litrów. Możliwe, że nalewałem
    paliwo wolniej.
    Jeśli kolejne odbicia pistoletu są co ułamek litra, co sekundę, można
    założyć, że zatankowałem już tyle, ile się dało. A paliwa we wlocie
    raczej i tak nie zauważę, bo i wlot wąski (w porównaniu z Polonezem), i
    dodatkowo jest zaślepka, która zasłania widok po wyjęciu pistoletu.

  • 219. Data: 2011-08-09 13:55:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:j1r72i$f4c$1@polsl.pl...
> [...]
    > zweryfikowany negatywnie.

    >U mnie nie było to nigdy więcej niż kilka litrów. Możliwe, że nalewałem

    Albo że nalewałeś benzynę.
    Ropa się pieni, benzyna praktycznie nie.

    Po odbiciu trzeba poczekać kilkanaście sekund, zanim będziesz kontynuował -
    wtedy możesz jeszcze lać i lać.

  • 220. Data: 2011-08-09 14:47:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bartłomiej,

    Tuesday, August 9, 2011, 7:42:29 AM, you wrote:

    > Nie, pamiętam tylko, jak to było w starszych autach bez
    > przeintelektualizowanej elektroniki. Przykładowo w takim Polonezie
    > lampka rezerwy przez pewien czas zapalała się i gasła, i nie dlatego, że
    > coś nie działało, tylko dlatego, że auto skakało na wybojach,
    > przechylało się na zakrętach itp. Dlatego uważam, że zrobienie czujnika,
    > który alarmuje o małej ilości paliwa zawsze przy idealnie tym samym
    > poziomie jest co najmniej trudne.

    E, tam - w Lanosie jest czujnik termistorowy. Pomiedzy pierwszym,
    mdłym pojawieniem się "księgowego" a pełnym światłem mija jakieś 5km.
    To daje jakieś 0.5l/paliwa różnicy przy moim spalaniu. Powtarzalność
    100% - pierwsze pojawienie się "księgowego" to 49 litrów do tankowania
    pod korek - w baku jest ok. 6l. Samochód gaśnie nieodwołalnie gdy na
    dnie baku jest ok. 1.5l (53,5l tankowania pod korek).

    Szacuję błąd na nie więcej niż 0.5l - dla mnie dokładność
    wystarczająca.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl