  • Data: 2011-08-09 15:10:18
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 11:26:16 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):
    > Doczytałem gdzieś na jakichś forach, że prócz (a może i zamiast) pływaka
    > stosuje się termistor NTC. Ogólnie, paliwo go chłodzi, więc ma dużą

    Owszem, teoria zna takie sposoby.
    Czy zna praktyka to nie wiem, bo musi to dzialac miedzy -30 a +50C.

    > rezystancję i prąd przez kontrolkę rezerwy nie płynie (albo jest za mały
    > żeby lampka świeciła). Gdy paliwa jest za mało, termistor nagrzewa się
    > stopniowo, zmniejsza rezystancję, lampa zaczyna świecić.

    Az takie proste to to chyba nie jest, raczej odpowiedni wzmacniacz, byc
    moze termistor odniesienia

    > W autach z komputerem jest to połączone jeszcze z sygnałem dźwiękowym i
    > wyświetleniem komunikatu na ekranie komputera.

    W autach z komputerem w zasadzie powinien wystarczyc jeden czujnik.
    Mozna usrednic pomiar i decyzje podjac programowo.

    W czujnikach tez mozna wysilic fantazje - nie musi byc potencjometr z
    plywakiem.

    J.