eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowanowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :( › Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
  • Data: 2010-02-14 22:34:28
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: PP <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest to kwestia BF/FF - wprowadzałem ręczne korekty w obie strony a
    > także robiłem fotki z przesłoną 20.

    Przeslona 20 nie jest dobra do robienia testow. Zazwyczaj najlepsze
    wyniki uzyskuje sie na przyslonie 5.6 albo 8. Na 20 moze byc juz mocny
    spadek ostrosci.

    > Nie jest to kwestia większej rozdzielczości matrycy w Nikonie. Robiłem
    > identyczny kadr, potem
    > skalowałem w dół do 5mln pikseli. Ale i bez tego skalowania widać to jak
    > na dłoni.

    Skalowanie w dol zawsze wiaze sie z utrata ostrosci. Dlatego jesli ma
    byc skalowane lepiej je zrobic bez wyostrzania, a pozniej przeskalowac i
    wyostrzyc jaka ostatnia operacje.

    Trzeba by zobaczyc przyklady.

    Zobaczy czy na www.optyczne.pl nie maja testu tego obiektywu i sprawdz
    jak tam sie sprawila. Sigmy maja to do siebie, ze roznice miedzy
    egzemplarzami bywaja spore. :(