  • 11. Data: 2009-09-02 13:23:12
    Temat: Re: nowa polityka RIPE?
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > Czyli może wyjść, że lepiej zostać Lirem. Będzie taniej.

    najlepiej podpisać umowe o sponsorLIR z kimś, kto nie będzie zdzierał,
    np z nami ;-)

    Marcin

  • 12. Data: 2009-09-02 14:01:23
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    b...@n...pl pisze:
    > Dostaliśmy od swojego Lira umowę, którą trzeba podpisać, bo inaczej RIPE
    > skasuje w bazie wpisy o naszych klasach PI. Czy wiecie coś o takiej
    > akcji ze strony RIPE?

    dostałem już umowę z Exatela na moje adresy PI. Dla swoich Klientów jest
    bezpłatnie. Co ciekawe z GTS na razie _nie_ dostałem. A mam dwie klasy -
    jedną przez GTS a drugą przez Exatel załatwiane.

    Wojtek

  • 13. Data: 2009-09-02 19:27:48
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    crazy bejbi pisze:

    > dostałem już umowę z Exatela na moje adresy PI. Dla swoich Klientów jest
    > bezpłatnie. Co ciekawe z GTS na razie _nie_ dostałem. A mam dwie klasy -
    > jedną przez GTS a drugą przez Exatel załatwiane.

    Wystarczy ci jeden SponsorLIR...

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 14. Data: 2009-09-02 19:29:33
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Marcin Kuczera pisze:
    [..]

> [...]
    > AS = /20 PI = /24 PI czy jakiekolwiek PI jeżeli było w jednym przydziale.
    >
    > Jak masz 2 przydziały po /23 to masz opłatę za "independent resources"

    Jak zacząłem czytać nie widziałem jeszcze dokumentu który szczegółowo to
    opisywał, a potem klient podpisał umowę o sponsorlira z GTSem (AFAIR jedna z
    pierwszych w GTSie) i już nie martwiłem się o to.

  • 15. Data: 2009-09-02 19:47:06
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Przemysław Gubernat wrote:

    > Wystarczy ci jeden SponsorLIR...

    fakt, poproś exatela o transfer tej 2giej puli PI do swojego LIRa w
    ramach umowy SponsorLIR.

    Marcin

  • 16. Data: 2009-09-02 21:15:54
    Od: "pawelek" <jjs_admin@#spam#gazeta.pl>

    > fakt, poproś exatela o transfer tej 2giej puli PI do swojego LIRa w ramach
    > umowy SponsorLIR.
    >
    > Marcin

    crowlye zyczy sobie za podpiasnie umowy 1 zł i za utrzymanie rocznie
    rownież 1zł netto
    natomiast ATMAN oplata jednorazowa administracyjna 300 zł i serwisowa
    rocznie 300 zł

    pozdrawiam
    pawel

  • 17. Data: 2009-09-05 15:58:00
    Od: polaris <n...@g...com>

    On Sep 2, 1:39 pm, Przemysław Gubernat <rep...@WYKASUJ-
    To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

> [...]
    > identycznie.

    > AFAIR zaczęli w 2006 czy 2007 roku zastanawiać się nad procedurą "wyczyszczenia"

    Właśnie - od kiedy podali że będą "coś" za to chcieli?
    W naszym przypadku na 99.9% było to po tym jak dostaliśmy PI
    (załatwiała nam to TP, z którą obecnie nic nas nie łączy).

    N.

  • 18. Data: 2009-09-06 21:22:38
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    polaris wrote:

    > Właśnie - od kiedy podali że będą "coś" za to chcieli?

    mniejwięcej na początku tego roku, lub też pod koniec zeszłego roku.

    > W naszym przypadku na 99.9% było to po tym jak dostaliśmy PI
    > (załatwiała nam to TP, z którą obecnie nic nas nie łączy).

    no to sobie musicie SponsorLIRa załatwić.
    Zacznij od obecnego dostawcy.

    Marcin

  • 19. Data: 2009-09-08 19:25:43
    Od: Robert Hass <r...@g...com>

    On Sep 2, 1:43 pm, Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> wrote:
    > AS = /20 PI = /24 PI czy jakiekolwiek PI jeżeli było w jednym przydziale.
    >
    > Jak masz 2 przydziały po /23 to masz opłatę za "independent resources"
    > x2, jak do tego ASa, to x3 itd..

    Czyli za kazde PI (nie jest wazne czy to /18 czy /20 czy /24) i AS
    place poprostu po 50 EURO.
    A czy te PI i AS licza sie do score'ingu tak jak PA ?

    Jesli tak to jak to obliczyc

    np.

    PI /20 za 2008 roku i PA /20 za 2007 roku + do tego 2 x AS - jaki
    bedzie LIR Scoring

    Robert

  • 20. Data: 2009-09-08 20:31:43
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Robert Hass wrote:

    > Czyli za kazde PI (nie jest wazne czy to /18 czy /20 czy /24) i AS
    > place poprostu po 50 EURO.

    tak, dokładnie tak

    > A czy te PI i AS licza sie do score'ingu tak jak PA ?

    PI i AS wylatują ze scoreingu, zostają same PA ipv4 i ipv6

    Marcin