  • 1. Data: 2011-03-01 07:21:58
    Temat: notebookowy chipset
    Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl>

    witam,

    jestem na etapie kupowania laptopa, ma tez sluzyc do pogrania,
    jakie teraz chipsety graficzne warto wziac w pod uwage?

    Bo ruzumiem ze w czesto wystepujacy na rynku M310 to juz
    nie warto sie pchac? To moze HD5650 wystarczy?

  • 2. Data: 2011-03-01 17:27:47
    Temat: Re: notebookowy chipset
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-03-2011 o 08:21 Korupcjusz napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    >
    > Bo ruzumiem ze w czesto wystepujacy na rynku M310 to juz
    > nie warto sie pchac? To moze HD5650 wystarczy?

    Zacznijmy od tego, że notebook nie służy do grania! Nie polecam
    takiego rozwiązania. Blaszak będzie o wiele wydajniejszy w tej
    samej cenie (i chłodniejszy).
    W grupie najbardziej popularnych, w granicach do 3k (notebook)i
    o przyzwoitej wydajności można wymienić w kolejności:
    Radeon HD 5730
    GeForce GT 425M
    Radeon HD 5650, GeForce GT 335M
    Radeon HD 4650
    GeForce GT 420M
    GeForce GT 330M

    GeForce 310M (bo chyba o ten Tobie chodziło) jest gdzieś ze dwa
    razy słabszy od ostatniego.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2011-03-02 08:01:12
    Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl>

    WiesłaW wrote:

    >Zacznijmy od tego, że notebook nie służy do grania! Nie polecam
    >takiego rozwiązania. Blaszak będzie o wiele wydajniejszy w tej
    >samej cenie (i chłodniejszy).

    Wiem. ale mam taki a nie inny charakter zycia, ze sie czesto przemieszczam,
    parktycznie co pare dni. a pograc czasami lubie :)

    >W grupie najbardziej popularnych, w granicach do 3k (notebook)i
    >o przyzwoitej wydajności można wymienić w kolejności:
> [...]

    Znalazlem fajna strone z porownaniami chipsetow, zawsze to daje jakies
    pojecie o wydajnosci.
    http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-karty-graficzne-
    rozpiska-osiagow.1174.0.html

    >GeForce 310M (bo chyba o ten Tobie chodziło) jest gdzieś ze dwa
    >razy słabszy od ostatniego.

    A co sadzisz o tym sprzecie?
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF06b/321957
    -321957-3329744-64354-64354-4247579-4340356.html

  • 4. Data: 2011-03-03 12:10:19
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-03-2011 o 09:01 Korupcjusz napisał na pl.comp.pecet:

    > A co sadzisz o tym sprzecie?
    > http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF06b/321957
    -321957-3329744-64354-64354-4247579-4340356.html

    Ogólnie mam bardzo złe zdanie o notebookach HP, jak również
    o ich serwisie. Jest to ostatni producent którym bym się
    zainteresował. Choć nie znam tego modelu, w tej cenie nie
    jest to jakaś rewelacja. Ogólnie laptopy HP (przynajmniej z
    niektórych serii) uchodzą za głośne i gorące.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-03-03 14:18:02
    Od: Korupcjusz <k...@b...jest.pl>

    WiesłaW wrote:

> [...]
    >jest to jakaś rewelacja. Ogólnie laptopy HP (przynajmniej z
    >niektórych serii) uchodzą za głośne i gorące.

    OK, tylko w tej cenie wlasnie nie znalazlem nic lepszego, co by moglo
    sie nadawac do grania. Owszem, sa fajne Lenovo, Asusy, ale wszystkie
    maja o wiele gorsze grafiki z serii M3xx. Niestety, ale dobra grafika
    od razu wymusza duza cene. A ten HP wypada bardzo dobrze,
    jesli chodzi o zestawienie chipset graficzny, ram, procek i dysk.
    Jak masz cos rownie szybkiego i w podobnej cenie to z checia
    sie przyjrze - bo ja spedzilem dobrych pare godzin i nie znalazlem
    lepszego.

  • 6. Data: 2011-03-03 15:23:35
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    OK. Wybierz sobie coś :) http://kut.as/2qx

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 7. Data: 2011-03-04 19:02:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    >Ogólnie mam bardzo złe zdanie o notebookach HP, jak również
    >o ich serwisie.

    W pracy mam kilkadziesiąt PCetów, większość to tzw. składaki, ale jest też
    kilka sztuk markowych i co ciekawe tylko HP'eki mi się zepsuły, na szczęście
    w okresie gwarancji. W jednym padł dysk Hitachi (chyba 2 dni po zgłoszeniu
    przysłali kuriera z nowym dyskiem), w drugim płyta główna Foxconn, 2
    tygodnie spędził w serwisie.

  • 8. Data: 2011-03-07 09:25:14
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-03-03 13:10, WiesłaW pisze:

> [...]
    > jest to jakaś rewelacja. Ogólnie laptopy HP (przynajmniej z
    > niektórych serii) uchodzą za głośne i gorące.

    Mojemu koledze padł HP Pavilon, na gwarancji po roku - luty puściły pod
    chipsetem, naprawili mu, podziałał jeszcze miesiąc po naprawie, odesłał
    znów na gwarancję,gdy dzwonił i dowiadywał się kiedy go otrzyma, pytali
    się, co na mim robi, jak odpowiedział, że gra, to powiedzieli mu, że
    laptop nie jest do grania i żeby najlepiej nie uruchamiał programów
    mocno obciążających laptopa.

    Normalnie kpina.
    Ja na szczęście mam stacjonarny, na którym sobie pograć mogę, ale jak mi
    padnie grafika, to ją wymienię łatwo, tanio i na nowszy model zapewne,
    jak padnie płyta główna, również - chyba, że trzeba będzie wymienić
    płytę, procesor i pamięć.
    Jak padnie laptop, to już tak lekko nie ma - wymiana płyty głównej (za
    kilkaset zł do 1000), ewentualnie rebailing, ale to brak pewności, ile
    wytrzyma. Ewentualnie kupno nowego laptopa.

  • 9. Data: 2011-03-07 18:21:47
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-07 10:25, BQB pisze:

> [...]
    > się, co na mim robi, jak odpowiedział, że gra, to powiedzieli mu, że
    > laptop nie jest do grania i żeby najlepiej nie uruchamiał programów

    standardowa awaria typowa dla laptopa który służył do grania, przegrzał
    się chipset i to jest wyrok, można go przylutować (podgrzać suszarką)
    ale dopiero wymiana na nowy zagwarantuje że będzie wszystko ok

    Laptop nie służy do grania a jak służy to krótko ...

  • 10. Data: 2011-03-07 23:06:58
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-03-07 19:21, boxfish pisze:

> [...]
    > ale dopiero wymiana na nowy zagwarantuje że będzie wszystko ok
    >
    > Laptop nie służy do grania a jak służy to krótko ...

    Ja to wiem, mam stacjonarny do grania, w takim razie po co są potrzebne
    szybkie karty graficzne w DX i OpenGL w laptopach?