  • 11. Data: 2013-02-21 20:09:45
    Temat: Re: normy na kabelki
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    > 4kV dla normy medycznej, dla 60950-1 wystarcza 3kV AC. Kiedyś był tu link
    > do chińskiego nawijania transformatorów - ZGROZA!

    pewnie watkotworca nie wie nawet ze te chinskie "kabelki" to drut
    stalowy miedziowany emaliowany. Spotkalem sie tez z aluminiowymi.

    To jest jakas masakra ale narod durny to kupuje.

  • 12. Data: 2013-02-21 22:14:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 19:58:09 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > 4kV dla normy medycznej, dla 60950-1 wystarcza 3kV AC. Kiedyś był tu link
    > do chińskiego nawijania transformatorów - ZGROZA!

    O takiej pani mowimy ? Nie przypominam sobie nic groznego, tylko szybkosc.

    A wytrzymuja 3kV - wszak maja przegrodke na karkasie :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-02-21 22:46:28
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Mam takie pytanie. Ostatnio się dowiedziałem, że podobno jest taki przepis,
    że projekt instalacji elektrycznej musi być podpisany przez osobę z
    uprawnieniami. Przykładowo, robimy na maszynie przemysłowej instalację
    czujnika indukcyjnego, prowadzimy przewód od czujnika do sterownika
    programowalnego i już mamy do czynienia z instalacją, a projekt tej
    instalacji powinien być stworzony/podpieczętowany przez osobę uprawnioną.
    Znajomy znajomego ma takie uprawnienia (jako inżynier musiał odbyć jakiś
    kurs i chyba zdać egzamin), a drugi znajomy znajomego (który wykonuje takie
    instalacje i chce być w zgodzie z prawem, a sam uprawnień nie ma) chodzi do
    tego pierwszego w celu przejrzenia schematu i podbicia pieczątki za
    odpowiednią opłatą. Nie wiem, czy to prawda?

    Robbo

  • 14. Data: 2013-02-21 23:12:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > O takiej pani mowimy ? Nie przypominam sobie nic groznego, tylko szybkosc.

    I nawijanie uzwojeń na marginesach izolacyjnych zamiast pomiędzy nimi.

    > A wytrzymuja 3kV - wszak maja przegrodke na karkasie :-)

    Jaką przegródkę? Impulsowe rzadko robi się z przegródką - za duże
    rozproszenie. Poza tym - liczy się też odległość od rdzenia, żeby
    przebicie po nim nie poszło. Przegródka to niezbyt szczęśliwe
    rozwiązanie.

    (tak, wiem - rezonansowe są z przegródką)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2013-02-22 12:50:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.02.2013 17:31, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Znaczek CE może oznaczać China Export i to całkowicie zgodnie z
    > prawem:

    NIE, NIE może. Produkty na rynku UE MUSZĄ być zgodne z rozporządzeniami
    co deklaruje dystrybutor znakiem CE. Produkty niezgodne (poza kilkoma
    wyjątkami) NIE mogą być sprzedawane.

    Tak więc niezależnie od wymiarów literek jak widzisz w EU przedmiot w
    handlu to możesz domniemywać, że jest on CE. Jak nie jest to powinien
    zostać wycofany z obrotu.

    Michoo

  • 16. Data: 2013-02-22 13:11:55
    Od: Bezznaczenia <k...@p...com>

    W dniu 2013-02-22 12:50, Michoo pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc niezależnie od wymiarów literek jak widzisz w EU przedmiot w
    > handlu to możesz domniemywać, że jest on CE. Jak nie jest to powinien

    Taaa jasne i te miliony ton zezartej soli drogowej.

  • 17. Data: 2013-02-22 14:21:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Friday, February 22, 2013, 12:50:06 PM, you wrote:

    > NIE, NIE może. Produkty na rynku UE MUSZĄ być zgodne z rozporządzeniami
    > co deklaruje dystrybutor znakiem CE. Produkty niezgodne (poza kilkoma
    > wyjątkami) NIE mogą być sprzedawane.

    No i co z tego?

    > Tak więc niezależnie od wymiarów literek jak widzisz w EU przedmiot w
    > handlu to możesz domniemywać, że jest on CE. Jak nie jest to powinien
    > zostać wycofany z obrotu.

    Jasne. Tylko możesz sobie tupać nogami ile wlezie a paczki z
    Dealextreme i innych Alibab dalej do Polski przychodzą. A klienci w
    dobrej wierze badziewie kupują. Ba! Kupuję to też sklepy, bo CE jest.

    --
    Best regards,
    RoMan