  • 11. Data: 2017-08-31 17:48:11
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup
    W dniu 31.08.2017 o 16:52, sundayman pisze:
    [...]
    >Rozśmieszyłeś mnie. Jesteś zdaje się dorosłym człowiekiem, a tu nagle
    >takie pretensje do świata.
    >A nie przeszkadza ci, że leczyć mogą tylko ci z dyplomem lekarza,
    >stomatologa, etc.? Że instalację elektryczną w domu może założyć ci
    >tylko osoba z odpowiednimi uprawnieniami, że latać samolotami mogą
    >tylko ci z licencją pilota?

    odkad wynalezli ultralighty, lotnie, paralotnie, motolotnie - to mi
    troche przeszkadza.
    Przelecialbym sie, a tu nie wolno.
    Podobnie np patenty zeglarskie. Ktore niby zlikwidowali - tzn wymog
    posiadania na male lodki.

    No coz, mozna przytoczyc przyklad quadow - jak sie to spopularyzowalo,
    to sie zrobil maly problem.
    I w klasie tych za 5 tys zl, i w klasie tych za 50 tys ...

    J.

  • 12. Data: 2017-08-31 17:59:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Aug 2017 07:39:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Dozor techniczny jako instytucja jest dluzej niz zyjesz. Mozesz
    > przyjac ze przepisy o jakie masz pretensje sa od zawsze.

    Bo to dotyczy firm. Jak kupie prywatnie wózek widłowy do wozenia
    ziemniaków z komórki do garażu to też muszę go zgłosić?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-08-31 18:00:38
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    oczywiście że tak, w państwie totalitarnym wszystko musi być
    zarejestrowane w teczkach, bo jak wiadomo "nigdy nie wiadomo co się
    kiedy może przydać!" [R]

  • 14. Data: 2017-08-31 18:01:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2017-08-31 o 16:21, sundayman pisze:

    >Przesadzasz.
    >Moi rodzice mieli własny kajak składany. Na jego dziobie dyndała mała
    >mosiężna blaszka - to była rejestracja bo wtedy każdy kajak musiał
    >być zarejestrowany.
    >Pierwszy magnetofon chyba ZK120 widziałem u mojego wujka, który mógł
    >go kupić bo wystarał się o pozwolenie.
    >Jest lepiej niż było :)

    Rejestracja rowerow byla przed wojna. Rejestracja zapalniczek tez.

    UDT tez byl przed wojna :-)
    http://www.udt.gov.pl/index.php?option=com_content&v
    iew=article&id=123&Itemid=585

    J.

  • 15. Data: 2017-08-31 18:04:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak prywatnie to chyba nie. Znajomy ma T34 i sobie po swoim polu nim jezdzi a prawo
    jazdy ma B.

  • 16. Data: 2017-08-31 18:08:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Pierwszy magnetofon chyba ZK120 widziałem u mojego wujka,
    > który mógł go kupić bo wystarał się o pozwolenie.

    Kto mu to pozwolenie wydał? Myśmy w domu mieli magnetofon
    "Tonette", więc musiało to być wcześniej, za Gomułki.
    Ale żadnego pozwolenia na niego nie było. Potem różne ZK
    widywałem w sklepie, też o nic nie pytali.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-08-31 18:23:01
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-08-31 o 18:00, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > oczywiście że tak, w państwie totalitarnym wszystko musi być
    > zarejestrowane w teczkach, bo jak wiadomo "nigdy nie wiadomo co się
    > kiedy może przydać!" [R]

    Łoł! Tym razem muszę się zgodzić z "Platformowym"...

  • 18. Data: 2017-08-31 18:24:20
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Znajomy ma T34

    Ja też chcę! No chociażby BWP...

  • 19. Data: 2017-08-31 18:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Piotr Gałka napisał:

    >Kto mu to pozwolenie wydał? Myśmy w domu mieli magnetofon
    >"Tonette", więc musiało to być wcześniej, za Gomułki.
    >Ale żadnego pozwolenia na niego nie było. Potem różne ZK
    >widywałem w sklepie, też o nic nie pytali.

    Moze nie chodzilo o ZK120, tylko o
    https://pl.wikipedia.org/wiki/MAK_(magnetofon)

    Ale radio to do dzis jest obowiazek zarejestrowac :-P

    J.

  • 20. Data: 2017-08-31 18:28:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <4...@g...com> wrote:

    >Bo to dotyczy firm. Jak kupie prywatnie wózek widłowy do wozenia
    >ziemniaków z komórki do garażu to też muszę go zgłosić?

    O ile pamietam to tak.
    Bo ustawa nic nie pisze, ze "dotyczy firm".

    Wozek widlowy moze bulwersowac, ale jaka roznica, czy zbiornik z gazem
    pod cisnieniem sasiad obok ma "na firme" czy "prywatnie" ?

    J.