    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: normalnie żyjemy w obozie
    <oo97r6$m9n$1@node1.news.atman.pl> <oo99rs$a4m$1@gioia.aioe.org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <oo9h8h$vnk$1@node1.news.atman.pl> <oo9nr4$rdj$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@h...linksys> <ooeecp$qj8$1@node1.news.atman.pl>
    <ooeldt$amg$1@node2.news.atman.pl>
    <59ab2ce4$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <oohsqf$7mf$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ooi15k$bs4$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ooi5dj$fv3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oojc9i$mf4$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ookk5p$rdi$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 5 Sep 2017 01:23:35 +0200

    HF5BS pisze:

    > Ale, skoro 1 grosz ma stanowić istotną chyba różnicę między wykroczeniem,
    > a przestępstwem, to coś tu chyba jednak jest nie tak...?

    Jakiś inny pomysł gdzie postawić granicę?

    > Skoro zakaz był od zawsze, to mnie w tym momencie interesuje, czego
    > konkretnie, komu konkretnie, jak konkretnie zakazano. I w ogóle,
    > osadzenie tego zakazu w realiach danego miejsca i czaasu.

    W postępowaniu karnym rzeczy mają się tak, że z jednej strony mamy
    regułę prawną, na przykład "nie wolno kraść", a z drugiej opisanie
    czynów podsądnego. Sąd ma orzec, czy to co zrobił X, jest kradzieżą.

    > Mam wrażenie, że dziura, otwierająca furtkę... (z czapki): Np. skoro
    > niezamężnej kobiecie nie wolno nosić na głowie zielonej czapki w niedzielę
    > przed południem, to zbiorę 1000 niezamężnych kobiet, które ostentacyjnie
    > założą identycznie takie czapki i będą je nosić... tyle, że niebieskie.

    Niektórzy potrafią robić ciekawsze rzeczy z tysiącem niezamężnych kobiet.

    > Zrobię to ostentacyjnie, prowokacyjnie, złośliwie, na przekór władzom.

    Jaka w tym prowokacja, co w tym złośliwego i przekornego?

    > A przed sądem podniosę zarzut, że nie wolno mieć takich czapek zielonych,
    > więc niech łaskawie się ode mnie odpierdolą.

    Podejrzewam, że nie będzie po temu okazji. Bowiem ONI się wcześniej,
    pardon maj frencz, nie przypierdolą.

    > Nie widzisz absurdu? Bo ja tak.

    A ja jakoś nie.

> [...]
    > że możzna było jedynie w pompę cmoknąć, bo co nie zabronione, to dozwolone.
    > Idąc dalej - skoro można czapki niebieskie, można żółte, nie można
    > zielonych, to co? Mamy nierówność, dyskryminację względem koloru czapki.
    > Tylko czekam, aby jakiś papuga zrobił rejwach na pół kraju, jeśli nie cały.
    > O taką pierdołę, jak kolor czapki. Skoro tam wychodzącemu z baru klientowi
    > wróbel na głowę nasra, a klient podniesie zarzut, że daszek nad wejściem do
    > lokalu jest za mały i nie chroni, i pozwie właściciela o 20 M$
    > odszkodowania. Zdziwisz się? Bo ja nie zdziwię, o byle gówno proces.

    Nie jestem entuzjastą anglosaskiego systemu prawnego. Nie jestem, bo dla
    mnie jest on obcy. Ale im jest bliski, więc lepiej im służy. Nie ma na
    świecie rzeczy idealnych. Prawa też to dotyczy. Więc i my musimy żyć ze
    swoim. Najgorsze co może być, to gwałtowne zmiany.

    > Kto zna ichni serial "Dotyk anioła"? W jednym z odcinków lokalna
    > społeczność podała do sądu... no... ...Podała do sądu Boga.
    > Bo suszę mieli.

    Kto bogatemu zabroni?

    > Wrażenie jest czasem, że jednak... Może za bardzo się rozdrabniają?

    Starają się być konsekwentni w swej sprawiedliwości. Raz osądzono tak,
    to dlaczego ktoś ma w takiej samej sytuacji usłyszeć inny wyrok?
    Taka myśl im przyświecała gdy to tworzyli.

    > W czasach 2WŚ też jakoś ludzie żyli. Za komuny podobnie.

    Gdybym miał wybrać jedno z trzech jakosiów do życia, to bym wybrał
    to amerykańskie.

    --
    Jarek