  • Data: 2017-08-31 19:06:30
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JaNus napisał:

    > A mojego dziadka spotkały, na początku lat 50. - spore nieprzyjemności,
    > bo UB-cja znalazła u niego maszynę do pisania. Posiadał ją bez zgody
    > Partii! Na szczęście skończyło się na kilkugodzinnych indagacjach, ale
    > maszynę odzyskał dopiero po kilku latach. Mam ją do dziś, i w związku z
    > wiążącymi się z nią sentymentami - nie mogę się jakoś zdecydować, by się
    > jej pozbyć.

    Zawsze mieliśmy w domu maszynę do pisania. Ale ojciec pracował naukowo,
    więc nikt się nie czepiał. Oficjalnego zakazu ani obowiązku rejestracji
    nigdy nie było, ale owszem, ubecja ścigała prawem kaduka. Pierwsza
    maszyna jaka z domu pamiętam, na której poznawałem litery, to był
    prezent mojej babci dla mojej mamy z okazji zdania matury. Maszyna
    marki "Mercedes". Ale nic nie miała wspólnego z Daimlerem ani z Benzem
    -- to nazwa szwedzkiej firmy produkującej ten sprzęt jeszcze przed wojną.

    --
    Jarek