  • 1. Data: 2011-09-30 15:23:38
    Temat: nokia ck-7w a system audio w megane II
    Od: "tumek_pl" <t...@g...pl>

    jedna sprawa, ww.zestaw głośnomówiący - uwierzytelnianie poprzez BT z
    telefonem, wpisany w fonie w urządzenia autoryzowane, kiedy pochodze zestaw
    łączy się z telefonem ALE gaśnie mi sprzęt grający a na wyświetlaczu LCD
    pojawia się przycisk MUTE, dopiero rozłączenie BT sprawia że wraca dźwięk na
    głośnikach samochodowych.
    Szukałem w instrukcji zestawu- nic na ten temat- czytałem instrukcję
    wbudowanego w samochód audio- nic na ten temat.... może ktoś podpowie gdzie
    szukać ustawień... w telefonie, zestawie głośnomówiącym czy sprzęcie
    audio...
    dokładnie chodzi o megane II rok 2008.

    pozdro
    tumek

  • 2. Data: 2011-09-30 15:31:53
    Temat: Re: nokia ck-7w a system audio w megane II
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 15:23:38 +0200, tumek_pl napisał(a):

> [...]
    > wbudowanego w samochód audio- nic na ten temat.... może ktoś podpowie gdzie
    > szukać ustawień... w telefonie, zestawie głośnomówiącym czy sprzęcie

    Masz dwie możliwości - albo złe podłączenie, albo niekompatybilność
    telefonu z zestawem BT.
    Zestaw powinien podać sygnał mute dopiero przy połaczeniu telefonicznym.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-09-30 15:57:17
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-30 15:23, tumek_pl pisze:
    > jedna sprawa, ww.zestaw głośnomówiący - uwierzytelnianie poprzez BT z
    > telefonem, wpisany w fonie w urządzenia autoryzowane, kiedy pochodze
    Według mnie błąd montażu. Te zestawy mają kabelek do "mute" który się
    podpina pod odpowiedni pin w kostce radia. Ktoś musiał Ci to źle
    podpiąć. Używałem kilku zestawów Nokii (tego bez wyświetlacza i z
    wyświetlaczem - najmniej udany) z różnymi telefonami i zawsze działał
    bez zarzutu. Sprawdź co się dzieje gdy rozpoczniesz rozmowę (czyli
    zestaw powinien podać "mute" na radio). Ewentualnie w tym zestawie jest
    jeszcze opcja "Dźwięki" gdzie wybierasz "wszystkie" albo "tylko
    połączenia" (albo jakoś podobnie się nazywają) - tym się pobaw.
    --
    MZ

  • 4. Data: 2011-09-30 18:17:42
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "tumek_pl"

    > łączy się z telefonem ALE gaśnie mi sprzęt grający a na wyświetlaczu
    > LCD pojawia się przycisk MUTE, dopiero rozłączenie BT sprawia że wraca
    > dźwięk na głośnikach samochodowych.

    W moim autku ciekawie to rozwiązali - po zalogowaniu telefonu nic się
    nie zmienia, dopiero jak przychodzi połączenie wycisza się muzyka a
    rozmowa jest kierowana na głośniki samochodowe, dodatkowo jeśli układ
    klimatyzacji pracuje w trybie "auto" zwalniają dmuchawy nawiewu, żeby
    szum nie przeszkadzał w rozmowie. Po przerwaniu połączenia wszystko
    wraca do "normy". Pewnie niewiele pomogłem, ale chociaż wiesz, jak być
    powinno :)

    Pozdrówki

  • 5. Data: 2011-10-01 10:41:48
    Od: "tumek_pl" <t...@g...pl>

    Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości grup

> [...]
    jeszcze opcja "Dźwięki" gdzie wybierasz "wszystkie" albo "tylko
    połączenia" (albo jakoś podobnie się nazywają) - tym się pobaw.

    dzieki koledzy za pomoc, no cóż będe musiał poszukać pudełka w samochodzie
    do któego schodzą się kabelki...zestaw jest bez wyświetlacza, mute wyświetla
    się na LCD ogólnym na desce rozdzielczej, i tak czuję że coś jest pokopane w
    kabelkach. jak dłużej przytrzymam przycisk na wybieraku - tam gdzie się
    kręci głośnością to czasem włączy się radio i dopiero przy nadejściu
    połączenia mute jest zapodane, w tym czasie po dopiero minucie wraca dźwięk,
    przy opcji MUTE nie działają żadne przyciski na panelu radiowym..... ręce
    opadają.

    Jeszcze jedno : wybrać w telefonie tryb zdalny SIM czy nie..?

  • 6. Data: 2011-10-01 11:08:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > rozmowa jest kierowana na głośniki samochodowe, dodatkowo jeśli układ
    > klimatyzacji pracuje w trybie "auto" zwalniają dmuchawy nawiewu, żeby
    Wyjąwszy klimatyzację to taki efekt jest właśnie standardowym poprawnym
    montażem. Dźwięk z telefonu w głośnikach wymaga dodatkowego modułu do
    tego zestawu. Ja mam manualną klimę więc zwolnienie obrotów jest u mnie
    nierobialne, ale możliwe że ten moduł ma dodatkowo i taką funkcję
    (zestaw go raczej sam z siebie nie ma). W każdym razie tak to właśnie
    powinno działać.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-10-01 11:11:51
    Od: Grejon <g...@g...com>

    [ciach]

    Mówiłeś coś? Bo sygnaturkę masz zajebiście długą...

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 8. Data: 2011-10-01 11:13:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-01 10:41, tumek_pl pisze:
    >dzieki koledzy za pomoc, no cóż będe musiał poszukać pudełka w
    >samochodzie do któego schodzą się kabelki...zestaw jest bez
    >wyświetlacza, mute wyświetla się na LCD ogólnym na desce rozdzielczej,

    Bo to komunikat z radia, w momencie kiedy przychodzi z zestawu sygnał o
    przychodzącej rozmowie.

> [...]
    >zapodane, w tym czasie po dopiero minucie wraca dźwięk, przy opcji
    >MUTE nie działają żadne przyciski na panelu radiowym..... ręce opadają.

    Dziwne zachowanie. Przytrzymanie przycisku w zestawie bez wyświetlacza
    (zakładam że masz tylko ten jeden przycisk, nie masz osobnych - odbierz,
    zakończ, zmutuj mikrofon i wybieranie głosowe) powoduje wywołanie w
    telefonie funkcji wybierania głosowego. Właśnie wtedy mute powinno się
    aktywować, a u Ciebie się deaktywuje. Spróbuj z innym telefonem, bo może
    faktycznie ten jest jakiś felerny?

    >Jeszcze jedno : wybrać w telefonie tryb zdalny SIM czy nie..?
    Wg moich doświadczeń bez znaczenia.

    PS. Odpowiadając kasuj ręcznie sygnaturkę poprzednika bo Twojego posta
    się nie da cytować poprawnie.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-10-01 21:47:45
    Od: "tumek_pl" <t...@g...pl>

[...]

    dzieki, telefon raczej wykluczam - nokia e52, działała poprawnie z zestawem
    nokii z wyświtlaczem. Zestaw faktycznie jednoprzyciskowy z pokrętłem
    głośności. Czasem długie przytrzymanie wywołuje faktycznie wybieranie
    głosowe w telefonie a jednocześnie [raczej losowo] dopuszczane jest radio do
    głosu. Ale popróbuję z innym.

  • 10. Data: 2011-10-03 14:32:50
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak tumek_pl nawija makaron na uszy:

> [...]
    > wbudowanego w samochód audio- nic na ten temat.... może ktoś podpowie gdzie
    > szukać ustawień... w telefonie, zestawie głośnomówiącym czy sprzęcie

    W tojocie mailem podobnie a wina lezala po stronie "zbyt czulego radia".
    Montaz byl (prawie) prawidlowy, ale minimalna zmiana wartosci impulsu
    sterujacego aktywowala MUTE.
    Rozwiazaniem bylo dolozenie "przekaznika do tojoty" pomiedzy zestaw a
    radio ;-) o czym dowiedzialem sie dopiero w warsztacie montujacym CK-7
    (wczesniej zamontowalem sam).

    Moze masz podobny przypadek.
    --
    Dman-666