  • Data: 2012-06-02 11:21:04
    Temat: Re: noindex dla fragmentu strony
    Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 2 Jun 2012 10:40:57 +0200, M.G. napisał(a):

    > Chwileczkę, jeśli zadaniem robota jest indeksowanie treści, a treść
    > dostępna jest publicznie (robot może ją zindeksować, użytkownik zaś
    > otworzyć bez przechodzenia przez żadną barierę), to chyba powinna się w
    > indeksie znaleźć.

    Wszystko się zgadza, ale niekiedy z jakichś przyczyn właściciel treści może
    nie chcieć, aby były dostępne w wyszukiwarkach.
    Google i inne topowe wyszukiwarki respektują przecież bez problemu
    znaczniki noindex i blokady w robots.txt.
    To pierwsze nawet nie zabrania robotowi możliwości czytania treści, a
    jedynie utrzymywania jej w indeksie :)

    Problem jest jednak taki, że jeśli z jakichś powodów nie chcielibyśmy na
    pojedynczej podstronie udostępniać wybranych danych dla wyszukiwarek, to
    taki gotowy znacznik nie istnieje.

    > Przychodzą mi do głowy dwa wyjątki:
    >
    > 1. Duplikacja treści pomiędzy różnymi URLami, które oznaczają jedynie np.
    > wyświetlenie tego samego produktu w dwóch różnych widokach. Ale od tego są
    > odpowiednie mechanizmy.

    O duplikaty wyszukiwarki dbają same (choć średnio im wychodzi), a webmaster
    może rozwiązać problemy z nimi bez blokowania dostępu do samych treści jak
    sam zauważasz. W sumie więc nie dotyczy to naszej dyskusji ;)

    > 2. Treść dostępna po zalogowaniu (fora, aplikacje webowe). To też nie jest
    > problem, bo robot się nie powinien móc zalogować.

    Oczywiście :)

    Natomiast ten element jest wykorzystywany czasem w sposób niezgodny z
    założeniami wyszukiwarek i tu mamy już realny problem gdzie można
    "podpaść".
    Rzecz tyczy się sytuacji, gdy udostępnimy robotom treści na forum, a
    użytkownikom ograniczymy dostęp do nich przez wymóg logowania (często
    połączonego z płatnymi kontami). Za to często się leci z indeksu :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net