  • 11. Data: 2014-04-11 12:52:09
    Temat: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> wrote:

    > "Dioda mrugała z częstotliwością sieci". Jakąś wolną sieć masz. Czego to ludzie nie
    wymyślą\żeby choć na trochę zaistnieć publicznie.

    I nie widziałeś nigdy mrugania diody, poruszając wzrokiem lub głową,
    prawda?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2014-04-11 12:57:54
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Etam. Byłoby tak gdyby powodowało zgon pacjenta. A tak wystarczy ochłonąć,
    wylutować, umyć płytkę z paproszków i wlutować nowy.

    To fakt, ale moje porównanie miało pokazać banalność błędu, natomiast skutki
    i możliwość jego naprawienia to już inna kwestia.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 13. Data: 2014-04-11 13:06:32
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-11 11:26, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > "Dioda mrugała z częstotliwością sieci". Jakąś wolną sieć masz.

    Ja tam 100Hz na LED widzę. Widocznie Twoje receptory wzroku nie
    nadążają. Ale okulista już Ci raczej nie pomoże.

    > Czego to ludzie nie wymyślą\żeby choć na trochę zaistnieć publicznie.

    Dlatego piszą takie bzdurne komentarze.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2014-04-11 13:12:21
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    nie wymyślą\żeby choć na trochę zaistnieć

    > I nie widziałeś nigdy mrugania diody, poruszając wzrokiem lub głową,
    > prawda?

    Ja widzę wyraźnie takie mruganie diody, stosując taki właśnie sposób jak opisałeś,
    czyli przy "przelatywaniu"
    wzrokiem po diodzie podłączonej do AC. Niektóre zasilacze mają taką kontrolkę.
    Ze starymi 50-cio Hz telewizorami ten sposób na zaobserwowanie migotania ramki
    obrazu też świetnie się sprawdza.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2014-04-11 13:54:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Adam Wysocki napisał:

    nie wymyślą\żeby choć na trochę zaistnieć publicznie.

    > I nie widziałeś nigdy mrugania diody, poruszając wzrokiem lub głową,
    > prawda?

    On nawet nie widzi kaszany wypluwanej przez gmaila, nie oczekuj za wiele.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 16. Data: 2014-04-11 14:48:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <t...@f...kuku.pl> wrote:

    > Ja widzę wyraźnie takie mruganie diody, stosując taki właśnie sposób jak opisałeś,
    czyli przy "przelatywaniu"
    > wzrokiem po diodzie podłączonej do AC. Niektóre zasilacze mają taką kontrolkę.

    Dokładnie o tym mówiłem.

  • 17. Data: 2014-04-11 16:36:52
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 13:06:32 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Ja tam 100Hz na LED widzę. Widocznie Twoje receptory wzroku nie
    >
    > nadążają. Ale okulista już Ci raczej nie pomoże.

> [...]

    Mnie okulista nie musi a tobie psychiatra by się przydał.

  • 18. Data: 2014-04-11 17:33:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-04-10 23:51, sundayman pisze:
    > niedawno tu rozważaliśmy eksplodujące kondensatory w przetwornicy, no i
    > kuśwa wywołaliście wilka z lasu :)
    >
    > Właśnie podłączyłem odwrotnie elektrolita za mostkiem...
    > Włączyłem...patrzę, patrzę, że chyba polaryzacja odwrotna...
    > Sięgnąłem żeby wyłączyć - nie zdążyłem :D
    >
    > Bum - i smierdzi mi teraz na cały warsztat. Żesz to naprawdę...

    Też rozwaliłem kiedyś elektrolita :D

    A jaka jest teoria za tym, że podłączony odwrotnie elektrolit wybuchnie?

  • 19. Data: 2014-04-11 18:16:19
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    s...@g...com wrote:

    > To się ciesz, że to elko. Ja kiedyś miałem identyczną sytuację z tantalem.
    > To dopiero jest wypał !!
    Robiłem przetwornice do trzech led mocy, step up, coś ok 11V na wyjściu.
    Tantale dałem na 16v. I uruchomiłem układ, testowo bez ledów. Jak potem
    sprawdziłem to ta przetwornica generowałana na "biegu jałowym" ok. 30V
    Efekty pirotechniczne są niezłe, scalak też szlag trafił, na szczęście były
    tanie i dwie sztuki z allegro wziąłem(szlag mnie trafia jak więcej za
    przesyłkę płacę niż za przedmiot).

    Bo(o)t manager

  • 20. Data: 2014-04-11 18:31:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Ja tam 100Hz na LED widzę. Widocznie Twoje receptory wzroku nie
    > nadążają. Ale okulista już Ci raczej nie pomoże.

    Tu nie chodzi o same receptory, trzeba wejść głębiej w fizjologię
    widzenia. Zdolność do postrzegania nieruchomych obrazów w całym
    dostępnym polu widzenia gałki oczniej, to dopiero zdobycz ssaków.
    Ale nawet nasze, ludzkie, receptory nie potrafią reagować na
    *poziom* natężenia światła, tylko na jego *przyrost*. Więc żeby
    widzieć, oko człowieka cały czas wykonuje mikroruchy, powodujące,
    że obraz na siatkówce wciąż się zmienia, a dopiero mózg sobie
    z tego tworzy stabilny wirtualny obraz otoczenia.

    Oczy drobiu takich mikroruchów nie wykonują. Co więcej, głowa jest
    stabilizowana przez błędnik w jednej pozycji, co można obejrzeć
    choćby tu: http://youtu.be/_dPlkFPowCc
    Dzięki temu strumień bodźców wzrokowych jest mocno ograniczony, tak,
    by nawet kurzy móżdżek mógł sobie poradzić z ich przetwarzaniem.

    Drób po prostu widzi tylko to, co się rusza. U człowieka można
    widzenie kogutka symulować sztucznie, przez porażenie mięśni gałki
    ocznej krótko działającymi środkami paraliżującymi (kiedyś mi nawet
    proponowano poddanie się eksperymentowi, ale się nie zdecydowałem).
    Mogę tylko przekazać relacje kolegów -- z nicości wyłaniają się
    poruszjące postacie, lub zgoła same ręce podające kubek z herbatą.

    Możemy być pewni, że żaden kogutek nie zobaczy tego, co widzą ludzie.
    Choćby stuhercowego migotania źródła światła, łatwego do zauważenia
    w czasie ruchu głowy, czy nawet przy przenoszeniu wzroku z jednego
    obiektu na drugi.

    --
    Jarek