  • Data: 2011-04-06 18:58:50
    Temat: Re: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?
    Od: "Robbo" <y...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    U dwóch panów z okolic Politechniki Warszawskiej za obudowę o wymiarach ok.
    150 x 250 x 50 z takim schodkiem po środku, z wycięciem na wyświetlacz,
    dwunastoma otworami na kontrolki i kilkoma wycięciami na gniazda płaciłem
    ok. 60 złotych brutto przy zamówieniu ok. 10 sztuk. Do tego malowanie
    proszkowe wychodzi ok 170zł za piec (ile wlezie do pieca, tyle nasze, a piec
    ma wielkość dwudrzwiowej szafy).

    Firma SESMIL wyceniła sobie moją obudowę
    (http://img193.imageshack.us/img193/507/p1070028j.jp
    g) prototypową (jedna
    sztuka) na ok. 300zł brutto z pomalowaniem.
    Uważam, że to średnio drogo, gdyż gdybym chciał kupić metalową gotową
    obudowę, to wyszłoby ponad 100zł (a ok. 200zł, albo i więcej, jeśli byłaby
    to obudowa znanego producenta z eleganckim wykończeniem). Ponadto w jednej
    znanej firmie sprzedającej gotowe obudowy różnych firm zachodnich
    powiedzieli mi koszt 300zł za wyfrezowanie szczelin na gniazda, które biegną
    prawie przez całą długość obudowy.
    W firmie SESMIL powiedzieli mi, że przy zamówieniu 10 sztuk tej obudowy ze
    zdjęcia zapłacę ok. 120zł za sztukę. W środku będę miał przygrzane kołeczki
    do instalacji płytki z elektroniką oraz wyświetlacza.

    Tak mniej więcej wyglądają koszty. Uważam, że ceny obudów na zamówienie są
    bardzo konkurencyjne w stosunku do standardowych obudów, a ponadto w
    obudowie na zamówienie mamy wszystko tak, jak chcemy (kształt, wszystko
    powiercone, wsporniki, malowanie). Jedyny problem obudów na zamówienie to
    ich powtarzalność. Nierzadko są problemy z idealnym trzymaniem wymiarów. Ja
    ten problem rozwiążę w ten sposób, że producent dostanie ode mnie płytkę
    elektroniki, wyświetlacz, klawiaturę membranową i będą mogli wszystko
    dopasować.

    R.