  • 1. Data: 2011-04-05 02:43:28
    Temat: no to z innej beczki - producent obudów metalowych ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Pytanie o wasze doświadczenie ;

    Otóż czasem trzeba zrobić obudowę (metalową) do czegoś. Czasem 1 szt, czasem
    kilkanaście...
    Znacie jakieś porządne firmy, które takie coś zrobią ?
    Znaczy, ja do tej pory korzystam z paru, ale zawsze jest coś nie tak :) No,
    często...

    Czyli - co potrzeba ; żeby (równo !) wyciąć projekty z plików (laser raczej
    niż woda), potem to pozaginać (też równo),
    przeważnie to jest blacha stalowa, czasem coś z ALU... Raczej nie grubsze
    niż 5mm. Czasem pospawać. Lakier proszkowy, no ale to mniejsza, bo lakierni
    nie brak.
    No - sami wiecie jak powinna wyglądać porządna obudowa :)
    Czasem są jakieś "uszy", albo jakieś dystansówki czy elementy montażowe do
    wstawienia, itp. Robię sobie projekty w komputerze, i potem
    jak ktoś to robi tak, że mi się rozmiar o 1mm nie zgadza, to całość trzeba
    kolanem dopychać :)
    Z zamówieniem 1000 szt, to może nie byłoby problemu, ale jak trzeba mało, to
    już ciężko.
    Macie jakieś ciekawe doświadczenia w tej materii ?

  • 2. Data: 2011-04-05 17:40:54
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Ja mam pewne doświadczenia.
    Dotychczas robiłem obudowy u takich dwóch panów obok Politechniki
    Warszawskiej. Robili tanio, ale i średnio. Z czasem zaczęły się im
    rozjeżdżać wymiary. Z miesiąc-dwa temu znalazłem inną firmę do kolejnego
    projektu. Nie mają oni żadnych super narzędzi CNC, ale wydaje mi się, że
    robią nieźle -- na razie brałem u nich tylko jedną obudowę prototypową, ale
    w ciągu dwóch tygodni idę zamówić 10 sztuk. Możesz o tym poczytać (oraz
    zobaczyć foto mojej obudowy) w moim wpisie na tej grupie z dnia 2011-03-03.

    Robbo.

  • 3. Data: 2011-04-05 19:45:57
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > w ciągu dwóch tygodni idę zamówić 10 sztuk. Możesz o tym poczytać (oraz
    > zobaczyć foto mojej obudowy) w moim wpisie na tej grupie z dnia
    > 2011-03-03.

    A tak, tą firmę znam. Z jednej strony to co widziałem, mieli zrobione bardzo
    ładnie, ale też
    mają pewne problemy wykonawcze (np. nie mają własnego lasera CNC do
    wycinania i to powoduje pewne problemy).
    Być może dobrze się sprawdzają przy seriach, jeszcze nie wiem... Ale biorę
    ich pod uwagę.

    Moje obudowy są zazwyczaj dość skomplikowane, często składają się w wielu
    elementów...
    Z drugiej strony, często robię dosłownie 1 szt. No i też musi być zrobiona
    porządnie, a cena powinna być
    akceptowalna :)

    Ale ok, dzięki za uwagę, firmę SESMIL odhaczamy jako "do sprawdzenia" :)

  • 4. Data: 2011-04-05 22:21:22
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Ale ok, dzięki za uwagę, firmę SESMIL odhaczamy jako "do sprawdzenia" :)

    Na razie zrobiłem u nich tylko ten wspomniany prototyp i było OK. Na pewno
    ładniej ta obudowa wyglądała niż u moich poprzednich wykonawców. Obudowy,
    które były dopiero co wykonane i czekały na odbiorców też oglądałem i też
    były porządne.
    Co do większej serii (10 sztuk), którą będę zamawiał, to planuje dać im
    klawiaturę membranową, wyświetlacz oraz płytkę z wlutowanymi gniazdami, żeby
    mogli sobie wszystko w trakcie produkcji sprawdzać i żeby uniknąć
    ewentualnych problemów z wymiarami.
    Problemem SESMIL-u, tak jak wspomniałeś, jest brak obrabiarek CNC. Przy czym
    nie orientuję się, o ile droższe (jeśli w ogóle) są obudowy wykonywane w
    zakładach, które dysponują takim sprzętem.

    R.

  • 5. Data: 2011-04-06 12:16:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie orientuję się, o ile droższe (jeśli w ogóle) są obudowy wykonywane w
    > zakładach, które dysponują takim sprzętem.

    No właśnie zasadniczo nie są droższe.
    Ja do tej pory mam tu pod ręką ze 2 firmy, które mają własny laser, i zawsze
    wszystko mam wycięte elegancko,
    problem mają ewentualnie z pozaginaniem, zwłaszcza jak np. krawędź zaginana
    jest wąska, np. poniżej 10mm.
    I to są główne kłopoty -z bardziej wymagającym zaginaniem właśnie.

  • 6. Data: 2011-04-06 13:57:17
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł podzielić się namiarami na te firmy z
    obrabiarkami CNC.

    R.

  • 7. Data: 2011-04-06 17:12:44
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Proszę bardzo, to są 2 firmy z Łodzi :

    http://www.omb.info.pl/

    http://www.metaliclaser.pl

  • 8. Data: 2011-04-06 17:55:59
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 14:16:09 sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No właśnie zasadniczo nie są droższe.

    A propos cen. Moglibyście zdradzić jakiego rzędu są ceny wykonania
    prostych małych obudów metalowych w małych seriach (powiedzmy, około 100
    sztuk, o najdłuższym boku rzędu kilkunastu centymetrów). Bez wodotrysków -
    prostokątnie, z jakąś dziurą na wyświetlacz i złącza.

    Z góry dzięki.

    Andrzej Ekiert

  • 9. Data: 2011-04-06 18:39:05
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >sztuk, o najdłuższym boku rzędu kilkunastu centymetrów). Bez wodotrysków -
    >prostokątnie, z jakąś dziurą na wyświetlacz i złącza.

    Tego oczywiście dokładnie się nie dowiesz, bo firmy wyceniają zawsze
    projekt.
    Ale coś takiego jak opisujesz, to oceniam na jakieś 30-40 zł pewnie, pewnie
    nawet z malowaniem.

  • 10. Data: 2011-04-06 18:41:29
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 20:39:05 sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tego oczywiście dokładnie się nie dowiesz, bo firmy wyceniają zawsze
    > projekt.
    > Ale coś takiego jak opisujesz, to oceniam na jakieś 30-40 zł pewnie,
    > pewnie nawet z malowaniem.

    Chodziło mi właśnie o rząd wielkości. Dzięki wielkie.

    Pozdrawiam,
    Andrzej