    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: no to juz wiemy czemu km drogi jest taki drogi :)
    Date: Sun, 3 Feb 2013 12:25:48 +0100

    Dnia Sun, 3 Feb 2013 11:22:56 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Bo była robiona po normalnych pieniądzach, jeszcze przed Euro-szałem.

    Pisze o pierwszych odcinkach Kulczyka - robione mniej wiecej w tym samym
    czasie, i jeszcze przed 2004r

    > To potem każdy kontrakt na drogi przemnożył się razy kilka, ciekawe co tak
    > mocno w uzasadniony wzrosło od tego czasu..

    Wszystko ? i ludzie (akurat robocizna to chyba pomijalnie mala) i paliwo do
    ciezarowek, i winietki, i koncesje dla firm transportowych, i mandaty z ITD
    :-)

    > Ale akurat państwa tu nie winię, no bo co ma niby zrobić - faktycznie
    > założyć własne firmy budowlane?

    Prace publiczne dla pobierajacych zasilek zorganizowac :-)
    Albo skierowac bezrobotnych gornikow do firm drogowych - nawet robota w
    miare podobna.

    > Jeden jest, węzeł Słupca. Ale też musiał dostawiać.

    Jeden. A na A4 wszystkie. 8 dodatkowych wiaduktow sie doliczylem.
    Kiedys mnie to bulwersowalo, ilez to dodatkowych km autostrad moznaby
    wybudowac gdyby nie zalozona z gory pazernosc panstwa.
    No ale dzis ... no ile - 15 km ? :-)

    > Od razu widać że ściema i że ceny mocno odbiegały od faktycznych.
    > No ale jak na remoncie 60 km trzeba zarobić na nowe mieszkania i samochody
    > (i to pewnie nie jedna osoba), to nie ma co się dziwić.

    A ty co - charytatywnie pracujesz ? Po to sie biznes prowadzi, zeby cos z
    tego miec. Dawniej mogles sie krygowac ze nieprzezwoicie drogo itp, teraz -
    zlozyles najtansza oferte.

    Ostatnio pare razy te najtansze oferty zawiodly, moze jednak tyle to
    kosztuje ?
    Panstwo oglasza przetarg dosc otwarty, jak widac nawet Chinczycy mogli
    startowac.

    Przyklad z A1 Alpine Bau tez jest ciekawy.

    J.