eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyno..... to jest dopiero gruzowisko.. szkody na 5.000.000 usd › Re: no..... to jest dopiero gruzowisko.. szkody na 5.000.000 usd
  • Data: 2011-11-30 23:34:04
    Temat: Re: no..... to jest dopiero gruzowisko.. szkody na 5.000.000 usd
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > Ja nie twierdze, że fejton jest taki se. Pewnie jest to super auto.
    > Mnie osobiście jakoś się mało podoba. Ale co do Bentleya to mnie
    > przekonałeś. Może teraz po tym W216 zawinę takie coś.

    Wow, W216 niewiele widzę na ulicach, a to takie większe
    CLS - który jest na tyle duży ja jak dla mnie na styk ok ;)
    "na papierze" wygląda naprawdę fajnie :) - obom anie jechałem :(

    Cena taka że się nie tykam z zakupem, gotówka to bym chyba ze
    4 kieszenie wypchał ;) lepiej sobie bentleya zapakować w kontener
    w USA - a i tak (bardzo, bardzo) za drogi ;)

    Tanio (taniej) z dziwactw jest Maserati Quattroporte (ten "dzisiejszy"
    model - bo stary to jak renault 0 chętnych ;) ) , tylko jak to serwisować
    nie wiem ;)

    > Co do aktywnego zawieszenia, to W215 miało hydraulikę. Normalna pompa
    > olejowa na 150 atm. Zespoły zaworowe i amortyzatory z siłownikami.
    > Tamto zawieszenie było rewelacyjne, ale drogie w produkcji i równie
    > drogie w serwisowaniu. Około 2007 roku wymieniłem prawie kompletne
    > w Cl500 to cena powalała.

    Tak, ponoć do mojego pierwszego "studenckiego" safrana zawieszenie
    koło 16k kosztowało (nie testowałem, ale rozrzady po 2k paski napinacza
    0.8k itp...) , ale to niezniszczalne francuzy były i tak już
    uszkodzone ;) - i tak się spitoliło sprzęgło, wiatrak i silnik
    (popsułem) "na raz". I cholernie go żałuje, zostawiłem mechanikowi bo
    i tak nie do odratowania był - ale zawieszenie całe aluminium - tłumio
    nieziemsko.

    Coś mnie podkusiło i kupiłem takie z silnikiem volvo,
    a ten jak na złość uparcie jeździ i jeździ (i nic pozatym),
    (a ja z Krakowa to jak jeździ to nie wymieniam), cholera 50k
    na jedym oleju.... i dalej nic. (i zero szans na sprzedanie
    bez marnowania czasu).

    Wracając do merca :

    Zawieszenie/płyta podobne do W220 ? To co się ponoć psuje ostro
    (a mnie to oczywiście nie interesuje, co najwyżej przytargam go 400
    kilkometrów leżącego na ziemi - lol, albo mu tam cole/wode sok wleje ;) ) ?

    Plus taki ze podobny rocznik w cenie renówki vel satisa :) to można
    by spróbować merca :)

    > Teraz W216, ma zawieszenie z Citroena. Pneumatyczne. I niestety to jest
    > już coś zupełnie innego. Nie da się porównać do hydrauliki. :( :( :(

    Pneumatyczne to stare Renault, w221 i Panamera - chyba ze coś źle
    pamiętam citroeny XM i C6 maja hydro. C5 nie wiem - za małe ;) choć waży
    tyle co słaby W220 nie Long ;)

    hydraulika jednak dużo lepsza ? może i dobrze dla mnie, jak coś
    z merca kupie i to tak starsze ;)

    > No ale życie: tną koszty i tyle.

    no moja ulubiona marka (która zrobiła tylko 3 dobre auta w ciagu 20 lat)
    renault ! ;)

    teraz nie ma NIC !!!, fakt że dziś rozłożyć BMW 7, żeby musieli gonić
    to ciężko (dawno temu mieli BMW 8 ;) ).

    Latitude zrobili... :(

    Vel Satis był gorzej wypasiony (elektronicznie) niż 10lat starszy Safrane,
    a kosztował 280k! (salonowo), ale Initiale się do jazdy nadaje :)

    Czas zmienić markę... na BMW ;) czy Merca ?

    i tak mi coś odbije i kupie safrane jeszcze raz jak się znam,
    bo odchodzą w zapomnienie (tz ludzie to złomują bo sprzedać się
    nie da) to trzeba pojeździć - bo merca zawsze kupić można :)

    czyli w mercach:
    hydraulika lepsza ? niż pneumatyka ?
    i nie pakować się w BMW z regulowanymi tylko amorkami/tłumieniem
    coś na wzór (tfu) Volvo (za te silniki w safranach) S80 ?

    btw. jakieś doświadczenia z W220 (s400/500, chyba ze benzyna podskoczy
    to s600 - bo stanieje :) ) ? bo to jest najbliżej na mojej liście
    auta które chce mieć. ostatnio targałem safrane z D5 volvo w góry
    26 litów tam i 8 z powrotem z Karkowa - to robi masa auta ;), plus
    może i trakcja bo "tam" był lód to dziobało ostro a ja pędziłem ).

    jeszcze mnie kusi jedna rzecz zrobić z tego silnika D5,
    silnik D5 z v70R, czyli przełożyć turba :) i mieć 300 koni w
    safranie :)

    Tylko wtedy chyba trzeba by przełożyć zawieszenie hydropneumatic
    z quadry ;)

    ale przynajmniej by to pracowało w jakimś sensownym aucie a nie
    V70 lub S80 ;)