  • Data: 2009-10-18 18:41:17
    Temat: Re: nietypowe obiektywy
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Matusz pisze:
    > Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki
    > etc.).

    Mam takich kilka, nakupiłem w dobrych czasach trochę Heliosów i
    Industarów w różnym stanie, te najbardziej zardzewiałe i rozwalone
    ''wyczyściłem'' z soczewek osadzając tam własne twory. W archiwum jest
    trochę opisów, najfajniejszy był chyba obiektyw z plastikowej lupki z
    chińskiej lornetki dla dzieci, do tego poglutowany klejem (przekupka -
    taka w starym stylu, na odpuście, bardzo się dziwiła, że chcę akurat tę
    spieprzoną lornetkę, przez którą nic nie było widać). Tak mniej więcej
    pracuje ten ''obiektyw'':
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/26/5.htm
    Poza tym osadzałem w heliosowych oprawkach różne inne twory. Kondensor z
    rzutnika:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/45/1.htm
    Baza do okularów:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/47/3.htm
    Jakieś tam lupki zniewiadomokąd:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/43/2.htm
    Pudełeczko po sałatce śledziowej chyba plus następna lupka:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/34/4.htm
    Gdzieś tam są też ze smieny i lubitela, ale które konkretnie to nie
    pamiętam. Generalnie już nie jakieś halo w porównaniu z tymi wyżej.
    No i otworek, ale to klasyka:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/32/2.htm

    --
    pozdrawia Adam