  • 21. Data: 2015-11-02 22:56:05
    Temat: Re: niestabilny odbiór sygnału TV
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 09:14, pawell32 pisze:

    > trudno coś bliżej powiedzieć. ogólnie jak liście opadają to przeszkody
    > mniej po drodze.
    > Podaj swą dokładną lokalizację, myślę że bez przyrządu ciężko coś
    > doradzić. Sygnał może być na progu odbioru, dlatego raz jest raz nie ma.
    > Jeśli tak jest to wystarczy dorzucić mały wzmacniacz.

    Odległość mojej działki to 14 km od Krapkowic na południowy wschód.
    W układzie zegarowym Krapkowice na 10-tej, działka na 4-tej,
    po prawej stronie Odry.
    Antena skierowana na Krapkowice.

    Krycha.

  • 22. Data: 2015-11-03 23:53:22
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > doradzić. Sygnał może być na progu odbioru, dlatego raz jest raz nie ma.
    > Jeśli tak jest to wystarczy dorzucić mały wzmacniacz.

    Dzisiaj podjęłam działanie sprawdzające wtyczkę antenową z podłączonym
    zasilaczem.
    To że antena pokojowa odbiera sygnał TVP1 i 2 i inne z tej grupy (choć z
    zakłóceniami), znaczyło, że sygnał taki dochodzi tutaj, ale antena
    zewnętrzna odbierała tylko sygnał ośmiu programów z grupy (TTV, TV4,
    Trwam, stopklatka itp.) skierowało to moje podejrzenia na wtyk antenowy.
    Choć od pierwszego podłączenia anteny kierunkowej z zasilaczem, gdzie
    miałam wreszcie dobry odbiór, nić nie zmieniałam, przestało prawidłowo
    działać, więc sprawdziłam wtyczkę antenową i podłączony do niej zasilacz.
    Tylko lekko poluzowałam podłączenie kabla i ponownie dokręciłam
    zadziałało, :-) znowu mam komplet programów i programy czeskie.
    Zastanawiam się co mogło się stać?
    Myszy grasują po kablach, wtyczkach i luzują? ;-)
    Zobaczymy jak długo będzie dobrze?

    Krycha.

  • 23. Data: 2015-11-04 08:04:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 23:53:22 +0100, Krycha napisał(a):

    > Zastanawiam się co mogło się stać?

    W miejscach zakończeń kabla koncentr. bywa że jakiś drucik ekranu zwiera
    do żyły środkowej, jak rzecz jest niestarannie zrobiona. Jesteś pewna że
    to nie miało miejsca w twoim przypadku?
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 24. Data: 2015-11-04 23:50:01
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > W miejscach zakończeń kabla koncentr. bywa że jakiś drucik ekranu zwiera
    > do żyły środkowej, jak rzecz jest niestarannie zrobiona. Jesteś pewna że
    > to nie miało miejsca w twoim przypadku?

    Gdyby tak było, to (podejrzewam) nie miałabym sukcesu, którym sie z Wami
    podzieliłam i trwał on przez kilka dni.
    Natomiast mam wrażenie, że wtyczka antenowa (od wzmacniacza) ma luzy
    na gniazdku w dekoderze.
    Takie wrażenie miałam od początku moich prac, bo poruszanie wtyczki
    czasami zmieniało sytuację na ekranie.
    Często poprawiałam w niej umocowanie kabla antenowego, aż oderwał się
    jeden z przylutowanych drucików.
    Kupiłam nowy zasilacz i być może sytuacja jest podobna.
    Zobaczę co będzie, gdy kolejny raz będę chciała skorzystać z TV
    na działce.
    Nie jestem pewna, czy nie zasiedlają ją już myszy i biegają
    po włączonej z tył telewizora WIWI-e.
    I choć ja nic nie zmieniam, to innego dnia nie działa to co działało
    wcześniej.

    Krycha.

  • 25. Data: 2015-11-09 12:09:08
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-08-16 o 22:55, Krycha pisze:
    > Witam.
    > Mam kłopot z odbiorem sygnału TV naziemnej w altance na działce.
    > Antena typu:
    > http://www.mediamonter.pl/combo4w-antena-zewntrzna-p
    -247.html?gclid=COqD5M22rscCFQ3ItAod4EsN6Q

    > ale kupiono sporo lat temu.
    > Wzmacniacz w puszce antenowej 12V.
    > Dekoder WIWA 50, telewizor z kineskopem.
    > Zasilacz antenowy
    > https://www.tim.pl/baterie-i-latarki/rtv/zasilacze-a
    ntenowe/?gclid=CP_-oN23rscCFSXJtAod3esPjw

> [...]
    > kabla antenowego przy antenie.
    > Teraz łapię tylko 8 programów z jednego pakietu:
    > http://www.cyfrowydoradca.pl/mux3.html.
    >
    > Zastanawiam się jakie powinnam podjąć dalsze kroki?
    > Co u mnie nawala?
    > Czy lepszy zasilacz antenowy poprawi sytuację.
    > Może ktoś z Was miał podobną sytuacje i poradzi mi co powinnam
    > zrobić.
    > Nie chciałabym iść w koszty i zmieniać kolejne elementu składanki
    > (zasilacz, antena, wyższe położenie anteny), na chybił trafił,
    > bo nie znając przyczyny mogą tracić czas i nie osiągnąć sukcesu.

    Raczej nic nie zdziałasz. Znajdujesz się na krawędzi zasięgu i w tym
    braku stabilności przekazu nie pomoże żadna antena. Praktycznie wszyscy
    których znam mają tego typu problemy po przejściu na "nadawanie
    cyfrowe". Oficjalnie miało być lepiej a wyszło że jest gorzej. Zupełnie
    niezrozumiała polityka, no bo niby czemu może służyć choćby to
    różnicowanie pod względem mocy kanałów na jednym przekaźniku, chyba
    tylko utrudnieniu życia klientowi.

  • 26. Data: 2015-11-09 12:38:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2015 23:50:01 +0100, Krycha napisał(a):

    > bo poruszanie wtyczki
    > czasami zmieniało sytuację na ekranie.

    Hmmm.. lepiej za bardzo nie poruszać bo można to czy owo uszkodzić. A w
    ogóle taka możliwość nie ma prawa zaistnieć. Więc na niej się skup i
    dopóki żadne ruszanie nic nie będzie zmieniać, daj sobie spokój z
    wymianami :)