  • Data: 2009-09-13 03:54:02
    Temat: Re: nielegalna identyfikcja
    Od: mwk <J...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 11, 5:09?am, <a...@g...pl> wrote:
    > jak bank ma przydzielone numery od 800-555-5000 do 800-555-5999 to w danym
    > zakresie moze legalnie je uzywac w dowolnym celu i konfiguracji. Jakby uzyl
    > numeru 800-555-6666 to dopiero bylby caller id spoofing................

    Z definicji Caller ID Spoofing nie ma ograniczen numerow - jezeli masz
    komorke ktorej numer jest przykladowo 212-555-555 to czy prezentujesz
    800-555-5000, 800-555-5999, czy Twoj 800-555-6666, czy setki innych
    numerow Twoich lub innych mamy do czynienia z tym samym proceses i
    dziala to tak samo z technicznego punktu widzenia. W moim przykladzie
    podalem typowy przyklad jak to wyglada w typowej firmie w USA gdzie
    moze byc pozadane prezentowanie tylko glownego numeru firmy. W
    praktycznym zastosowaniu CUDZE numery uzywaja na codzien roznego
    rodzaju firmy i agencje detyktywiczne, policyjne i podobne choc te
    bardziej zaawansowane nie robia to uzywajac Caller ID Spoofing lecz co
    najmneij ANI Spoofing - ANI Spoofing jest wielokrotnie trudniejsze i w
    to raczej nie bawia sie na codzien znudzeni nastolatkowie ale i to
    jest mozliwe do zrobienia. Poza tym NIGDY nie ma 100% gwarancji ze
    ochronisz sie przed kazdym przypadkiem jakiegos przekretu - wazne jest
    te 99,999% a reszta nigdy nie gra wielkiej roli jezeli nie jestes na
    tyle naiwnym aby wysylac komus iles tej swojej peperoni z uwagi na
    obojetney Caller ID. :))

    > a powiedz mi jak filtrowac poloczenia przychodzace jak do wyjscia uzyje
    > numeru kowalskiego z bydgoszczy? chyba tylko po to zeby sie nikt nie
    > dodzwonil do mnie albo i innym niekoniecznie legalnym celu /np malzonek-ka
    > dzwoni do drugiej polowy z prezentacja domowa ze jest w domu -albo w
    > delegacji w hamburgu ;) itp itd/

    Po pierwsze watpie czy jakikolwiek nieco inteligentniejszy oszukujacy
    malzonek nadal uzywa Caller ID Spoofing - od dawne telefony i
    oczywiscie Caller ID Spoofing jest to jedna z pierwszych lub zupelnie
    pierwsza ze spraw ktora oszukiwany malzonek sprawdza - w praktyce jest
    to jedna z najlatwiejszych spraw do sprawdzenia. :)) Dla typowych
    potrzeb filtrowania w przypadkach ktore podajesz powyzej ja w USA
    uzywam ANI zamiast zwyklego Caller ID - to w praktyce pozwoli mi
    zidentyfikowac poprawnie wiekszosc numerow obojetnie czy ktos nie
    uzywa identyfikacji, blokuje ja czy podaje inna. ANI normalnie sluzy
    do billingu i prawie wszystkie firmy takie jak np. www.trapcall.com
    ktore sprzedaja komercyjne uslugi pozwalajace na wyswietlanie ukrytych
    lub blokowanych numerow uzywaja ANI do tego celu. Samo ANI spoofing
    jest znacznie trudniejsze do zrealizowania nawet dla 99%+ ludzi z
    branzy wiec tutaj eliminuje sie znudzonych nastolatkow etc. ale ten
    pozostaly 1% w skali USA oznacza ze w praktyce tysiace ludzi nadal
    potrafi to zrobic. W normalnych przypadkach kiedy ktos podejrzewa
    swojego malzonka to mamy do czynienia ze zwyklym Caller ID Spoofing
    wiec ANI tutaj zupelnie wystarczy - to jest dostepne dla kazdego
    podejrzliwego malzonka w roznych formach - to mozna zrobic samemu - w
    USA najprosciej uzywajac zwyklego przekierowania na dowolny numer Toll
    Free. Jezeli ktos nie ma nawet podstawowego pojecia o telefonach to
    najlatwiej wlasnie cos takiego jak www.trapcall.com w zupelnosci
    wystarczy - tego rodzaju uslugi sa latwe dla przecietnego oszukiwanego
    malzonka kompletnie bez wiedzy o telefonach, sa bardzo tanie, i efekt
    jest natychmiastowy.

    > konkurencjnej firmy ?i zamawiasz do nich 50x pepperoni?

    I niby jak ty to robisz? Spotkales sie z takim portalem gdziekolwiek w
    ostatnich 10 latach ktory pozwoli Ci po pierwsze na identyfikacje
    tylko poprzez Caller ID a po drugie gdzie zamawianie Twoich 50x
    pepperoni czy czegokolwiek ogranicza sie do tego czy podasz taki czy
    inny numer? Ja dosyc dawno temu osobiscie testowalem dzwonienie do
    bankow uzywajac Caller ID Spoofing i ANI Spoofing i nie zauwazylem aby
    to mialo wplyw na cokolwiek - bank czy firma zawsze postepuje tak samo
    jak zawsze postepowaly w ostatnich 100 latach w przypadkach jezeli
    ktos uzywal CUDZEGO telefonu. Ostatecznie to samo co Caller ID
    Spoofing mozna osiagnac poprzez zaawansowane przekierowanie numerow
    lub poprzez inne fizyczne uzycie CUDZEGO numeru - z reguly jezeli
    Caller ID Spoofing lub tym bardziej ANI Spoofing sa uzywane do
    NIELEGALNYCH celow to nalezy automatyczcnie przypuszczac ze mamy do
    czynienia dodatkowo z jakims fizycznym przekierwaniem aby
    zagwarantowac np. ze organy scigania lub ktos inny ma fizycznie
    uniemozliwione sledzenie polaczenia.

    > rozpisales sie o 2 roznych sprawach...

    Wlasnie z legalnego punktu widzenia nie sa to 2 rozne sprawy - to bylo
    walkowane pod koniec lat 1990tych kiedy VoIP stal sie popularny i
    dzieci zaczely sie tym bawic i od wtedy co kilka lat w congresie USA
    ktos probuje unielegalnic Caller ID Spoofing ale nie jest to
    praktycznie mozliwe - w praktyce nie widze mozliwosci aby mozna byloby
    legalnie wprowadzic ustawe zabraniajaca Caller ID Spoofing poniewaz
    musialbys zupelnie zmienic caly system jak dzialaja telefony w USA od
    100 lat.

    > nielegalne jest uzycie nie przydzielonego sobie numeru do dzwonienie
    > /oddzwaniajac trafiasz do wlascicela nr a nie dzwoniacego.
    > mozna to uzyc np w kampanii wyborczej programujac kompa na dzwonienie w
    > srodku nocy do spoleczenstwa i przedstawiajac program konkurenta gdzie
    > obudzony o 4 rano napewno go zapamieta i nie da na niego glosu ;)

    Po pierwsze to jak do tej pory uzywanie dowolnego numer jest nadal
    zupelnie legalne - byc moze gdzies w Polsce ktos pracuje nad ustawa
    ktora to zrobi Caller ID Spoofing nielegalnym ale jak do tej pory to
    wyglada na to ze nawet to jest zupelnie legalne. LOL Poza tym nawet
    jezeli tak ustawa weszlaby w zycie w Polsce to w praktyce nie byloby
    zmian - najprawdopodobniej nastolatkowie bawiliby sie dalej tak samo
    jak do tej pory uzywajac VoIP lub tanich czy nawet darmowych uslug
    gdzies z innego kraju. Nie istnieje mozliwosc prawna aby jakas ustawa
    z Polski nakazywala firmie w Niemczech, czy w USA, czy gdziekolwiek
    poza Polska wyswietlanie jakichkolwiek czy takich lub innych numerow
    wiec z tego powodu Caller ID Spoofing z obojetnym numerem, uzywajac
    prowajdera z poza Polski bedzie zawsze 100% legalny.

    Co do przypadkow uzyc Caller ID Spoofing do powyzszych celow to to
    wszystko, wlacznie z uzywaniem tego kampaniach wyborczych etc.
    zdarzalo sie napewno- byc moze nie bylo to o 4 rano ale z reguly jest
    to stosunkowo latwe do wykrycia. Poza tym zapewne kazdy wie ze
    wyswietlenie obojetnego Caller ID jest mozliwe dla kazdego wiec nie
    przypuszczam aby ktokolwiek bral na serio dzwonienie lub jakikolwiek
    wyswietlany numer szczegolnie o 4 rano obojetnie od kogokolwiek.

    > w zakresie posiadanych swoich numerow mozesz robic co chcesz
    > np masz numer w krakowie, gdansku i wawie /na umowe/ plus gsm to mozesz z
    > voipa zadzwonic z prezentacja swojego gsm lub dowolnego z posiadanych
    > numerow./ja np mam prezentacje swojego gsm ustawiona takze jak ktos
    > oddzwania to do mnie na gsm./

    Tutal Caller ID Spoofing nigdy nie ogranicza kogokolwiek do swoich
    posiadanych numerow - jak sama nazwa Caller ID Spoofing wskazuje
    rozchodzi sie o prezentacje DOWOLNEGO numeru obojetnie czy jest to
    Twoj numer z Krakowa, Gdanska czy z Nowego Jorku czy byc moze sa to
    numery Twojej Ciotki, moje, czy nawet glowny numer Prezydenta Obamy (i
    ten jest uzywany do celow Caller ID Spoofing bardzo czesto glownie
    przez znudzonych nastolatkow). Poza tym nie widze tutaj potrzeby na
    zadne dodatkowe ustawy. Ostatecznie jezeli chcesz wyludzic pieniadze
    lub cos innego przez telefon to jest to juz od dawna NIELEGALNE
    obojetnie czy zablokujesz prezentacje czy ja uzyjesz i jaka ja
    uzyjesz. :))

    mwk