  • Data: 2016-07-11 09:29:29
    Temat: Re: niedawno temu w Ameryce
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-11 o 01:00, Budzik pisze:

    > 10-12 litrów wódki...
    > A kogutek pisał o spirytusie...

    W artykułach jest o czystym alkoholu 100%.
    czyli raczej jednak spirytus.
    Samego piwa wypito w 2015 ok 100litrów/głowę
    To tylko piwo daje ok 5 litrów czystego spirytusu.
    A ile pijemy wódki i wina?
    Wódki ok 7 litrów - czyli ze 3 litry spirytu i wina też kilka litrów
    czyli razem bedzie ok 10-12 litrów spirytusu.
    Dane na pewno da się wykopać na stat.gov.pl, ale ja podałem to co jest
    w tych artykułach. Chyba, że jeden dziennikarz zrzynał od drugiego
    podając te dane,
    ale zakłądam, że ktoś tam jednak do rocznika zajrzał.
    Jak Ci się chce to szukaj.

    > Poza tym ono wcale nie było duzo mniejsze w latach o ktorych pisał a mozemy
    > mowic tylko o oficjalnym spozyciu.
    > A ile sie pedziło samemu? Drugie tyle?

    Statystyki dokładnie tyle podają.
    Połowę pędziliśmy sami.

    > Reasumujac - kogutku, naprawde chcesz wmowic, ze w latach 70 czy 80 piło
    > się mniej niz dzis? Czyzbys pracował w jakims wyjątkowym miejscu gdzie nie
    > piło się nawet w pracy?

    Nadal się pije, tylko proporcje się zmieniają.
    W latach 80. piliśmy mniej niż 30 litrów piwa na łeb.