  • 1. Data: 2009-08-24 12:13:59
    Temat: nie widać karty SD
    Od: "marmig" <m...@o...pl>

    Czy jest jakiś sposób aby aparat ponownie zobaczył kartę SD ?

    Mam kartę SD której nie widzi Pentax K10D ani Coolpix 4200 ani Panasonic.
    Natomiast kartę widzi czytnik komputera.

    Sytuacja taka nastąpiła po wykorzystywaniu SD w komputerze jako pamięci
    przenośnej. Nie pomogło formatowanie karty.

    --
    marmig

  • 2. Data: 2009-08-24 12:49:28
    Temat: Re: nie widać karty SD
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    a nie formatowales jej jako fat32?
    Tak czy tak to przeformatuj na kompie jeszcze raz do fat 16, moze to cos da.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-08-24 15:55:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    marmig wrote:
    > Mam kartę SD której nie widzi Pentax K10D ani Coolpix 4200 ani
    > Panasonic. Natomiast kartę widzi czytnik komputera.

    A czy wczesniej te aparaty widzialy karte? Moze to jest SDHC, z ktorym ww.
    modele bez aktualizacji softu nie dadza sobie rady.

    k,

  • 4. Data: 2009-08-24 16:09:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> napisał:

    > A czy wczesniej te aparaty widzialy karte? Moze to jest SDHC, z ktorym ww.
    > modele bez aktualizacji softu nie dadza sobie rady.

    Jeśli dobrze pamiętam K10D obsługiwał karty SDHC niezależnie od wersji
    firmware'u. Obstawiam że przyczyną kłopotów jest niewłaściwe sformatowanie
    karty (np. z systemem plików NTFS) lub nie w pełni kompatybilna karta - np.
    karta SD (nie SDHC) o pojemności 4GB - miałem kiedyś taką i wiele urządzeń
    jej nie widziało.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-08-24 17:43:24
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > karta SD (nie SDHC) o pojemności 4GB - miałem kiedyś taką i wiele urządzeń

    A ja stawiam na to ze mam kilka karta ktorych nie widza rozne aparaty a
    widzi je komputer i odwrotnie.

    Ostatnio koles przyszedl z karta 2GB ktorej nie widzial jego aparat a
    moj tak. Mam tez karte ktorej nie widzi komputer a widzi ja aparat.
    Magia jednym slowem.

    Formatowanie nie pomaga, ktos ma pomysl co to ? Nie jestem lajkonikiem
    dyskow i kart formatowalem w swoim zyciu wiecej niz mam wlosow na glowie.

  • 6. Data: 2009-08-24 17:53:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Aug., 14:13, "marmig" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sytuacja taka nastąpiła po wykorzystywaniu SD w komputerze jako pamięci
    > przenośnej. Nie pomogło formatowanie karty.

    a ja dzisiaj caly dzien nie widzialem HDD zewnetrzego na moim
    komputerze.
    po wyprobowaniu bezskutecznym wszelkich mozliwosci , wszedlem na
    strone producenta , i problem zostal rozwiazany w 5 minut.

  • 7. Data: 2009-08-26 13:09:56
    Od: "marmig" <m...@o...pl>

    Wywołałem temat więc go doprecyzuję:

    1. karta SD firmy AData 1 GB turbo 150x
    2. karta była wcześniej widziana przez wszystkie aparaty, obcykałem nią
    wycieczkę do Hiszpanii,
    3. po przerzuceniu zdjęć do PC poprzez czytnik oraz po wykonaniu
    (prawdopodobnie ) innych operacji, w tym zapisywanie i kasowanie w czytniku
    komputera karta nie jest widziana przez aparaty. Komputer widzi.
    4. Kartę sformatowałem na FAT ale nic nie pomogło. Także na FAT32 nic nie
    dało.

    Karty są teraz tanie, nie ma więc problemu.

    Ale temat nie daje mi spokoju. A w necie nie znalazłem opisu przyczyny.

    pozdrawiam grupowiczów
    marmig
    =============================

  • 8. Data: 2009-08-26 13:15:12
    Od: "marmig" <m...@o...pl>

    Dodam jeszcze, że Pentax zgłasza że nie ma włożonej karty a Coolpix wywala
    komunikat: "This card cannot be used".

  • 9. Data: 2009-08-26 15:48:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    marmig wrote:

    > Dodam jeszcze, że Pentax zgłasza że nie ma włożonej karty a Coolpix
    > wywala komunikat: "This card cannot be used".

    1. wyczyscic styki
    2. wyzerowac karte (np. pod linuxem: dd_rescue /dev/zero /dev/sdX), a
    następnie sformatować w aparacie

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-08-27 00:39:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Aug 2009, games wrote:

    > A ja stawiam na to ze mam kilka karta ktorych nie widza rozne aparaty a widzi
    > je komputer i odwrotnie.

    "Komputer" ich nie widzi?
    A może tylko OS ich nie widzi? ;)
    Co stwierdzają takie programy, jak ZAR i PC Inspector File Recovery?
    (darmowe jakby co, ZAR "darmowy do zdjęć", ale do sprawdzenia "co
    widać na karcie" może się przydać).

    > Mam tez karte ktorej nie widzi komputer a widzi ja aparat.
    > Magia jednym slowem.

    Zmieniałeś *CZYTNIK*?
    Bo w jednej z chińszczyzn u siebie zlokalizowałem powody, dla
    których zrywał współpracę z *niektórymi* kartami.
    Po prostu po otwarciu obudowy dotknąłem jednego ze scalaków
    podczas kopiowania :>

    > Formatowanie nie pomaga

    Ale napisz *czym* formatowałeś.
    Bo jak np. Windowsami to nie nowość - przecież one nie pozwalają
    ruszyć choćby tablicy partycji na karcie!
    Jak masz tam "dziwny" wpis, to i nie dziwota że Windowsami nie
    ugryziesz.
    Nie mylić ze stwierdzeniem "pod Windows", bo to całkiem inna sprawa
    (tylko trzeba wziąć jakiś dedykowany program).

    > ktos ma pomysl co to ? Nie jestem lajkonikiem
    > dyskow i kart formatowalem w swoim zyciu wiecej niz mam wlosow na glowie.

    A karty 8, 16 i 32GB, które aparat sformatował sobie radośnie na
    4 GB "bo tylko do tylu umie" też przeformatowywałeś?
    :)

    pzdr, Gotfryd