  • Data: 2009-10-21 12:04:32
    Temat: Re: nie umiem go ochlodzic
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jaka płyta główna ? Zauważyłem podobny problem ale z X2 6000+ 65nm Brisbane
    3100MHz. O dziwo producenci potraktowali go trochę po macoszemu bo nie
    figuruje on prawie w żadnym spisie obsługiwanych procesorów np w ogóle u
    Gigabyte. Robią się one gorące jak diabli ale tylko według odczytu
    wskaźników bo można je normalnie dotknąć ręką i są tylko ciepłe. Nawet 90nm
    nie są tak gorące. Coś AMD dało chyba ciała z tymi wewnętrznymi czujnikami.
    Obniżenie napięcia o jakieś 0,05V daje dość znaczny spadek temperatury w
    odczycie co uspokaja system. Wygląda to na jakąś wadliwą serię bo widziałem
    już 3 sztuki które tak się zachowują. Myślę, że wartoby zastosować
    chłodzenie montowane na backplate tak aby maksymalnie zwiększyć docisk
    procesora gdyż zauważyłem tendencję do wyginania się płyt w pałąk a po
    dłuższym czasie tracą one sprężystość.