  • Data: 2009-10-22 08:15:20
    Temat: Re: nie umiem go ochlodzic
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:29:36 -0700 (PDT), wZrokowiec napisał(a):

    > W "Specyfikacji Elektrycznej oraz Terminczej dla Procesorów AMD" na
    > stronie www.amd.pl wyszukalem swoj model i jest podany przedzial
    > temperatur 49-71 st. C. Ja sie na tym nie znam, dlatego zostawilem
    > ustawienie domyslne zarowno w BIOSIE jak i Asus Pc Probe II.

    Podaj jaką temp. pokazuje sekcja pomiarowa w biosie oraz jakie są wskazania
    programu do pomiaru temperatury używanego przez ciebie pod windowsem
    (nawiasem mówiąc, jaki to program? jak asus probe to nie znam :). Ta druga
    temp. oczywiście dla tak dalece spokojnego kompa jak to tylko możliwe. Obie
    temp. mają być zmierzone po jakichś 20 min. od włączenia kompa. Jeśli będą
    mniej więcej jednakowe (róznica w granicach 3st) to przynajmniej wzrośnie
    szansa że oba pomiary są prawidłowe. Wtedy wykonasz opróbę palca :). Jak
    palec w najgorętszym miejscu radiatora da się trzymać dowolnie długo to
    wszystko jest najprawdopodobniej OK. Niestety, trzeba to robić w czasie
    działania kompa a nie po wyłączeniu. Potrzebna jest też pewna wprawa.
    Przestawisz wtedy nieco poziom alarmu w biosie i będzie ok. Jeśli temp.
    pokazywane w biosie i w windzie będą różne, to coś jest nie tak z twoim
    programem do pomiaru. Moze obserwujesz nie ten czujnik, może sam program
    coś mąci. Ja do Speedfana np. mam bardzo ograniczone zaufanie :) Także do
    jakości czujników. Ale jedyny sposób zaradzenia pozostaje ten sam -
    usprawnić chłodzenie i podnieść próg alarmu.
    A skoro nie wykonałeś żadnych pomiarów przed pierwszym uruchomieniem alarmu
    to raczej się nie dowiemy nigdy dlaczego teraz się on uaktywnił.
    --
    Jacek