  • Data: 2011-03-08 00:24:27
    Temat: Re: nie przyjecie mandatu - co dalej?:)
    Od: Rafal <r...@n...spamowac> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-02 12:19, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    > Było w pierwszym poście: 26 + 16 swoich

    > Oczywiście. Jak mógłbym być w dwóch miejscach na raz? ;)
    > Sprawa była oczywista - popełniłem wykroczenia i kara się należała.
    > Jednakże przepisy mówią, że należy zatrzymać pojazd łamiący przepisy
    > niezwłocznie i bezpiecznie. Skoro taka możliwość była, a polcjanci z
    > niej nie skorzystali, to późniejsze przekroczenia nie powinny być brane
    > pod uwagę, bo ich udowodnienie byłoby wynikiem złamania prawa. Niestety
    > jak widać myliliśmy się z adwokatem.

    Niestety ale albo ten twój adwokat za mało dostal i wsadził cię na minę
    z zemsty, albo był to kiepski adwokat..
    TO że policaje cię nie zatrzymali niezwłocznie to jedynie dawało ci
    podstawy do złożena zawiadomienia o popełneniu przez nich wykroczenia w
    postaci bezzasadnej jazdy ze zbyt dużą prędkością w terenie zabudowanym
    (chyba że dawali na kogutach za tobą), bowiem prawo d przekroczenia
    prędkości daje im stara rzymska maksyma - nie popełnia
    przestępstwa/wykroczenia ten kto czyni swoją powinność. Zabawa w
    kumulację nie jest czynieniem powinności przez policjanta, co juzjeden
    sąd w PL stwierdził (karając mandatem kierowce video zabawiającego sięw
    polowanie na kumulację). Policaje zapewne mieli świadomosć że nagranie
    taki dowód by stanowiło i w przypadku sprytnego kierowcy groziłby im
    mandat, a sama notatka to już wystarczający dowód by Ciebie ukarać, -
    dlatego tez nagranie "zaginęło" ;)
    A to że ty nadal popeniałeś wykroczenia - cóż, nawej jeśli ścigali cię
    nielegalnie, to nie oznacza to automatycznie że dowody popełnienia
    wykroczenia są nieważne (tak byłoby w USA, ale nie w PL, i nigdzie na
    kontynencie EU) To są tzw "owoce zatrutego drzewa (dowody zdobyte
    nielegalnie) - i w doktrynie prawnej ścierają siędwie koncepcje - jedna
    je dopuszcza, o ile niezbicie udowadniajążęśępstwo czy wykroczenie, a
    druga - odrzuca. Wszystko zalezy którą maksymę wyznaje sędzia, a tego
    nigdy nie wiesz (ale większość prawników uważa że takie dowoy mogą być
    dopuszczone) ;) Adwokat powinien mieć świadomość istnienia "owoców
    zatutego drzewa" i nie wsadzać Cię na tą minę.
    W sprawie o zabójstwo pewnie sędzia by się poważniej nad tym
    zastanawiał, ale w błachej sprawie o wykroczenie drogowe - po prsotu
    uznał te dowody i tyle
    W twoim przypadku - już samo wyprzedzanie na przejściu wystarczało byś
    stracił PJ (10pkt + 16 które już miałeś), więc - sprawa była z góry
    przegrana. Jedyną szansą było wysadzinie jej formalne (np brak
    homologacji) ale gliniarze nie byli głupi i wygrali
    Następnym razem - dobrze się zastanów zanim dasz siętak złapać (bo nie
    zauważyć podejrzanego auta za sobą przez 2 km? wybacz... )