  • 101. Data: 2018-01-07 01:13:00
    Temat: Re: nie
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 22:11, Pszemol pisze:

    > No widzisz. I stąd potem taka sama interpretacja.
    > Zachowujesz się w myśl przysłowia: sam je flaki i myśli że każdy taki.
    > A dlaczego Ci przeszkadza że ktoś chce wykorzystać dziurę i się wcisnąć?

    Chwila - jeśli ktoś wyprzedza z prawej (co jest zabronione
    przepisami,przynajmniej w Tadżykistanie) na drodze ekspresowej
    dwujezdniowej (120km/h), po pasie rozdzielającym (czyli wyłączonym z
    ruchu), to wszystko Ci jedno?

    Mam na myśli ten odcinek:
    https://www.google.pl/maps/@54.5146769,18.4564828,3a
    ,75y,193.02h,77.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfVR3PfTTVgWpU
    RYhTRFp_Q!2e0!7i13312!8i6656

    i pas rozdzielający po lewej na tym zdjęciu. Ja/Ty jedziemy prawym pasem
    ale po lewej stronie pasa rozdzielającego a ktoś wyprzedza widoczną
    ciężarówkę po jej lewej a naszej prawej.

    Jakie wtedy stosujesz przepisy ruchu? Rozumiem, że zapraszasz go na swój
    pas i dziękujesz, ze zechciał Cię w ten sposób wyprzedzić?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 102. Data: 2018-01-07 01:34:51
    Temat: Re: nie. połączenie dróg.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Cóż, nie bardzo wiem dlaczego autor artykułu w taki sposób wyznaczył
    > obszar skrzyżowania:
    > http://i.iplsc.com/obszar-skrzyzowania-w-omawianym-p
    rzypadku/00071UEZ2KPSTTP2-C122-F4.jpg

    > Dykus.

    Bo tak jest napisane w definicji skrzyżowania, czyli w tym przypadku
    " skrzyżowanie jest to połączenie dróg ". Koniec pasa rozbiegowego
    należy do drogi głównej, bo krawędzie (lewa i prawa) tej drogi już są
    równoległe.

  • 103. Data: 2018-01-07 01:56:35
    Temat: Re: Do Psz. końcówka pasa rozbiegowego.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Tam akurat przecinają się pod kątem ostrym, ale zasady obowiązują te same.

    Więc zastosuj te zasady i wyjdzie ci, że końcówka pasa rozbiegowego
    to już jest droga główna.

    > Na pewno nie jest tak, że pas włączania w pewnym miejscu staje się jednym
    > z pasów drogi z pierwszeństwem (tu czwartym), bo wtedy samochody
    > zobowiązane byłyby zjechać na ten pas (ruch prawostronny).
    >
    > Dykus.

    Jeżeli kierowca nie widzi że pas się kończy to jest zobowiązany
    zjechać na prawy pas, o ile inne przepisy tego nie zabraniają.

  • 104. Data: 2018-01-07 02:06:38
    Temat: Re: nie. rozmiary.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Kodeks nie ogranicza rozmiarów obszaru skrzyżowania w żaden sposób.

    Kodeks ogranicza rozmiary skrzyżowania. Tam pisze że jest to przecięcie,
    połączenie lub rozwidlenie dróg.
    Tam gdzie lewa i prawa krawędź drogi
    są równoległe to to jest droga, a nie skrzyżowanie.

  • 105. Data: 2018-01-07 06:39:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek S" <p...@s...com> wrote in message

    > Napisałeś, że masz :-)

    napisałem że na iPhone nie mam :-P

  • 106. Data: 2018-01-07 07:21:36
    Temat: Re: nie. NA WSZYSTKICH pasach ruchu.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Wiesz co, Ty rzeczywiście idź na ten kurs, bo masz braki... LOL
    >
    > wiedziałby (gdyby uważał na kursie)
    > że jego ten znak nie dotyczy, bo dotyczą go tylko znaki na PRAWYM
    > poboczu jego drogi, nie lewym.

    Pszemol, Wiesz co, Ty rzeczywiście idź na ten kurs, bo masz braki.
    wiedziałbyś (gdybyś uważał na kursie), że :

    Rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych
    $ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    stronie jezdni lub nad jezdnia dotyczy kierujacych
    znajdujacych się NA WSZYSTKICH pasach ruchu;

  • 107. Data: 2018-01-07 07:22:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.01.2018 o 00:19, Marek S pisze:

> [...]
    > aby nie utrudniać życia zielonemu - gdy nie da się inaczej i wcześniej
    > prawy pas zajmę, to utrudnię mu życie, trudno.
    >
    > Na tym odcinku 520m, gdy ruszam w kolumnie, to  naprawdę ciężko
    > przeskoczyć na prawo - nawet gdy auta jadą 10 czy 30km/h. Włączenie
    > kierunkowskazu zawczasu i miganie nim do upadłego nazywasz brakiem
    > zdecydowania.  Owszem, mogę to po zrobić chamsku i wbrew przepisom
    > spychać auto na prawym pasie na pobocze lub ryzykować obtarcie boku
    > jeśli nie da się zepchnąć. Wtedy jednak będzie to drogo mnie kosztowało."

    Nie wiem gdzie takie zwyczaje bywają, nie znam twojego stylu jazdy,
    powiem tak: W Warszawie autobusy przegubowe "przebijają" się przez trzy
    pasy z zatoczki do skrętu w lewo na 50 metrach i nie ma z tym problemów.
    Czy to w korkach w godzinach szczytu czy normalnie. Jeśli u was pół
    kilometra na zmianę pasa to mało, to coś jest nie tak albo z tobą albo z
    kierowcami ogółem.

    Shrek

  • 108. Data: 2018-01-07 09:34:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 23:01, Dykus pisze:
    > Witam!

    > Oczywiście chodziło mi o zielonego, mogłeś się domyślić. :) Zielony
    > wjeżdża z innej drogi, ma przed sobą ustąp pierwszeństwa i przytoczony
    > przez Ciebie przepis nie działa.

    Wydawało mi się, że już zrozumiałeś, że propagujesz bzdury czystej
    wody......

  • 109. Data: 2018-01-07 09:35:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 19:14, Uzytkownik pisze:

    > Tak by było, gdyby  zielony znajdował się już na na skrajnym pasie drogi
    > z pierwszeństwem, czyli tuz przed niebieskim pojazdem i obydwaj
    > chcieliby zająć pas środkowy.
    > Zielony znajdując się na pasie, który służy do włączania jest
    > zobowiązany ustąpić pierwszeństwa.

    Bzdura.

  • 110. Data: 2018-01-07 09:41:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-01-2018 o 21:32, Dykus pisze:
    > Witam!

    > Nie o to chodzi. Wiele rzeczy dzieje się na drogach, nie do końca
    > zgodnych lub nawet wbrew PoRD (patrz mruganie długimi) i ludzie z tym
    > żyją, a nawet nieźle sobie radzą. Chodzi o sprawny sporne, tu prawo
    > powinno być klarowne.
    >
    > Jeśli to jest jeden z pasów ruchu drogi głównej, to pojazdy są
    > zobowiązane zjechać do prawej. Jeśli cały pas włączania jest elementem
    > skrzyżowania, to rzecz jasna nie ma takiej potrzeby.

    Ale nie jest, bo nie istnieje przepis, który by tak stanowił.
    Radzę ten fakt zapamiętać i nie bzdurzyć więcej że może być inaczej.