    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nie
    Date: Sat, 6 Jan 2018 15:16:55 -0000 (UTC)

    Dykus <d...@s...wp.pl> wrote:
    > Witam!

    > Cóż, moim zdaniem ten przepis dotyczy jednoczesnej zmiany pasów ruchu w
    > ramach tej samej drogi. I takie sytuacje są wałkowane na egzaminach.
    > Tu czerwony wjeżdża z innej drogi i działają zasady obowiązujące na
    > skrzyżowaniu.

    Jakiej innej drogi? Czerwony zjezdza z lewego na prawy pas tej samej drogi.
    I łamie art 22 punkt 4.

    > Sytuacja hipotetyczna - gdyby to było skrzyżowanie z ruchem kierowanym.
    > Czerwony ma światło zielone, a zielony światło czerwone i ma zieloną
    > strzałkę. Wg Twojego toku myślenia niewiele się zmienia i nadal czerwony
    > ma ustąpić? Tak jakoś dziwnie...

    Światła zmieniałyby sytuację drastycznie i przy ruchu kierowanym światłami
    zasady jazdy dla zielonego byłyby trudniejsze bo czerwony już miałby prawo
    zmienić pas na takim skrzyżowaniu. Bez świateł czerwonemu nie wolno
    zmieniać pasów na skrzyżowaniu.

    > Przyznaję rację (ale definicji brak). Choć znaki też kierują ruchem,
    > tylko rzadziej się zmieniają w czasie niż światła czy policjant. ;)

    Definicji brak?

    > Ja bym tam Ciebie widział, wiesz, teraz e-kursy bardzo popularne... ;)

    Czego ja nie wiem z przepisów? Gdzie sie wykazalem niewiedzą? :)

    > Ale gdzie zabroniona jest (prawnie) zmiana pasu ruchu na skrzyżowaniu?
    > Złamał przepis bo wyprzedzał.
    > Przecież nieraz w podobnej sytuacji celowo ucieka się na lewo, aby
    > samochody z prawej mogły wjechać i taki manewr też byłby niedozwolony
    > (zmiana pasa na skrzyżowaniu)...

    No to złamał raz a nie dwa... tak czy inaczej czerwony jest w błedzie, nie
    zielony.

    Mnie uczono że nie wolno zmieniać pasów na skrzyżowaniu. Ale faktycznie nie
    widzę wzmianki o tym w kodeksie. Zmieniło się to jakoś?
    Chyba tak, popatrz tutaj:
    http://teresin.hekko.pl/p2014/Droga/karta/prawo/mane
    wry/manewry_kier.htm#zmiana

    3. Zmiana pasu ruchu - kierujący pojazdem zmieniając poza skrzyżowaniem
    zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz wjeżdżającemu na
    ten pas z prawej strony [więcej...].

    [zmiana]

    3. Zmiana pasa ruchu - kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu,
    jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na
    który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżajacemu na ten pas z prawej
    strony.