  • Data: 2013-08-29 14:52:49
    Temat: Re: neonówki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-29 12:01, Jingiel pisze:
    > Bo stare i pracowało w środowisku wilgotnym.

    >Hm :-P
    >U rodziców w szklarni lampy wiszą już ponad 40 lat.
    >Jak to w szklarniach: opryski, środki chemiczne. Stosowało się
    >siarkowanie oparami siarki. Od kilkunastu lat już nie ma co-którejś
    >szyby (szklarnia nieużywana), ale w zeszłym roku bez problemu
    >wyjmowałem rury, przekładałem do innych pomieszczeń i nadal świecą. W
    >szklarni zresztą oświetlenie działa, co prawda nie wszystkie rury
    >świecą, ale ok. połowa działa.
    >Zwykłe polskie lampy z przełomu lat 60/70-tych.

    Hm, musieli chyba bardzo malo uzywac, albo wymieniali na biezaco i
    nawet o tym nie wiesz.
    Bo swietlowkom w czesci zasadniczej atmosfera nie szkodzi (za to
    szkodzi calemu osprzetowi i polaczeniom), ale rury maja jednak
    ograniczona zywotnosc.
    Nie chce mi sie wierzyc aby przetrwaly 40-50 lat.

    Tam jeszcze pieczatki na rurach powinny byc - nie ma tam jakiejs daty,
    nazwy (firmy zlikwidowanej 20 lat temu) itp ?

    J.