  • Data: 2013-08-30 07:28:15
    Temat: Re: neon?wki
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kvnu27$iem$1@news.vectranet.pl...

    > No niestety są takie, co tylko w jedną stronę. Sam kiedyś o mało nie
    > ukręciłem rury, zanim wpadłem na pomysł kręcenia w drugą stronę.

    Myślisz, że producenci będą się pier....ć z prawymi i lewymi gniazdkami?
    Żeby zrobić taką lampę, w której trzeba będzie obracać świetlówkę w
    jedną stronę to muszą być zamontowane dwa różne gniazda, które różnią
    się kierunkiem obrotu, jedno w lewą, a drugie w prawą stronę. Z punktu
    widzenia producenta jest to po prostu nieekonomiczne (dodatkowe
    magazynowanie części zarówno w magazynie jak i przy stanowiskach pracy,
    dodatkowa logistyka, dodatkowe szkolenia pracowników, czas poświęcony na
    kontrole czy aby napewno zamontowano dwa różne gniazda oraz czas na
    usuwanie pomyłem pracowników).
    Dlatego też raczej we wszystkich lampach ze świertlówkami rurowymi można
    je obracać w dowolną stronę, bo wtedy jest montowany jeden uniwersalny
    element po prawej jak i po lewej stronie.
    Możliwe, że natknąłeś się na lampę, w której gnizado uległo uszkodzewniu
    (przegrzało się czy skorodowało). Często się tak zdarza w starych
    oprawach, że nie można obrócić świetlówki i "puszcza" dopiero po kilku
    próbach raz w lewo, raz w prawo.