  • 31. Data: 2012-05-31 08:49:59
    Temat: Re: nazewnictwo plikow z kodem
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

    M.M. <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Hmmm
    > 440KB / 7s = x / (40*60s)
    > 440KB / 7s * 40 * 60s = x
    > x = 150MB
    >
    > Jeśli kompilowałeś projekt o rozmiarze 150MB to cóż...

    na warsztacie byla kiedys dyskusja o unity buildach, i raczej
    tam przewazala opinia ze to powoduje przyspieszenie ;-)

    cytat z jednej stronki:

    So after all that, what kind of improvements should expect to find? Well let
    me give you a few stats. When the UB was implemented at the game company I
    worked for, the build time dropped from 55 minutes to just over 6 minutes.
    When I implemented UB in a previous job the build time dropped from 10
    minutes to less than 3 minutes. When I put them in place at home the build
    times dropped on average by 60%.

    ja mam 600k kodu 166 plikow .c i czas kompilacji okolo 2-3 s

    aczkolwiek nazwa include.c mi sie nie podoba ja mam main.c

    #include <windows.h>
    #include <psapi.h> // dla proces memory info
    #include <math.h>
    #include <stdio.h>
    #include <gl\gl.h>
    #include <gl\glu.h>
    #include <winsock.h>

    #include ".lib.utils.tiny.c"
    #include ".side.log.c"
    #include ".side.qpc.c"
    #include ".side.info.c"

    #include ".side.rawinput.c"
    #include ".side.winsock.server.c"
    #include ".side.winsock.client.c"

    #include ".side.audio.c"

    #include ".draw.blit.c"
    #include ".draw.prymitives.c"
    #include ".draw.sprites.c"

    /*
    wiekszosc skipped
    */

    #include ".loop.hud.c"
    #include ".loop.tests.c"
    #include ".loop.c"

    #include ".wnd.events.c"
    #include ".wnd.idle.c"
    #include ".wnd.proc.c"
    #include ".wnd.main.c"

    to sa jedyen includy reszta projektu to czyste pliki .c
    (nazewnictwo nie jest za dobre ale kropka na poczatku chcialem
    odroznic pliki frameworka od samych plikow gry bez kropki

  • 32. Data: 2012-05-31 08:56:42
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > (nazewnictwo nie jest za dobre ale kropka na poczatku chcialem
    > odroznic pliki frameworka od samych plikow gry bez kropki

    chyba je przerobie (nazewnictwo plikow) ale na raqzie nie mam
    pomyslu - jak ktos ma propozycje to moze podac jak wg niego
    lepiej ponazywac pliki

  • 33. Data: 2012-05-31 09:01:03
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 31 May 2012 00:03:50 +0000, M.M. napisal:

    > Hmmm
    > 440KB / 7s = x / (40*60s)
    > 440KB / 7s * 40 * 60s = x
    > x = 150MB
    >
    > Jeśli kompilowałeś projekt o rozmiarze 150MB to cóż...

    Michoo już pisał o tym, że czas kompilacji zależy od kodu.
    Mam drobną bibliotekę, która kompiluje się w mniej więcej 7s,
    a ma w sumie tylko kilkaset linii na pewno nie kilkaset KB.
    Za to wciąga sporo bibliotek w tym z boosta.

    Edek

  • 34. Data: 2012-05-31 09:41:00
    Od: " fir" <f...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > When I implemented UB in a previous job the build time dropped from 10
    > minutes to less than 3 minutes. When I put them in place at home the build

    z tego jak rozumiem tamtejsze wytlumaczenie to brzmi ono mw
    tak ze 'otwarc (otworzen) plikow jest tyle ile dyrektyw include' (?)
    tj o ile mam 200 plikow i inkluduje je w postaci listy
    to mam po prostu dwiescie otwarc plikow, natomiast jak robie z
    tego 'rozgalez' (co do ktorego ja nie mam specjalnego
    wyobrazenia) i mam sumarycznie 1000 dyrektyw inklude to mam
    1000 otwarc plikow - aczkolwiek to jest chyba niespecjalnie
    kompletne wytlumaczenie, trzebaby wiedziec dokladnie jak
    dziala kompilator i co dokladnie sie tam dzieje

  • 35. Data: 2012-05-31 10:59:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, May 30, 2012 11:39:45 PM UTC+1, M.M. wrote:

    > To jest wszystko racja, ale dlaczego mam si� stara� skr�ci� czas
    > kompilacji r�wny 30 sekund do 25 sekund? Cz�sto i tak potrzebuj�
    > 2 minuty aby si� zastanowi� przed napisaniem kolejnego kawa�ka.
    > Tak na oko to uwiera�a mnie kompilacja dopiero w okolicach 2 minut i
    > dopiero wtedy zaczyna�em kombinowa�.

    Ale czasy kompilacji moga byc duzo wieksze. Moj projekt w pracy kompiluje sie ok. 10
    minut, i to poprzez Incredibuild, rozdzielony na nascie build serwerow.

    RW

  • 36. Data: 2012-05-31 11:18:05
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > a ma w sumie tylko kilkaset linii na pewno nie kilkaset KB.
    > Za to wciąga sporo bibliotek w tym z boosta.
    No wiadomo. Zawsze templates kompilowały się wolno.

  • 37. Data: 2012-05-31 11:42:01
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Uzyskanie któtkich cykli zmiana-kompilacja-debug jest bardzo ważna dla
    > komfortu pracy. Te twoje 30 sekund jest zdecydowanie upierdliwe.

    Zacznij pisać na terminale płatnicze VeriFone, to zmienisz zdanie ;)

    Po skompilowaniu aplikacji trzeba:

    1. Zlinkować ją (dwie minuty na moim sprzęcie - Intel Core 2 Duo T7200,
    2 GHz, 2 GB RAM)

    2. Podpisać ją (specjalny okienkowy tool, bez działającej automatyzacji z
    commandline'a, dwa 6-cyfrowe PIN-y dla karty do podpisywania, które trzeba
    podać przy każdym podpisywaniu; samo podpisywanie trwa ok. pół minuty)

    3. Wejśc do OS menu (kolejny 6-znakowy PIN)

    4. Przeklikać się przez OS menu (kilka klawiszy)

    5. Wpisać hasło grupy (kolejny 6-znakowy PIN)

    6. Wrzucić aplikację (przez USB kilkanaście sekund, przez COM-a 2 minuty,
    a drivery do USB działają tylko na WinXP i lubią wywalić bluescreena)

    7. Poczekać aż terminal zweryfikuje podpis i odpali aplikację (minuta)

    8. W odpowiednim momencie odpalić putty na wirtualny port COM (normalny COM
    jest zajęty przez pinpada, a dostępny przez USB rozłącza się przy restarcie
    terminala - nie odpalenie tego putty, gdy włączone jest debugowanie, powoduje
    freeze terminala, na który pomaga tylko wyjęcie baterii)

    Oczywiście emulatora nie ma, a z włączonym debugowaniem po USB zakłócany
    jest czytnik kart chipowych i ciągle wyskakują błędy odczytu kart. Po roku
    takiego pisania zapomniałem już jak to jest, dwa razy kliknąć i mieć
    odpalony program... więc nie narzekajcie że macie źle :)

    --
    Gof

  • 38. Data: 2012-05-31 13:29:21
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 31 May 2012 00:03:50 +0000 (UTC),
    M.M. <m...@W...gazeta.pl> screamed:

    > Hmmm
    > 440KB / 7s = x / (40*60s)
    > 440KB / 7s * 40 * 60s = x
    > x = 150MB
    >
    > Jeśli kompilowałeś projekt o rozmiarze 150MB to cóż...

    Zakładasz, że każdy KB kodu, niezależnie od jego zawartości kompiluje
    się tak samo długo. To tak jakby za pomocą wagi malucha w kg/cm? przeliczać
    wagę Hummera.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 13:27:53 user up 13185 days, 1:22, 1 user, load average: 0.99, 0.18, 0.35 ]

    Money is just the poor man's credit card. -- Marshall McLuhan

  • 39. Data: 2012-05-31 15:16:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 31.05.2012 02:03, M.M. wrote:

    > Hmmm
    > 440KB / 7s = x / (40*60s)
    > 440KB / 7s * 40 * 60s = x
    > x = 150MB
    >
    > Jeśli kompilowałeś projekt o rozmiarze 150MB to cóż...
    22kloc, 651686 bajtów. Ale do tego dochodzi boost i inne biblioteki,
    więc możliwe, że sumarycznie kompilator ma coś koło tego.

    Michoo

  • 40. Data: 2012-05-31 21:41:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-05-31 02:13, M.M. wrote:
    > Po co więc używać określenia 'spieprzenie' skoro jak sam przyznajesz to
    > nie ma znaczenia?

    Możesz spieprzyć bez skutków znaczacych. Ale to dalej spieprzenie. Nie
    zachowanie higieny/dyscypliny w małym projekcie powoduje ze to lenistwo
    rozpływa się na większe projekty. Wiem bo widzę.

    > Poza tym program o rozmiarze 2MB, zwłaszcza gdy
    > jest porządnie zaprojektowany, to nie taki hello world, może już robić
    > coś całkiem pożytecznego.

    To dalej maleństwo.