  • Data: 2009-12-15 20:03:50
    Temat: Re: nasycenie kolorow - slad takie roznice?
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hg8i3i$ftl$...@n...onet.pl...

    > Ano właśnie - ze strony do której link pzrytoczyłeś:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Planck1.svg. Porównaj sobie wykresy dla
    > 1000 i 2000K - w tym pierwszym dla fioletu poziom będzie juz tak ni\ski,
    > ze
    > w praktyce można przyjąć za zerowy. Filtr musiałby mieć gigantyczne
    > tłumienie dla niższych temperatur barwowych aby z takiego widma zrobić
    > identyczne z widmem światła dziennego.

    Tak, widziałem - skala na osi Y nie zaczyna się od 0 tylko od 10^5 ponadto
    to jest rysunek poglądowy. Zobacz wzor z niego obliczysz minimalne straty
    przy konwersji 2700K na 6000K. Generalnie konwersja temp. barwowych jest
    mało opłacalna (duże straty) niemniej jednak możliwa (i dawniej często
    stosowana przez filtry konwersyjne).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj