  • 1. Data: 2014-03-19 11:00:17
    Temat: naprawa pompy wtryskowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Macie jakiegoś sprawdzonego "pompiarza" w Poznaniu i okolicach?

    Zaczeła mi rzęzic pompa wtryskowa w peugeot expert 1,9D lucas , symbol
    po11.

    Nowa kosztuje jakieś dziwne pieniądze :)

    Ktoś pomoze?

    P.S. Przy okazji podpowiedziano mi ciekawą rzecz - czy to prawda, ze kiedys
    do ON na zime lano róznego rodzaju dodatki przeciw zamarzaniu a dziś, ze
    wzgledu na to, ze na ON=pb - leje sie po prostu całkiem sporo benzyny do
    ropy?

  • 2. Data: 2014-03-19 12:07:19
    Temat: Re: naprawa pompy wtryskowej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abn140 a...@g...com ...

    > tak ale tylko przy koszmarnych mrozach. w instrukcji do spirintera cdi,
    > pierwszego tego, stalo ze przy wielkich mrozach mozna dolac nawet do 20
    > proc. PB.
    > zdziwilo mnie to bo to chyba duzo za duzo.....

    To że dolewało się pare litrów na zbiornik to jest jasne i klarowne.
    Ale jeżeli ja dolewam i do tego jeszcze stacja dolewa to juz robi sie tego
    paliwa troche duzo.
    A dodatkowo osoba ktora mi tak zeznawała twierdziła, ze te ilosci sa spore,
    wieksze niz 20%...

    W sumie cos w tym jest - ostatnio wylało mi sie troche ON na podjazd.
    Rano prawie nie było sladu po plamie.
    ON by tak nie wyparował, zostawiłby tłustą plamę. Dziwne...

  • 3. Data: 2014-03-19 12:08:44
    Od: "abn140" <a...@g...com>

  • 4. Data: 2014-03-19 13:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abn140 a...@g...com ...

    > To wyjatkowo mozna robic.... Jesli tak jest standardowo, to kierowcy V12
    > TDI - pozdrawiam was...., innych dieslowcow tez...

    Co mozna robic wyjątkowo? Bo chyba nie zrozumiałem, do czego się odnosisz.

  • 5. Data: 2014-03-19 13:43:52
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    > paliwa troche duzo.
    > A dodatkowo osoba ktora mi tak zeznawała twierdziła, ze te ilosci sa

    Tez mi sie wydaje ze pisali o jednej trzeciej....., ale glowy nie dam.

> [...]
    To wyjatkowo mozna robic.... Jesli tak jest standardowo, to kierowcy V12
    TDI - pozdrawiam was...., innych dieslowcow tez...
    mialem kiedys w baku przez pomylke niewiasty 30 % benzyny po dopelnieniu, bo
    wlala z 12 i akurat nadeszly koszmarne mrozy dwa lata temu - trzy? - auto
    palilo od strzala!
    ale to byl w124.....

  • 6. Data: 2014-03-19 15:07:15
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Co mozna robic wyjątkowo? Bo chyba nie zrozumiałem, do czego się odnosisz.
    lac pb do d czyli ropy, oleju napedowego....
    za jasno to ja nie pisze, to wiem....

  • 7. Data: 2014-03-19 16:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik abn140 a...@g...com ...

    > lac pb do d czyli ropy, oleju napedowego....
    > za jasno to ja nie pisze, to wiem....

    :)
    Ale dlaczego wyjątkowo?
    Jak jest zima i nalejesz 5 litrów na 80 litrowy zbiornik to sie nic nie
    stanie.
    Ale jeżeli w zimie w tych 80 litrach ON jest juz 25 PB...

    W kazdym razie nie wiem czy to prawda czy nie.

  • 8. Data: 2014-03-19 16:15:50
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-03-19 16:00, Budzik pisze:

    > Ale dlaczego wyjątkowo?
    > Jak jest zima i nalejesz 5 litrów na 80 litrowy zbiornik to sie nic nie
    > stanie.
    > Ale jeżeli w zimie w tych 80 litrach ON jest juz 25 PB...

    Myślę, trawestując pewną gaździnę: Chuj nie bomba, dupy nie rozerwie.

    Będzie musiało jakoś się spalić :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2014-03-19 19:17:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > Myślę, trawestując pewną gaździnę: Chuj nie bomba, dupy nie rozerwie.
    >
    > Będzie musiało jakoś się spalić :)

    No tak.
    Ale jak widac na przykładzie pompy - są pewne elementy ktore sa smarowane
    ON. Czym wiecej PB tym gorsze smarowanie.

  • 10. Data: 2014-03-19 19:18:08
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2014-03-19 16:15, sqlwiel pisze:

    > Myślę, trawestując pewną gaździnę: Chuj nie bomba, dupy nie rozerwie.
    >
    > Będzie musiało jakoś się spalić :)

    Problemem może być to, że PB jest "sucha" i wtedy pompa wtryskowa nie ma
    takiego smarowania jak na samej ON.