    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Date: Sun, 21 Feb 2016 12:57:13 +0100

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56c99754$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...
    > tak to wygląda. nie czyściłem.
    > http://zapodaj.net/129476ecf3f0b.jpg.html
    > czy da się z tego coś wywróżyć? Elektrolity nie wyciekły, zwykłe
    > kondziorki nie wyglądają na usmażone

    Musiałbyś po prostu pomierzyć.
    Trafo, o które mi biega, to jedno pod gniazdem zasilania (przyznam, że
    jeszcze nie widziałem inwertera zintegrowanego z zasilaczem), oraz
    identyczne poniżej.
    Może być potrzebne do pomiaru wylutowanie, mam duży stary TV Samsunga, on
    miał właśnie taki objaw, że pracował do minuty i wyłączał sie, defacto
    wyłączało się tylko podświetlenie matrycy, a cała reszta banglała.
    Odłączenie jednej świetlówki nie powodowało zauważalnych zmian w jasności
    obrazu, świetlówek było osiem. Twoje objawy idealnie pasują do uszkodzenia
    transformatorka, wymiana powinna załatwić sprawę. Uzwojenie pierwotne, to
    prawie zwarcie, może kilka omów, wtórne, to ok. kilooma. Może to się różnić
    w zależności od konkretnego trafo, niektóre mają po dwie sekcje, ich pomiary
    powinny wyjść tak samo obu, no, z nikłą różnicą wynikłą z niedokładności
    tego, czy owego, np. procesu ciągania druta w fabryce :P :))
    Najprawdopodobniej masz przerwę w uzwo0jeniu wtórnym, a wtedy elektronika
    inwertera wyącza przetwornicę po krótkim czasie. Transformatorki nie są
    drogie, choć ceny bywają mocno różne. Symbol masz nadrukowany na wierzchu,
    szeroki wybór jest tu: https://www.north.pl, uwaga, Opera poniżej wersji
    12.18 (kilka dni temu wyszła) może nie być w stanie otworzyć tej strony. Tam
    znajdziesz. Ja kupiłem w wersji do LG (hehe, konkurencja), ale pasowało
    idealnie. Można bezpośrednio, jak i przez Allegro.
    Co do wróżenia - nie wywróżysz z tego - upalone/zwarte uzwojenie nie daje
    oznak zewnętrznych, poza nienaturalnym wynikiem pomiaru omomierzem. Ja swój
    inwerter na wszelki wypadek, po upewnieniu się, ze mogę, umyłem pod gorącym
    prysznicem (nie wolno użyć mydła!), po czym bardzo dokładnie (to niezwykle
    istotne) wysuszyłem. Potem wymiana trafka i poszło! Rok już chodzi i jest
    dobrze. Mam jedno trafko kupione na zapas, aby nie korowodzić sie z kupnem
    kolejnego. Żadnych części poza trafkiem nie wymieniałem, nie było potrzeby.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.