-
Data: 2013-03-06 14:12:27
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,
identyfikator: 20040501 wrote:
>
>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
>
> Impulsów tam nie ma.
No ja bym polemizował...
> Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
> (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
> są z diodami prostującymi.
> Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").
Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.
Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
a głownie stałej czasowej wzbudzenia.
>> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
>
> A regulator zakładasz sprawny czy nie?
Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
łatwością
wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
jesteś w stanie
kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
można :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 14:20 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 14:23 szufela
- 06.03.13 14:28 Jakub Witkowski
- 06.03.13 14:55 h.w.d.p.
- 06.03.13 15:08 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 15:23 Yogi\(n\)
- 06.03.13 15:30 J.F
- 06.03.13 15:32 WS
- 06.03.13 15:41 Michoo
- 06.03.13 18:19 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 22:56 J.F.
- 06.03.13 23:31 RoMan Mandziejewicz
- 07.03.13 09:38 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:39 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:47 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=