-
Data: 2013-03-06 14:12:27
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,
identyfikator: 20040501 wrote:
>
>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
>
> Impulsów tam nie ma.
No ja bym polemizował...
> Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
> (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
> są z diodami prostującymi.
> Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").
Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.
Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
a głownie stałej czasowej wzbudzenia.
>> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
>
> A regulator zakładasz sprawny czy nie?
Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
łatwością
wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
jesteś w stanie
kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
można :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 14:20 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 14:23 szufela
- 06.03.13 14:28 Jakub Witkowski
- 06.03.13 14:55 h.w.d.p.
- 06.03.13 15:08 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 15:23 Yogi\(n\)
- 06.03.13 15:30 J.F
- 06.03.13 15:32 WS
- 06.03.13 15:41 Michoo
- 06.03.13 18:19 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 22:56 J.F.
- 06.03.13 23:31 RoMan Mandziejewicz
- 07.03.13 09:38 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:39 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:47 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
- wpadłem w siodło
Najnowsze wątki
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-09-13 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-09-13 Zabrze => Projektant/Expert PHP Laravel (e-commerce) <=
- 2024-09-13 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-09-13 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-09-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-09-13 Warszawa => Senior IT Project Manager <=