-
Data: 2013-03-06 14:12:27
Temat: Re: napiecie ladowania
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-03-06 13:54, Gotfryd Smolik news pisze:> On Tue, 5 Mar 2013,
identyfikator: 20040501 wrote:
>
>> a ja mam pytanie, alternator daje napięcie impulsowe czy ciągłe?
>
> Impulsów tam nie ma.
No ja bym polemizował...
> Uzwojenia generują prąd przemienny, raczej "gładki" przebieg
> (nawet jeśli co nieco odbiega od sinusa ;)), i na stałe połączone
> są z diodami prostującymi.
> Nie wiem czy wszystkie są 3-fazowe (ale "prawie wszystkie").
Po pierwsze są tętnienia jak z prostownika 3f. Niekrytyczne, ale jednak.
Po drugie istnieje coś takiego jak "zrzut obciążenia".
Regulator ustala napięcie ładowania poprzez dobieranie prądu wzbudzenia
tak, aby napięcie wyjściowe było te 14-14.5V. Jeśli jednak obciążenie
zostanie gwałtownie zmniejszone, to nagle ten prąd wzbudzenia okazuje się
być o wiele za duży, i generuje zbyt wysokie napięcie.
Oczywiście regulator natychmiast zaczyna go zmniejszać, ale nie może tego
zrobić w zerowym czasie. Na przeszkodzie stoi duża indukcyjność uzwojenia.
W rezultacie mamy szpile napięciowe o wysokości proporcjonalnej do wielkości
zrzuconego obciążenia i czasie trwania zależnym od czasu reakcji układu,
a głownie stałej czasowej wzbudzenia.
>> można tak sobie odpinać akumulator w czasie pracy silnika?
>
> A regulator zakładasz sprawny czy nie?
Sprawny regulator to jedno. Akumulator jest zaś buforem/wygładzaczem zdolnym z
łatwością
wchłonąć te szpile opisane wyżej. Odpowiedź więc brzmi: można, pod warunkiem że
jesteś w stanie
kontrolować pobór prądu, a zwłaszcza unikasz jego gwałtownych zmian.
W dawnych analogowych samochodach, bez elektroniki i po wyjęciu np. radia - spokojnie
można :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 14:20 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 14:23 szufela
- 06.03.13 14:28 Jakub Witkowski
- 06.03.13 14:55 h.w.d.p.
- 06.03.13 15:08 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 15:23 Yogi\(n\)
- 06.03.13 15:30 J.F
- 06.03.13 15:32 WS
- 06.03.13 15:41 Michoo
- 06.03.13 18:19 RoMan Mandziejewicz
- 06.03.13 22:56 J.F.
- 06.03.13 23:31 RoMan Mandziejewicz
- 07.03.13 09:38 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:39 Jakub Witkowski
- 07.03.13 09:47 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
Najnowsze wątki
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-31 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-31 Duńskie precedensy w sprawie odsprzedawania terytoriów USA [Wyspy Dziewicze (1917)]
- 2025-01-31 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-31 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-31 kupujmy części