eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynapiecie ladowaniaRe: napiecie ladowania
  • Data: 2013-03-05 18:10:15
    Temat: Re: napiecie ladowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup
    >od czego zalezy napiecie ladowania w funckji czasu/zuzycia ?

    W zasadzie od niczego.

    >rok temu zalozylem nowy alternator i mial ladowanie 14,5V
    >dzisiaj zmierzylem i jest to 14,2V.

    Jest regulator, ma stabilizowac ok 14.5V, jak widac stabilizuje
    calkiem niezle :-)

    >temperatura powietrza ta sama, pomiar po dluzszej pracy silnika czyli
    >rozladowanie akumulatora wykluczam i chwilowy spadek napiecia.
    >polaczenia sa dobre, masa jest.

    Od temperatury ponoc zalezy. O temperatury alternatora/regulatora
    oczywiscie.
    W nowszych samochodach moze byc bardziej skomplikowany system
    zarzadzania napieciem.

    Historia akumulatora moze byc istotna - np stal tydzien i sie bardziej
    rozladowal.
    Na wolnych obrotach bilans moze byc bliski zera i np same obroty
    istotne.

    IMO - najbardziej wplywaja rozne obciazenia - i to raczej przez
    spadki napiec na przewodach, przekaznikach.
    Napiecie mierzysz gdzie ?


    >>bo chyba zuzycie szczotek nie ma zadnego wplywu na napiecie? (oprocz
    >>calkowitego zuzycia oczywiscie).

    >Poki nie zaczna przerywac, to raczej nie maja wplywu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: