  • 1. Data: 2012-05-29 19:35:42
    Temat: najwolniejsze auto
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
    to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
    sekund - normalnie legenda :)

  • 2. Data: 2012-05-29 20:02:35
    Temat: Re: najwolniejsze auto
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > do setki ponad 15 sekund - normalnie legenda

    W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większość momentu do 3 tys.
    obrotów.
    P.

  • 3. Data: 2012-05-29 23:59:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemysław Czaja wrote:

    > Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
    > to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
    > sekund - normalnie legenda :)

    Eee... słabo szukali.
    Z obecnie produkowanych Fabia 60KM - 16.5s

    A z tych co to chyba niedawno przestali to Octavia z legendarny silnikiem
    1.9 SDI 68KM - 20s do 100km/h. Do 60-70km/h maluch przy tym to znikający
    punkt :)

    A Impreza 107KM to ma w katalogu 14s do 100km/h (15.1 z automatem).

  • 4. Data: 2012-05-30 08:56:40
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > W fabce miałem 16, ale jednak dawała radę, większość momentu do 3 tys.
    > obrotów.
    > P.

    Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,
    to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach,
    zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy
    powinno to być super źródło napędu. Ale nie jest, bo potrzebne są obroty, a
    moment razy prędkość obr. to moc. I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
    i przyśpieszanie samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić
    półośkę, koło dwumasowe, itp.

    Paweł

  • 5. Data: 2012-05-30 11:13:43
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 29 May 2012 19:35:42 +0200, Przemys?aw Czaja napisał(a):

    > Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
    > to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
    > sekund - normalnie legenda :)

    Muszę swojego 17-letniego swifta przetestować. 1.3, 68 koni, automat. Na
    oko będzie niewiele więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2012-05-30 14:43:36
    Od: "Pentaprism" <p...@g...pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Haha, właśnie podali w raporcie tvn turbo - najwolniejsze auto
    > to...SUBARU IMPREZA - z najsłabszym silnikiem 107KM do setki ponad 15
    > sekund - normalnie legenda :)

    Legendą to jest W124@200D. Wersja kombi waży prawie półtora tony, posiada 75
    kucy i 23 sekundy do setki (automat).

  • 7. Data: 2012-05-30 16:00:51
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "PaweL" napisał w wiadomości:

    > bo potrzebne są obroty, a moment razy prędkość obr. to moc.

    Pisać poniższe zdanie zaprzeczasz temu powyższemu ;-)

    > I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę i przyśpieszanie
    > samochodem/motocyklem.

    Gdybyś nie miał momentu to nie osiagnąłbyś obrotów i w konsekwencji mocy -
    tak jak zresztą napisałeś w pierwszym powyższym zdaniu ;-)

    > Jak założysz długi klucz na zapieczoną śrubę i bardzo mocno pociągniesz,
    > to wygenerujesz moment obr. rzędu 400-500Nm. Przy bardzo niskich obrotach,
    > zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek?

    Ano taki że obroty są *zbliżone* do 0 (czyli np. 0,05 obrotu/min) ale NIE
    równe 0 - rozumiesz różnice ;-) Gdy masz mega zapieczoną śrubę tak że
    przykładasz dużą SIŁĘ ale śruba ani na 1 * kątowy nie chce odkręcić to
    moment jest równy 0 i moc też 0 - działasz jedynie SIŁĄ na główkę śruby.

    > Paweł

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2012-05-30 17:06:01
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...moc i tylko moc umożliwia jazdę i przyśpieszanie
    > samochodem/motocyklem. Sam moment może co najwyżej ukręcić
    > półośkę, koło dwumasowe, itp.

    To spróbuj do auta zamontować 100-konny silnik od motocykla
    i zobacz jak pojedzie ;-)).

  • 9. Data: 2012-05-30 19:33:28
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-05-30 08:56, PaweL pisze:
> [...]
    > Przy bardzo niskich obrotach,
    > zbliżonych do 0obr/min. Jaki z tego wniosek? Według motodziennikarzy
    I jest. Jeśli tylko moment ten nie zostanie zrównoważony przeciwnym
    czyli wypadkowy nie spadnie do zera...

    > Ale nie jest, bo potrzebne są obroty,
    I będą zgodnie z II zasadą dynamiki tym większe im większy działał
    będzie wypadkowy moment siły. :-)

    > moment razy prędkość obr. to moc.
    Brawo! Ergo jeśli moment = 0 to i moc = 0 :-)

    > I dlatego moc i tylko moc umożliwia jazdę
    Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.

    > i przyśpieszanie samochodem/motocyklem.
    A przyspieszenie jest jak najbardziej zależne od momentu. Od mocy
    również gdyż jak wcześniej zauważyłeś są to wielkości ściśle ze sobą
    powiązane. Druga zasada dynamiki w postaci uogólnionej wyprowadza się
    wprost z newtonowskiego wzoru F=ma. :-)

    > Sam moment może co najwyżej ukręcić
    > półośkę, koło dwumasowe, itp.

    Weź półośkę w jedną rękę i ukręć ją... :-D

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 10. Data: 2012-05-30 20:09:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello R2r,

    [...]

    > Bzdura. Ruch jednostajny w ogóle nie potrzebuje mocy ani siły.

    Bzdura! Ruch jednostajny w rzeczywistym świecie wymaga siły
    pokonujacej opory. siła * przesunięcie = energia, energia/czas = moc.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan