  • Data: 2012-12-16 14:37:11
    Temat: Re: najmniejszy agregat
    Od: szod <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-12-2012 01:01, Jawi pisze:

    > Jadę czasami na działkę, gdzie prądu brak. Mam przetwornicę na 230 i aku
    > samochodowe. Wystarcza. Jak muszę podładować to biorę do domu lub
    > podłączam do auta. Na te potrzeby wystarcza na 2 - 3 dni. Głównie
    > oświetlenie, laptop, czasami zasilenie jakiejś wkrętarki.
    > Normalny agregat za duży do wożenia i ciężki.

    Tak się zastanawiam po co Ci agregat... Zasilasz laptopa, komórkę i co
    jeszcze? Przecież to wymaga małego napięcia. Wiem że może trochę nie od
    tej strony kombinuję, ale ja bym przeanalizował jakie napięcia i prądy
    są potrzebne i zrealizował to w formie jakiejś przetwornicy dającej
    odpowiednie parametry zasilania z normalnego akumulatora samochodowego.
    Pozbywasz się wtedy zasilaczy sieciowych, a wyposażasz w odpowiednie
    kable z wtyczkami do zasilania poszczególnych urządzeń.

    Sytuacja może się zmienić jak niezbędne jest zasilanie 230V, ale nawet
    oświetlenie można zrobić na mniejsze napięcie.