  • Data: 2012-12-16 23:20:23
    Temat: Re: najmniejszy agregat
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2012 10:19, Jawi pisze:

    > ale panel 50W w praktyce da mi z 10 - 20 - w porywach.
    nie. w dni słoneczne - prawie 50 W. wazne żebyś ładował nim akumulator,
    a nie planował bezpośrednie zasilanie.

    > No i trzeba mu zorganizować tajne miejsce na działce bo wozić tego
    > będzie bardziej upierdliwe niż agregatu.
    nie wiem. ja planuje sam kupić parę- parnenaście ogniw wielości płyty
    CD, które niestety dają tylko pół wolta. jednak nie chcę z nich budować
    wielkiego panelu, tylko każdy z nich zamocować na osobnej "kafelce".
    taka płytka będize miała kabelelek, wszystkie płytki będą włączane do
    "sumatora" a w nim będize przetwornica.
    Oczywiście możesz zbudowac składany wiatrak, ale to też awaryjne źródło
    zasilania.

    > Z którego notabene w kombiaku
    > potem śmierdzi benzyną :)
    JAk bym już miał generator, to bym nie kombinował, tylko go uszczelnił

    ToMasz