  • 11. Data: 2011-01-12 19:54:00
    Temat: Re: nagrywarki dvd z SATA
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-01-12 19:32, the_foe pisze:
    > w tej chwili mama podpiety dysk SATA II i dziala bez problemu, tyle ze
    > trzeba bylo wpiac zworke. W DVD-RW nie ma takiej opcji...

    Ale zworkę wpinałeś aby obniżyć czy zwiększyć transfer?

  • 12. Data: 2011-01-15 11:56:44
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-12 19:06, Czarek pisze:
    > Chipset VIA, podobno z nim bywają problemy ale o szczegółach niech się
    > wypowiedzą bardziej obeznani z tematem.

    ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje.
    Napędu optycznego nie podłączałem. Ale to jedne z pierwszych SATA, więc
    one chyba w ogóle nie obsługiwały autonegocjacji prędkości?

  • 13. Data: 2011-01-15 11:59:55
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-12 20:25, Radosław Sokół pisze:
    > Twój problem jest w tym, że obecnie mało kto już używa płyt
    > na starych, problematycznych układach VIA, a tym bardziej
    > kupuje do takiej płyty nowy napęd optyczny SATA. Nawet w
    > dyskach twardych już się nie montuje zworek ograniczających
    > sygnalizację z 3.0 Gbps do 1.5 Gbps (koszty!), co najwyżej
    > udostępnia się taką opcję programowo.

    A ja tam w najnowszych Seagate'ach i WD widzę te zworki. Sprawdź proszę;)

    > Potwierdzam, że może być problem z rozpoznaniem sterownika
    > przez mostek, jeżeli napęd używa trybu 3.0 Gbps. Oczywiście,
    > tryb można sprawdzić na jakimś innym komputerze, ale przed
    > kupnem napędu jest to z oczywistych względów niemożliwe ;)
    > Zostaje Ci popytać się o jakiś sprawdzony napęd działający
    > w trybie 1.5 Gbps i szukać takiego.

    Ewentualnie przejściówka SATA>ATA, ale z jakością bywa różnie.

  • 14. Data: 2011-01-15 12:13:01
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 12:56, Tomaszek pisze:
    > ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje.
    > Napędu optycznego nie podłączałem. Ale to jedne z pierwszych SATA, więc
    > one chyba w ogóle nie obsługiwały autonegocjacji prędkości?

    Żebym nie był gołosłowny. Fragment instrukcji obsługi do Barracud serii
    12 ( strona 22 ):

    Install a jumper as shown in Figure 1 below to limit the data transfer
    rate to 1.5 Gbits/sec (and leave the drive connected to the
    SATA-equipped motherboard or host adapter that doesn't support
    autonegotiation) or
    oInstall a SATA host adapter that supports autonegotiation, leave the
    drive jumper block set to "Normal operation" (see Figure 1 below), and
    connect the drive to that adapter. This option has the benefit of not
    limiting the drive to a 1.5 Gbits/sec transfer rate.

    Całość tu: http://tnij.org/jx8a

  • 15. Data: 2011-01-15 14:45:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    > ASRock K7VT4A Pro - u mnie zworkować trzeba, inaczej dysku nie wykryje.

    Musiałeś, gdyż jest na nic nie wartym VIA. Mam płytę na i865PE i nic nie muszę
    robić.

  • 16. Data: 2011-01-15 16:19:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.01.2011 12:59, Tomaszek pisze:

    > A ja tam w najnowszych Seagate'ach i WD widzę te zworki. Sprawdź proszę;)

    W niektórych może są. Ale np. w Samsungach bodajże już nie.

    Akurat Seagate nie kupuję od bardzo dawna :)

    > Ewentualnie przejściówka SATA>ATA, ale z jakością bywa różnie.

    Tak, to rozwiązanie jest nieco bez sensu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2011-01-15 16:35:58
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 17:19, Radosław Sokół pisze:
    > W niektórych może są. Ale np. w Samsungach bodajże już nie.

    Sprawdziłem. W Samsungach jest rozwiązanie programowe, ale najpierw
    trzeba posiadać coś co ten dysk rozpozna;)

    > Akurat Seagate nie kupuję od bardzo dawna :)

    > Tak, to rozwiązanie jest nieco bez sensu.

    Utrata danych mi się nie uśmiecha;)

  • 18. Data: 2011-01-15 16:37:30
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 15:45, qwerty pisze:
    > Musiałeś, gdyż jest na nic nie wartym VIA. Mam płytę na i865PE i nic nie
    > muszę robić.

    Przestawienie zworki raz na kilka lat przy wymianie dysku to chyba nie
    jest aż tak wielki problem;)