  • 1. Data: 2009-11-16 18:36:09
    Temat: nagle 4krotne zmniejszenie pojemnosci baterii
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    witam

    Służbowy 1,5roczny laptop HP compaq 6710b rzadko pracuje na baterii, ale
    kiedyś działał do 4h.
    Dziś tez działa niewiele krócej ale po wyłączeniu alarmu o krytycznym stanie
    baterii, bo tak to pracuje nieco ponad 1h,
    czyli pond 2h moze pracować gdy system pokazuje 0% baterii.
    Na baterii nadrukowana jest pojemnosć 55Wh, a RightMarkCPU pokazuje:
    designed capacity: 13198mWh
    Fully charget capacity: 13198mWh
    Dedykowany programik HP Batery Check kaze wymienic baterię.
    Czy można cos z tym zrobić, bo chyba tylko elektronika baterii uległa
    przeprogramowaniu, a ogniwa jeszcze są w dobrym stanie.

    pozdrawiam
    m7marek

  • 2. Data: 2009-11-16 20:47:31
    Od: "Piotrek" <s...@n...dla.mnie.pl>

    Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia__.pl> napisał w wiadomości

    > Czy można cos z tym zrobić, bo chyba tylko elektronika baterii uległa
    > przeprogramowaniu, a ogniwa jeszcze są w dobrym stanie.

    Dobry serwis, powinien przeprogramowac, pojwia sie pytanie ile beda chcieli
    za dany model i czy warto za takie pieniadze, wiec lepiej zrobic wpierw
    rekonesans ile kosztuje nowa.

    Piotrek
    --
    http://www.tef.edu.pl - Angielski przez Skype

  • 3. Data: 2009-11-17 09:48:18
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    m7marek pisze:
> [...]
    > Czy można cos z tym zrobić, bo chyba tylko elektronika baterii uległa
    > przeprogramowaniu, a ogniwa jeszcze są w dobrym stanie.

    No takie miłe są już pany z HP - bardzo uważnie zliczają do
    czipa odłączanie/podłączanie kabelka zasilającego (dlatego też bardzo
    ważne jest nieodłączanie kabelka na pare minut...).

    Bateria do tego modelu będzie kosztować około 200zł - wydaje mi się,
    że koszt resetowania/wymiany jednego ogniwa może być zbliżony...
    (czasem jednak uszkadza się właśnie jedno ogniwo).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 4. Data: 2009-11-17 14:07:44
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4b027164$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > że koszt resetowania/wymiany jednego ogniwa może być zbliżony...
    > (czasem jednak uszkadza się właśnie jedno ogniwo).

    Bateria juz całkiem pada, dzis mimo pełnego naładowania nie trzymała nawet
    1sek, ale popracowałem kilka godzin na kabelku i teraz znów trzyma. Niemniej
    temat juz nieaktualny, nowa bateria zamówiona.
    Dzieki za odpowiedzi.

    pozdrawiam
    m7marek

  • 5. Data: 2009-11-20 21:07:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    m7marek pisze:
    > Służbowy 1,5roczny laptop HP compaq 6710b rzadko pracuje na baterii,

    A jak pracowałeś *nie* na baterii, to bateria dalej była w
    komputerze włożona?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-11-21 15:19:51
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > A jak pracowałeś *nie* na baterii, to bateria dalej była w
    > komputerze włożona?

    Tak, była włożona, no może czasami za wczesnie wyciagałem wtyczkę zanim sie
    system zamknął.
    Jednak jedno ogniwo siadło, wiec zamówiłem trzecią (bo drugą wybrałem za
    dużą a nie chce zeby mi wystawało coś poza obrys laptopa). Na razie działam
    jeszcze na starej, troche wzrosła jej pojemnosc do 20Wh, po kilku cyklach
    ladowania/rozładowania., ale HP Battery Check wypisuje: "Health: Replace.
    One or more of the cells in the battery are not funtctioning properly. Based
    on the age of your battery, it is no longer covered by your HP Warranty."

    pozdrawiam
    m7marek

  • 7. Data: 2009-11-21 20:15:32
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > Replace. One or more of the cells in the battery are not funtctioning
    > properly. Based on the age of your battery, it is no longer covered by

    Jak RZADKO na baterii, to bateria powinna leżeć na półce (w torbie)
    naładowana 60-70%.
    Jak nie, to raz na miesiąc rozładowanie baterii do pusta i ponowne
    naładowanie.
    Zdarza się uszkodzenie baterii powodujace zakłócenia i "sianie" przetwornicy
    spowalniające komputer i "psujące" klawiaturę lub touchpad. Po wyjęciu aku
    jak ręką odjął.
    I nie licz, że aku wytrzyma dłużej, niż 2-3 lata... Być może wystarczy
    wymiana pojedynczej celi.

    Feromon

  • 8. Data: 2009-11-23 18:57:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    m7marek pisze:
    > Tak, była włożona, no może czasami za wczesnie wyciagałem wtyczkę zanim
    > sie system zamknął.

    No to wiesz, dlaczego szlag ją trafił :)

    Baterii albo należy używać, a jak się nie używa -- wyjąć z
    komputera i przechowywać w odpowiednich warunkach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-11-24 15:46:24
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    > Baterii albo należy używać, a jak się nie używa -- wyjąć z
    > komputera i przechowywać w odpowiednich warunkach.

    Niby tak, ale bateria przydaje sie w funkcji UPSa.

  • 10. Data: 2009-11-24 20:19:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    m7marek pisze:

    > Niby tak, ale bateria przydaje sie w funkcji UPSa.

    1) Jak często Ci się tak przydała? Dwa? Trzy?

    2) Ile Cię to kosztowało? I o ile wyszło to drożej od 40 zł
    na rok za baterię do *prawdziwego* UPSa? Policz, proszę.

    3) Taka bateria *nie służy* do tego. Baterie Li-Ion nie na-
    dają się do pracy w podtrzymaniu ze względu na gwałtowne
    starzenie się przy naładowaniu 100%.

    4) Gdy się kupuje komputer przenośny, to należy go używać
    tylko, gdy trzeba go nosić. Gdy się siedzi w domu czy w
    biurze w pracy, należy używać komputera stacjonarnego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |