  • 11. Data: 2009-11-25 15:48:51
    Temat: Re: nagle 4krotne zmniejszenie pojemnosci baterii
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

    > 3) Taka bateria *nie służy* do tego. Baterie Li-Ion nie na-
    > dają się do pracy w podtrzymaniu ze względu na gwałtowne
    > starzenie się przy naładowaniu 100%.

    ale jaki problem nawet pracując przy biurku odłączeć wtyczkę
    od laptopa, by bateria też mogła popracować.

    > 4) Gdy się kupuje komputer przenośny, to należy go używać
    > tylko, gdy trzeba go nosić. Gdy się siedzi w domu czy w
    > biurze w pracy, należy używać komputera stacjonarnego.

    widzę że masz misję, ale niestety świat nie przystaje do Twoich
    sugestii.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 12. Data: 2010-01-05 09:49:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zbylut pisze:

    > ale jaki problem nawet pracując przy biurku odłączeć wtyczkę
    > od laptopa, by bateria też mogła popracować.

    Taki, że wtedy *też* ją zużywasz.

    Bateria Li-Ion może przetrwać dłużej tylko gdy jest nieuży-
    wana *w ogóle* i *składowana* w odpowiednich warunkach.

    Gdy się jej używa cały czas, należy liczyć się z jej nagłym
    i czasem niespodziewanym zgonem po 18-24 miesiącach.

    > widzę że masz misję, ale niestety świat nie przystaje do Twoich
    > sugestii.

    Dlatego go zmieniam :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2010-01-07 18:13:48
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Radosław Sokół zapodal(a):

> [...]
    >
    > Gdy się jej używa cały czas, należy liczyć się z jej nagłym
    > i czasem niespodziewanym zgonem po 18-24 miesiącach.

    Chodziło mi o coś innego.
    To że bateria pada po jakimś czasie to 'oczywista oczywistość'.
    Jednak można ten czas wydłużyć poprzez np. stosowanie pracy na
    baterii nawet gdy laptop stoi na biurku, po to by uniknąć wielomiesięcznych
    okresów pracy tylko na zasilaczu z włożoną baterią.

    > Dlatego go zmieniam :)

    i dzięki temu jest o co się pospierać na grupie :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 14. Data: 2010-01-29 11:20:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Zbylut pisze:
    > To że bateria pada po jakimś czasie to 'oczywista oczywistość'.

    Ale używana "padnie" szybciej, niż nieużywana.

    > Jednak można ten czas wydłużyć poprzez np. stosowanie pracy na
    > baterii nawet gdy laptop stoi na biurku, po to by uniknąć wielomiesięcznych
    > okresów pracy tylko na zasilaczu z włożoną baterią.

    Ale w ten sposób wydłużysz czas prawidłowego działania ba-
    terii z np. 12 miesięcy do 24 miesięcy. Z kolei wyjmując
    nieużywaną baterię i składując ją na czas nieużywania w
    odpowiednich warunkach możesz wydłużyć ten czas do 36 lub
    48 miesięcy na przykład.

    Ja swojego notebooka mam chyba już z dwa lata. Wyjmuję ba-
    terię jak często się tylko da i staram się ją przechowywać
    w stanie naładowania między 40% a 60% i co jakiś czas ro-
    bić pełne cykle rozładowania/ładowania. Nie mierzyłem pojem-
    ności raportowanej przez elektronikę baterii (nie chce mi
    się tylko w tym celu instalować jakichś programików), ale
    czas pracy na baterii, początkowo wynoszący max 4 h 20 min,
    obecnie spadł do jakichś 4 godzin. Według mnie niezły wy-
    nik.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |