  • 1. Data: 2012-10-27 19:43:04
    Temat: nadmierna wrazliwosc UPSa TRUST
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Mam dwa UPSy. Jeden do komputera i okolic (Lestar) drugi do oświetlenia
    (TRUST). Właśnie śnieg coś nabroił w elektryczności i musiałem odpalić
    agregat (taki z 2,5kW). Nie jest to coś wysokiej klasy (niemiecka
    chińszczyzna) ale Lestar grzecznie łyka zasilanie z agregatu, a TRUST ma
    fanaberie - czasem uważa że zasilanie jest, czasem że nie.

    Czy ktoś się z tym może spotkał i znalazł sposób na wyregulowanie
    takiego histeryka?

  • 2. Data: 2012-10-28 00:04:19
    Temat: Re: nadmierna wrazliwosc UPSa TRUST
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:508c1d28$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > fanaberie - czasem uważa że zasilanie jest, czasem że nie.
    >
    > Czy ktoś się z tym może spotkał i znalazł sposób na wyregulowanie

    Tanie agregaty mogą dawać bardzo odkształconą sinusoidę i wiele UPS-ów nie
    trawi takiego źródła zasilania.
    Czy ten Trust ma dostępną regulację zakresu napięcia wejściowego (softwarowo
    albo przełącznikami)?
    Jeśli nie to można próbować podłączyć go przez transformator 1:1.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2012-10-28 19:11:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2012 00:04, yabba pisze:

    > Tanie agregaty mogą dawać bardzo odkształconą sinusoidę i wiele UPS-ów
    > nie trawi takiego źródła zasilania.
    > Czy ten Trust ma dostępną regulację zakresu napięcia wejściowego
    > (softwarowo albo przełącznikami)?

    Nic jawnego.

    > Jeśli nie to można próbować podłączyć go przez transformator 1:1.

    A w jakiej cenie takie transformatory na mniej-więcej 500-1000W?

    Bo podejrzewam, że taniej będzie kupić inny UPS ;)

  • 4. Data: 2012-10-29 09:30:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:508d7537$1@news.home.net.pl...

    > Nic jawnego.

    > A w jakiej cenie takie transformatory na mniej-więcej 500-1000W?

    Obstawiam 400-500 zł. Możesz poszukać autotranformatora z czasów Rubinów.

    > Bo podejrzewam, że taniej będzie kupić inny UPS ;)

    Albo kupujesz dobrego UPS-a albo taniego. :)

    Czy masz dostęp do oscyloskopu i możliwość sprawdzenia kształtu napięcia na
    wyjściu generatora?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2012-10-29 09:38:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.10.2012 09:30, yabba pisze:

    > Obstawiam 400-500 zł. Możesz poszukać autotranformatora z czasów Rubinów.

    No to niewiele drożej będzie kosztował nowy Lestar taki sam, jak ten
    który mi działa OK ;)

    > Albo kupujesz dobrego UPS-a albo taniego. :)

    Lestar jakiś strasznie drogi nie jest... Nawet czystej sinusoidy nie
    daje na wyjściu...

    > Czy masz dostęp do oscyloskopu i możliwość sprawdzenia kształtu napięcia
    > na wyjściu generatora?

    Jest na liście rzeczy, które kiedyś chciałbym kupić ;)

  • 6. Data: 2012-10-29 11:25:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:508e4084$1@news.home.net.pl...

    > No to niewiele drożej będzie kosztował nowy Lestar taki sam, jak ten
    > który mi działa OK ;)

    > Lestar jakiś strasznie drogi nie jest... Nawet czystej sinusoidy nie
    > daje na wyjściu...

    Ale też nie wymaga czystej sinusoidy na wejściu.

    > Jest na liście rzeczy, które kiedyś chciałbym kupić ;)

    To nie powalczymy, ponieważ nie wiemy co Twój generator daje na wyjściu.

    Lepiej kup drugiego Lestar-a.

    Jeszcze jedno. Czy Trust rusza na napięciu z Lestara?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2012-10-29 11:38:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.10.2012 11:25, yabba pisze:

    > To nie powalczymy, ponieważ nie wiemy co Twój generator daje na wyjściu.

    W sumie sam jestem ciekaw - aczkolwiek bardziej mnie ciekawi jego
    schemat (bo właśnie zdechł - prawdopodobnie moduł sterujący). W każdym
    razie zasilanie idzie "na oko" prosto ze stojana do gniazdek. Jedną parą
    przewodów.

    > Lepiej kup drugiego Lestar-a.

    Jeszcze wezmę do testów APC z roboty... akumulator ma padnięty i trzyma
    minutę czy dwie ale do tego wystarczy ;)

    > Jeszcze jedno. Czy Trust rusza na napięciu z Lestara?

    Nie pamiętam (kiedyś sprawdzałem) ale coś mi się tam majaczy, że żaden z
    nich nie rozpoznawał zasilania z drugiego.

  • 8. Data: 2012-10-29 11:54:16
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    wiadomości news:508e5c8b$1@news.home.net.pl...

    > W sumie sam jestem ciekaw - aczkolwiek bardziej mnie ciekawi jego

    UPS może mierzyć napięcie i częstotliwość i ich zmiany w czasie.
    Jeśli nie wchodzą w dane okno nie przejdzie na sieć.
    W małym agregacie pływa wszystko i niektóre UPSy nie przejdą na sieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 9. Data: 2012-10-29 11:59:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Obstawiam 400-500 zł. Możesz poszukać autotranformatora z czasów Rubinów.

    AUTOtransformator 1:1?! To może być przecież dolne uzwojenie włączone
    równolegle z odbiornikiem. Transformator ładowarki od telefonu lub innego
    podobnego zasilacza może z powodzeniem pełnić rolę autotransformatora
    1:1 dla obciążenia 10kW. W razie czego mogę taki sprzedać okazyjnie za
    399 zł. Nawet pamiętający czasy Rubinów.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-10-29 12:00:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Nie pamiętam (kiedyś sprawdzałem) ale coś mi się tam majaczy, że żaden z
    > nich nie rozpoznawał zasilania z drugiego.

    Kiedyś rozmawiałem z producentem UPS-ów i mówili, że sprawdzali sobie różne
    generatory i tanie wynalazki miały dużą harmoniczną (5-tą lub 6-tą), która
    bardzo oszukiwała pomiar napięcia wejściowego w UPS-ach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba