  • Data: 2012-10-30 09:23:49
    Temat: Re: nadmierna wrazliwosc UPSa TRUST
    Od: "PcmOl" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Ukaniu" <l...@g...pl> wrote in message
    news:508e608d$0$26708$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:508e5c8b$1@news.home.net.pl...

    > UPS może mierzyć napięcie i częstotliwość i ich zmiany w czasie.
    > Jeśli nie wchodzą w dane okno nie przejdzie na sieć.
    > W małym agregacie pływa wszystko i niektóre UPSy nie przejdą na sieć.

    Dokładnie.
    Walczyłem kiedyś z generatorem, którego nie widział żaden z podłączonych UPS-ów.
    (Kilka ich było i niektóre załączały na chwilę, a inne wcale.)
    Moje podejrzenie padło na chiński regulator napięcia w generatorze, więc
    zrobiłem własny na którymś z kontrolerów PWM i MOSFET-cie.
    Efekt był, że te UPS-y co na starym chwilowo się załączały, podjęły pracę.
    UPS-y, które na starym regulatorze nie włączały się, zaczęły się załączać na
    kilka sekund.
    Generator miał mechaniczny regulator obrotów, który wyraźnie pracował podczas
    pracy, czyli częstotliwość "bardzo średnia" była w okolicach 50Hz.
    Bardziej chwilowa zapewne miała zbyt duży rozjazd.
    Natomiast wszystkie kompy (serwery) łykały bez problemu energię z tego
    generatora na obu regulatorach.
    Taki UPS-owy przerost formy nad treścią.