  • 31. Data: 2020-03-06 16:33:49
    Temat: Re: na rondzie
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w
    <news:r3toj3$bgj$5$Cav@news.chmurka.net>:

> [...]
    ps.com
    > To źle robisz.

    Bo ponieważ?
    I poproszę się odnieść do konkretnego przykładu:
    Zestaw znaków drogowych (to dla IDIOTów komentarz) -- interesuje nas ten na
    dole, czyli zakaz skrętu w lewo z tabliczką:
    <https://goo.gl/maps/UWL8AtM5DAmFbdF87>
    Pytania są dwa:
    1. co ma wspólnego sygnalizacja (S1) z sygnalizacją kierunkowskazem.
    2. Skąd koniu przekonanie, że IDIOTA nie jest kierowcą ZTM w DC, skręcającym
    w lewo na degolu...

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2020-03-06 18:02:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.03.2020 o 18:19, pueblo pisze:

    > Jestem ciekaw czy inne nacje też mają takie problemy.

    nie mają - mrugają lub nie, jak im się podoba

    Dla mnie sprawa
    > jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo, nie da rady w lewo. Jak
    > ktoś przed wjazdem włącza kierunek w lewo, to jest to informacja
    > przydatna dla nikogo, choćby dlatego że pewnie nikt tego nie zobaczy.

    np. tutaj:
    https://goo.gl/maps/r2zBeXwGxXLXieXy6
    czerwony samochód mrugając w prawo (ruch lewostronny) dałby jednoznaczny
    sygnał, że na rondzie będzie zawracał (czyli nie włączając
    kierunkowskazu jest duże prawdopodobieństwo, że Nissan ruszy, bo
    niewielu na takich rondach zawraca.
    Tyle że w UK takich problemów nie mają (przynajmniej w moim rejonie),
    jak ktoś chce zmienić pas, to się go zwykle wpuszcza, jak wjechał i
    delikatnie wymusił - to pewnie popełnił błąd, więc się przyhamowuje...

    Lukasz

  • 33. Data: 2020-03-06 19:38:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2020 o 11:47, collie pisze:

    > Nie można - tam jest wszystko jednokierunkowe i ze światłami.
    > Na pl. Wilsona nie ma ronda, choć na takie wielkie rondo wygląda:
    > jedziesz Mickiewicza (ze Śródmieścia) prosto przez plac w Słowackiego,
    > albo skręcasz w prawo, by zjechać potem w Krasińskiego, czy Mickiewicza,
    > lub przejechać się dookoła placu.

    O tu - w lewo. W zasadzie po stzałkach sądząt to nawet trzeba w lewo;)

    https://www.google.com/maps/@52.2683928,20.9864181,3
    a,75y,79.19h,80.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfhKNjkCWnjHa
    YDfU0eIPWA!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2020-03-07 14:04:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.03.2020 o 19:38, Shrek pisze:

    > O tu - w lewo. W zasadzie po stzałkach sądząt to nawet trzeba w lewo;)
    >
    > https://www.google.com/maps/@52.2683928,20.9864181,3
    a,75y,79.19h,80.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfhKNjkCWnjHa
    YDfU0eIPWA!2e0!7i13312!8i6656

    No i co? Na zdjęciu jedziesz jednokierunkową ulicą obiegającą okręgiem plac
    Wilsona. Na skrzyżowaniu z Mickiewicza (od Śródmieścia), możesz z niej skręcić
    mocno w lewo - w ulicę przebiegającą przez plac w stronę Słowackiego, albo
    słabiej w lewo - w następny jednokierunkowy odcinek okrężnicy placu. Natomiast
    w prawo skręcasz tam w Mickiewicza, do Śródmieścia. Dojeżdżając do tego
    niby-ronda z Mickiewicza, Krasińskiego i Słowackiego, nie można - tak jak
    napisałem - skręcić w lewo. Podobnie jak na prawdziwym rondzie.

  • 35. Data: 2020-03-07 14:41:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2020 o 14:04, collie pisze:

> [...]
    > mocno w lewo - w ulicę przebiegającą przez plac w stronę Słowackiego, albo
    > słabiej w lewo - w następny jednokierunkowy odcinek okrężnicy placu.

    No właśnie to - możesz skręcić w lewo. Inna spraw, że to oficjalnie nie
    jest SORO.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-03-07 15:46:40
    Od: z <...@...pl>

    Lewy kierunkowskaz nie jest obowiązkowy / wg przepisów nie należy go
    włączać...

    Ale ...

    On nikomu krzywdy nie robi a potrafi poinformować innych użytkowników co
    się będzie działo Taka zwykła uprzejmość i upłynnianie ruchu przez
    informację.

  • 37. Data: 2020-03-07 16:08:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Mar 2020 18:19:03 GMT, pueblo napisał(a):
    > Witaj J.F., 05 mar 2020 w

    -lewy-kierunkowsk
    oblanego/mhxjr78

    > Jestem ciekaw czy inne nacje też mają takie problemy.

    Moze maja bardziej tolerancyjnych egzaminatorow, albo ustalone
    standardy szkolenia.

    Przemku - znajdz u Niemcow jak migac na rondzie :-)

    > Dla mnie sprawa
    > jest prosta - na rondzie zawsze skręcamy w prawo, nie da rady w lewo.

    No jak nie, jak tak ?
    Wjezdzajac na rondo - w prawo, zjezdzajac - w prawo, a na samym
    rondzie to w lewo :-)

    Z wyjatkiem paru warszawskich i poznanskich wynalazkow :-)

    > Jak
    > ktoś przed wjazdem włącza kierunek w lewo, to jest to informacja
    > przydatna dla nikogo, choćby dlatego że pewnie nikt tego nie zobaczy.

    Owszem, ale pytanie, czy wymagana.
    Chodzilo mi po glowiem ze jest cos "przed wjazdem na skrzyzowanie
    nalezy ...", ale nie znalazlem.

    A moze p/oslowie uwazaja ze nieprzydatna ... i dlatego niewymagana :-)

    J.

  • 38. Data: 2020-03-07 16:35:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.03.2020 o 14:41, Shrek pisze:

    > No właśnie to - możesz skręcić w lewo. Inna spraw, że to oficjalnie nie jest SORO.

    Co ma wspólnego jazda po placu Wilsona z Samodzielnym Ośrodkiem
    Rehabilitacyjno-Oświatowym (dla dzieci niepełnosprawnych)?

  • 39. Data: 2020-03-07 19:03:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2020 o 16:35, collie pisze:

    > Co ma wspólnego jazda po placu Wilsona z Samodzielnym Ośrodkiem
    > Rehabilitacyjno-Oświatowym (dla dzieci niepełnosprawnych)?

    Pewnie nic. Tak jak ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym.

    --
    Shrek