  • 21. Data: 2020-03-06 10:59:46
    Temat: Re: na rondzie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-05 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są ronda, gdzie jak najbardziej można (lub można było) skręcać w lewo.

    [...]

    > Wilsona nie pamiętam czy jest nakaz jazdy "prosto" (czyli po łuku):
    > https://www.google.pl/maps/place/plac+Unii+Lubelskie
    j,+Warszawa/@52.2136137,21.0216279,130m/data=!3m1!1e
    3!4m5!3m4!1s0x471ecce0a9a690e9:0xed7de81028b43672!8m
    2!3d52.2133951!4d21.021817

    [...]

    > https://www.google.pl/maps/place/plac+Thomasa+Woodro
    wa+Wilsona,+Warszawa/@52.2683962,20.9868144,65m/data
    =!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471ecbf20a45a3ff:0x331951dc281
    1a313!8m2!3d52.2688189!4d20.9862739

    Ale to nie rondo. Nie widziałem tam C-12.

    Robert

  • 22. Data: 2020-03-06 11:04:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 Mar 2020 13:00:13 -0800 (PST), s...@g...com

    > Jednemu trzeba drugiemu nie.

    Ja lubię jak migają lewym, usprawnia to jazdę nie tylko będąc za migającym
    lewym, ale także z daleka widać czy będzie dalej zawijać. W przeciwnym
    razie trzeba czekać dłużej.

    > Spor jest lekko sztuczny ale widac ze komus
    > jednak potrzebne bo sie az o sad oparlo.

    Jak została pozwana przez kursantkę, to się broni i odwołuje. Wg
    istniejących przepisów ma rację, powinno się zawczasu sygnalizować zmianę
    kierunku, w tym ustawić się do niego należycie, tj. przy skręcie w lewo i
    zawracaniu ustawić się do lewej krawędzi lub osi jezdni. Stąd
    "objeżdżanie" (tj. zawracanie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym) zewnętrznym
    pasem ruchu jest niezgodne z przepisami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2020-03-06 11:20:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Mar 2020 10:59:46 +0100, Robert Wańkowski

    > Ale to nie rondo. Nie widziałem tam C-12.

    Nie jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym i nigdy nim nie było. Ale są
    takie poworki oznaczone jako skrzyżowania o ruchu okrężnym, co jest
    absurdem jakimś, bo rondo nie do tego zostało stworzone żeby mieć średnicę
    200m i więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2020-03-06 11:39:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, March 6, 2020 at 11:20:42 AM UTC+1, Myjk wrote:
    > Ale są
    > takie poworki oznaczone jako skrzyżowania o ruchu okrężnym, co jest
    > absurdem jakimś, bo rondo nie do tego zostało stworzone żeby mieć średnicę
    > 200m i więcej.

    wrecz przeciwnie, rondo powinno byc duze ;)
    https://www.google.pl/maps/place/Charles+de+Gaulle+%
    E2%80%93+%C3%89toile/@48.8741722,2.2936645,498m/data
    =!3m1!1e3!4m8!1m2!2m1!1scharl+de+gaulle+etole

    Pierwszenstwo z prawej, czyli dla wjazdow, wiec te samochody musza sie gdzies
    pomiescic na rondzie...
    A u nas generalnie sa popierdolki a nie ronda, budowana zamiast progow zwalniajacych
    ;)

  • 25. Data: 2020-03-06 11:47:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.03.2020 o 20:20, Shrek pisze:

    > Na wilsona można w lewo, choć projektant chyba tego nie przemyślał;)

    Nie można - tam jest wszystko jednokierunkowe i ze światłami.
    Na pl. Wilsona nie ma ronda, choć na takie wielkie rondo wygląda:
    jedziesz Mickiewicza (ze Śródmieścia) prosto przez plac w Słowackiego,
    albo skręcasz w prawo, by zjechać potem w Krasińskiego, czy Mickiewicza,
    lub przejechać się dookoła placu.

  • 26. Data: 2020-03-06 13:44:46
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w

    > 06 Mar 2020 04:59:47 GMT, Budzik

    > Że na tym rondzie, jak i na wielu innych, się skręca w prawo tylko jak się
    > faktycznie skręca w prawo. Bo jak się jedzie prosto, to się jedzie prosto
    > (tylko po łuku) i przy zjeździe ze skrzyżowania się nie skręca w prawo, co
    > podważa jednoznacznie twierdzenie że zjeżdżając z ronda ZAWSZE się skręca w
    > prawo przy (dowolnym!) zjeździe.

    Dodatkowo na tym SORO jest zakaz skrętu w lewo z wyłączeniem, więc
    twierdzenie, że nie da rady na SORO skręcić w lewo jest błędne.

    Ojtam, się młody nauczy -- kiedyś...

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2020-03-06 13:53:19
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w

    > 06 Mar 2020 08:24:07 GMT, pueblo

    > Nie ma znaczenia czy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym są światła czy ich
    > nie ma,

    Oj!!! Ma, bo S-1 znika A-7 na ten przykład...

    > No i druga, że pojazd na skrzyżowaniu
    > ma pierwszeństwo przed innymi chcącymi na to skrzyżowanie wjechać.

    Niekoniecznie ;P

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2020-03-06 14:02:30
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Myjk w

    > powinno się zawczasu sygnalizować zmianę kierunku,

    Nie ma definicji zmiany kierunku w PoRD.

    > w tym ustawić się do niego należycie, tj. przy skręcie w lewo i
    > zawracaniu ustawić się do lewej krawędzi lub osi jezdni.

    A taki zapis w PoRD jest, ale ma wyjątki

    > Stąd "objeżdżanie" (tj. zawracanie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym)
    > zewnętrznym pasem ruchu jest niezgodne z przepisami.

    Jest zgodne, bo dopiero na SORO mogłeś zmienić decyzję i chcieć zawrócić.
    Do wymuszenia odpowiedniego zachowania są "turbinowe" :P

    Ale co tu tłumaczyć, całe to tępe towarzystwo pueblo/budziko/szczyglowe i
    tak nie pojmie niuansów.

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2020-03-06 15:43:48
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 marca 2020 03:57:38 UTC-6 użytkownik Myjk napisał:
    > 06 Mar 2020 08:24:07 GMT, pueblo

    > Nie ma znaczenia czy na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym są światła czy ich
    > nie ma, czy "prosto" się jedzie faktycznie prosto po lekkim łuku czy trzeba
    > kręcić kierownicą jakby się ten kierunek trzykrotnie zmieniało. Zasady
    > ruchu po skrzyżowaniach są ZAWSZE TAKIE SAME, jedyna różnica przy
    > skrzyżowaniach o ruchu okrężnym w stosunku do "klasycznych" jest taka, że
    > tam nie ma skrętów kolizyjnych,

    Wiem co masz na mysli ale jednak troche naduzyles tego wyrazenia.
    Kolizje masz i przy zmianie pasa i przy wjezdzaniu na rondo. To mniej niz zwykle ale
    jednak jest.

    > literalnie jadąc zgodnie ze znakami nie ma
    > praktycznie możliwości aby komuś wyjechać na czołówkę (np. przy skręcie w
    > lewo czy zawracaniu na skrzyżowaniu).

    No normalnie tez nie, chyba ze zignorowales znak i wymusiles pierwszenstwo na takim
    co nie zdazyl sie zatrzymac...

    > No i druga, że pojazd na skrzyżowaniu
    > ma pierwszeństwo przed innymi chcącymi na to skrzyżowanie wjechać.

    Tak po prawdzie to na moje glowna przyczyna ze ronda sa bezpieczniejsze jest fakt ze
    sie je wolniej przejezdza.

    Reszta oczywiscie wazna i pomaga ale IMHO to powolnosc czyni pozytek.
    Na jutubie sporo filmikow jest gdzie na rondzie sie stukaja i w 90% przypadkow albo
    jeden albo obaj za jada szybko.
    No i potem jest gdybanie kto komu wjechal i gdzie byl zderzak jednego czy drugiego w
    danym momencie (tu tez takie watki byly).

  • 30. Data: 2020-03-06 16:00:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-03-2020 o 09:24, pueblo pisze:
    > Witaj , 05 mar 2020 w
    ps.com

    > Rozumiem, sam włączam lewy na tego typu rondach z sygnalizacją,

    To źle robisz.