  • 11. Data: 2009-02-14 23:21:34
    Temat: Re: na co wydać tysiąc złotych ??
    Od: "devoiko" <d...@o...pl>

    ale jaka to przyjemność po pół roku obejrzeć ładne zdjęcie - bezcenne

  • 12. Data: 2009-02-14 23:37:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    devoiko pisze:
    > ale jaka to przyjemność po pół roku obejrzeć ładne zdjęcie - bezcenne

    Żaden argument przeciwko kupowaniu cyfrówki. Tym bardziej, że można mieć
    jednocześnie analoga w tym samym systemie. Ja tak mam i używam na zmianę
    np. Sigmy 70-300APO (bo pełnoklatkowa), używałem obiektywu kitowego z
    cyfry do pełnoklatkowej lustrzanki, ale teraz mam już pełnoklatkowy
    18-35mm, no i współdzielę manualne stałki pomiędzy korpusami. Właśnie po
    3 miesiącach skończyłem kliszę w jednym analogu, w drugim siedzi już 3
    miesiące ze stanem 10 zdjęć i czeka na lepszą okazję na zdjęcia, a cyfrą
    pstrykam sobie dla zabawy i czasami, jak jest okazja - spotkanie
    rodzinne, ze znajomymi, jakieś ciekawe miejsce, czy wydarzenie - i
    oglądam na bierząco.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-02-14 23:45:08
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    > Nówka, czy używany?

    raczej nowy, nie chcialbym ryzykować.

    >Bo z nówkami może być problem, szczególnie jak złotówka poszła w dół. Pół
    >roku temu najtańszą lustrzanką cyfrową z wymienną optyką(co prawda w tej
    >chwili innych lustrzanek cyfrowych chyba nie ma, ale dla wszystkiego
    >dodałem ;) ) była Sony Alfa 200.

    miałem kiedys sony i byłem bardzo zadowolony. popatrzałem na pazzegro i za
    1200 zeta mozna A200 już kupić.

    >Najtańszą wcale nie znaczy, że najgorszą. Jakość zdjęć porównywalna do
    >innych modeli z tej samej półki cenowej i nieco lepszych (matryce takie
    >same, lub bardzo podobne, a różnice w funkcjach dodatkowych). Dało się ją
    >nabyć już za 900zł. Jak jesteś gotowy wydać 1500zł, to już masz kilka
    >ciekawych propozycji - np. Olympus E-420 z kitem (a może znajdzie się nawet
    >oferta z dwoma kitowymi obiektywami), albo też zupełnie podstawowa
    >lustrzanka jak Alfa 200 - Nikon D40 lub D60 też z obiektywem kitowym.

    1500 to juz za duzo.

    > Tylko tak się zastanawiam, czy lustrzanka nie wprowadzi cię w frustrację,
    > że zdjęcia nie wychodzą jak należy - może lepiej te 1000zł wydać na Canona
    > G9/G10? Dlaczego taki kompakt? Ano dlatego, że potem, jak cię wciągnie,
    > można wygodnie do niego doczepić lampę błyskową i wtedy dostanie taki
    > aparacik skrzydeł, szczególnie na zdjęciach z imprez w domu.

    ja sie nie upieram na lustrzankę, pytałem tylko czy jest szansa. jak mam
    kupic cos na siłę, to wole kompakta. obecnie uzywam fuji 5600

    dzieki za naprowadzenie mnie.

    --
    VSS

  • 14. Data: 2009-02-14 23:58:18
    Od: "devoiko" <d...@o...pl>

> [...]
    > pstrykam sobie dla zabawy i czasami, jak jest okazja - spotkanie rodzinne,
    > ze znajomymi, jakieś ciekawe miejsce, czy wydarzenie - i oglądam na

    ze wstydem przyznam, że mam Olka 570...
    nie wiem co mnie podkusiło...
    używany sporadycznie...
    głównie do macro...
    matryca - porażka
    auto focus - taka sobie porażka
    manual focus - porażka^2

    zaraz po olku kupiłem analoga C7NE i nie żałuję
    teraz zbieram na L-ki, tylko złotówka leci na pysk...

    pozdrawiam wszystkich

  • 15. Data: 2009-02-15 00:04:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze VSS:

    > wpadłem na genialny pomysł, że kupię sobie nowy aparat. jestem 101%
    > amatorem. jest zbędny tysiąc polskich zlotych z minimalnym hakiem. co warto
    > kupić ? uda się nabyc cos dobrego z wymiennymi obiektywami ? 20mpix nie
    > potrzebuję, 5-6 wystarczy w zupełności. wiekszość zdjęć to rodzinne foty,
    > raz na rok walne jakieś ekspresyjne ujęcie:
    > http://plfoto.com/16143/autor.html

    Poczekać dwa tygodnie, odłożyć jeszcze trochę i kupić Nikona D40/D60 z nowym
    35/1.8.

  • 16. Data: 2009-02-15 07:13:51
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > uda się nabyc cos dobrego z wymiennymi obiektywami ? 20mpix nie
    > potrzebuję, 5-6 wystarczy w zupełności.

    Dozbieraj 200 stówki i kup nikona d70 z obiektywem 50 1.8af lub 50
    1.8D af.
    Poniżej masz linki do przykładowych zdjęc zrobionych tymi obiektywami.
    http://www.pbase.com/cameras/nikon/50_18_af
    http://www.pbase.com/cameras/nikon/50_18_afd

    Wśród tych zdjęc znajdziesz również te, które robiono nikonem d70.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 17. Data: 2009-02-15 07:30:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    devoiko pisze:
    > moim zdaniem na cyfrę szkoda czasu
    >
    > lepiej zrobić jedno porządne zdjęcie i odebrać je z dobrego labu niż zrobić
    > ich 20 i potem obrabiać w PS

    A jeszcze lepiej zrobić jedno porządne cyfrą.

    > ale ja się nie znam...

    To widać :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2009-02-15 07:31:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    devoiko pisze:
    > ale jaka to przyjemność po pół roku obejrzeć ładne zdjęcie - bezcenne

    Zdradzę taką tajemnicę - z cyfrą tez się tak da.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dawno nie czytałem niczego dobrego, chyba muszę coś napisać.../

  • 19. Data: 2009-02-15 07:40:01
    Od: q...@g...com

    On 15 Lut, 08:13, robertar <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    _afhttp://www.pbase.com/cameras/nikon/50_18_afd

    > Wśród tych zdjęc znajdziesz również te, które robiono nikonem d70.

    ...no to do tego Nikona 50mm potrzebowal by dokupic komapakta z
    szerokim katem, do rodzinnych fotek. Bez sensu. Mialem kiedyz Zuiko
    70mm f2,0 na pelnej klatce i wszedzie ograniczaly mnie sciany.
    Do takiej fotografii jakka uprawia pytajacy polecam Fuji S3pro i
    Tamron 17-50 2,8. Ja jestem zadowolony.
    Pozfrawiam
    StaM

  • 20. Data: 2009-02-15 08:19:47
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > ...no to do tego Nikona 50mm potrzebowal by dokupic komapakta z
    > szerokim katem, do rodzinnych fotek.
    Kompakta już przecież ma, bo pisze: "obecnie uzywam fuji 5600".

    > Do takiej fotografii jakka uprawia pytajacy polecam Fuji S3pro i
    > Tamron 17-50 2,8. Ja jestem zadowolony.

    Wydaje mi się, że już samym tamronem, bez s3pro, mocno przekraczasz
    zakładany budżet.

    A poza tym, słyszałem, że tamrony są bardzo delikatne, a autor wydaje
    się być rasowym alpinistą:
    http://plfoto.com/1441554/zdjecie.html
    :)

    Pozdrawiam